Hållbarhet Pirelli Supercorsa?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hur bra är hållbarheten på ett set Super Corsa?

Jag tänkte köra en heldag på Åsen och sedan eventuellt racet på Sviestad den 21/9. Det borde väl inte vara några problem? Jag hade tänkt mig medium bak och soft fram.
Några åsikter?

Det bör funka tycker jag. Lite i längsta laget för att lägga idiotsnabba tider till racet men du kommer inte halka omkring för det. Förutsatt att du har rätt tryck i däcket och en fjädring som funkar utan att käka däck.

Det låter väl ok. Visst är det som Johan säger att det kanske är lite mycket om du börjar köra fort på Åsen men jag tror ändå att det räcker bra så länge du inte sniker ner mot 15 eller under.

Kom bara ihåg däcktrycket!! 2hg för lite är rena mordet! Se till att ligga över två kilo.

oFFkeFF skrev:
Annars har jag ett set corsa som ligger, för 2500.

Vilka dimensioner? Skick? Slicks?

oFFkeFF skrev:
Det låter väl ok. Visst är det som Johan säger att det kanske är lite mycket om du börjar köra fort på Åsen men jag tror ändå att det räcker bra så länge du inte sniker ner mot 15 eller under.

Kom bara ihåg däcktrycket!! 2hg för lite är rena mordet! Se till att ligga över två kilo.

Jag ner mot 1.15 på Åsen? Skulle inte tro det men det hade ju varit trevligt. Igår på Sviestad låg jag runt 1.10 - 1.14 och det är ju inget som skrämmer...

Goodstuff skrev:
Vilka dimensioner? Skick? Slicks?

120 fram 180 bak, inte slicks, och är osäker på vilka gummiblandningar, soft fram och medium bak kanske. Inte mina däck nämligen, hade dem med mig ner till knutstorp för försäljning åt en polare.. Skicket är helt nytt fram, bak har rullat ett varv utan att någon gasat, "gumminabbarna" är kvar, så det räknas som nytt också..

oFFkeFF skrev:
120 fram 180 bak, inte slicks, och är osäker på vilka gummiblandningar, soft fram och medium bak kanske. Inte mina däck nämligen, hade dem med mig ner till knutstorp för försäljning åt en polare.. Skicket är helt nytt fram, bak har rullat ett varv utan att någon gasat, "gumminabbarna" är kvar, så det räknas som nytt också..

Jag har ju bara 160 bak på min men om han vill sälja framdäcket separat så är jag spekulant!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025