Håller inte Daytona för bakhjulsåka?

Mailman

Aldrig mer banåkaarrangör
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 955i
Ni som kör Triumph Daytona, har någon av er haft problem med att motorn inte får olja tillräckligt när ni kör på bakhjulet? Min vevaxel och en vevstake har tydligen lämnat in och nu funderar jag på om det kan bero på bakhjulåkandet.
Jag vill minnas att jag hört något om att någon Ducati hade såna problem, vet iofs inte om det stämmer.
Nån som vet något om det eller hört nåt?

//Patrik

Well, Triumph generellt håller väl inte jättebra. 2500 mil, sen dör dom enligt uppgift.

Mailman skrev:
2211950 Ni som kör Triumph Daytona, har någon av er haft problem med att motorn inte får olja tillräckligt när ni kör på bakhjulet? Min vevaxel och en vevstake har tydligen lämnat in och nu funderar jag på om det kan bero på bakhjulåkandet.
Jag vill minnas att jag hört något om att någon Ducati hade såna problem, vet iofs inte om det stämmer.
Nån som vet något om det eller hört nåt?

//Patrik[/QU

Hej ...vet ej nåt om bakhjulsåkandet men daytonan 97-99 hade problem med
vevstaksras på 1 cyl vet flera st som har råkat ut för sådana ras.
vevstakslager min daytona 97 gick åt helvetet. efter 3200 mil

mvh jojje

Hmm...min har inte gått mer än 1800 mil. Men det är kanske bara så det ska vara.
Känns iaf som att det kommer att bli dyrt som fan

Mailman skrev:
2211975 Hmm...min har inte gått mer än 1800 mil. Men det är kanske bara så det ska vara.
Känns iaf som att det kommer att bli dyrt som fan

det kan bli dyrt min rep gick på ca 20000 kronor det hade lönat sig att köpa en beg motor för 12000-15000.
vilken årsmodell är det på hojen.

chaoo

Dom håller inte för något. Tävlade till Enköping och tillbaka med en kompis och det slog ut hela bränslesystemet. Rann bensin ur hela cykeln. Blev stulen tillslut...vilken nitlott för den tjuven...

Jojje: Det är en 02'a.

st.anger: tja..osis men riktigt så lär det ju inte vara. Säkert inte världens bästa kvalitet men knappast troligt dom sämsta heller, har iaf svårt för att tänka mig det och dessutom så tvivlar jag på att något märke är så jävla bra att ingen av deras hojjar rasat utan uppenbar anledning. Men det är ju vad jag tror.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti