laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Ort
- Nyköping
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jo, jag har två frågor som jag inte vet om de platsar här eller i "teknik och mek". :
1. Varför var det 990 och inte fulla 1000 kubik i förra generationens motogp-hojar? (en bäbisfråga, jag vet!)
2. Om vi låtsas att en motogp-motor hade start motor, ett elsystem för lysen och sånt samt att den inte lät 130 db. Hur skulle den orka med livet i en gathoj?
Tänker på alla kallstarter, semesterresan, några bandagar per år, ja ni vet, som man gör med sin vanliga hoj.
Säg att det blir 1000 mil/år med storservice på hösten och extra oljebyte innan semstern, som med en vanlig hoj liksom.
Jorå, jag vet att teamen bara får använda max sex motorer per säsong men hur slut är dom?
1. Varför var det 990 och inte fulla 1000 kubik i förra generationens motogp-hojar? (en bäbisfråga, jag vet!)
2. Om vi låtsas att en motogp-motor hade start motor, ett elsystem för lysen och sånt samt att den inte lät 130 db. Hur skulle den orka med livet i en gathoj?
Tänker på alla kallstarter, semesterresan, några bandagar per år, ja ni vet, som man gör med sin vanliga hoj.
Säg att det blir 1000 mil/år med storservice på hösten och extra oljebyte innan semstern, som med en vanlig hoj liksom.
Jorå, jag vet att teamen bara får använda max sex motorer per säsong men hur slut är dom?