Håller gsx??

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
Tjenare! jag funderar om gamla gsx motorn håller för turbo?Jag har hört att den är lite klen o ladda turbo på.

Häggen skrev:
Tjenare! jag funderar om gamla gsx motorn håller för turbo?Jag har hört att den är lite klen o ladda turbo på.

Sen finns ju alternativet att köra kullagrad turbo om man inte vill hålla på och palta med extern oljepump. Frågan är väl egentligen... är inte du lite väl klen för att köra en turbohoj? :D

andersbrink skrev:
Sen finns ju alternativet att köra kullagrad turbo om man inte vill hålla på och palta med extern oljepump. Frågan är väl egentligen... är inte du lite väl klen för att köra en turbohoj? :D

Äh va då man får väl spänna fast sig.. :hoppskrat

Det är väl tyvär så att det fortfarande är den kraftigaste stommen att bygga på. Det finns en uppsjö av aftermarket prylar till den motorn men som standard duger den inget till alls

Dom snabbaste funnybikarna i världen kör med denna motor

synd bara att det kostar 50-60 tusen att fylla den med prylar så den kommer upp i busamotorn i orginalskick hehe

Oljetrycket i gsx är inte nåt problem det har jag en " fix " till

Peter

gsx motorn har oljefiltret fram innbyggt i blocket oljan kommer från pumpen i det yttre hålet för att sedan gå genom filtret till de inre hålet å sen in i gallerietdetta hål strypes med en plugg som man knackar in i det lite koniska hålet i denna plugg har man ett hål på ca 8-9mm

sedan byter man ut fjädern som håller filtret på plats mot en svarvad distans som man sätter fast i locket till filtret detta gör man genom att gänga in en nippel genom locket å in i distansen denna nippel har sedan 3 utgångar

2 till kammarna å en till turbon sen är det klart turbon å kammarna får av trycket innan strypningen till övriga motorn

det som kan ställa till det lite är oljekylar kanalerna på vissa modeller men man får tänka lite så att oljan tar rätt väg

Peter

Tackar allra ödmjukast för den beskrivningen! :tummenupp Skall plocka isär och kolla lite så jag fattar riktigt bara...

cRoC skrev:
Har en gsx-motor i delar, kan ta bilder om du önskar, så slipper du riva

Gärna det! Skall iofs ändå riva men det är bra att få det beskrivet i bilder :)

cRoC skrev:
Nej tyvär, den ska renoveras och sen på hojen

Edit: Hojbiten (skrot) tror jag har en gsx 1100 inne :)

Ok. näe jag behöver ingen än men det lär väl bli nått motor skott :huvet .
så det kunde va bra o ha en reserv.

cRoC skrev:
Visst, fotar lite imorgon!

Exakt vad ska du ha bild på?

Lite svårt att svara på eftersom jag inte riktigt vet hur det ser ut... Äh. strunta i det så länge, jag river och kollar. Begriper jag inte så återkommer jag.

Har rivit och kollat nu och det var ju inte så svårt att begripa. Behöver inga bilder cRoC men tack ändå!

Back