Hållbarhet Behr SM fälgar?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Hur mycket stryk brukar de tåla? Om man vill busa och göra lite elaka hopp ibland, tex ner från lastkajer osv.

De är kraftigare än alla andra fälgar jag sett iaf, om de håller bättre är väl en annan sak.

NEr från lastkajer är väl obetydligt högre än ett vanligt hopp har du korrekt ekerspänning är det inga problem..... Risken är väl betydligt större att du bular fälgarna pga allt för deformerat däck

Ja det tänkte jag ju inte på...

Har hoppat 15-20 meter till plattlandning med alla möjliga fälgar, Behr/Excel/Flexfelgen, och alla har ju hållt för mig och resten av de någorlunda snabba och långhoppande förarna.

Lastkajer/nerför trappor är ju plattlandning = stora krafter på fälgen, därför jag undrade.. Men då det tydligen funkat för andra är det väl bara att tuta och köra antar jag...

Inga problem, du kör inte sönder dem om du så skulle hoppa mycket mycket högre än så ens och landa platt på asfalt. Hojen kommer gå åt innan hjulen.

Daniel

Behr Supermoto

Tjena jag har lyckats få min framfälg lite skev kan man lämna in den så dem fixar sådant eller är det hopplöst.
// Niclas

Flaskboll skrev:
Tjena jag har lyckats få min framfälg lite skev kan man lämna in den så dem fixar sådant eller är det hopplöst.
// Niclas

Det går att rikta. Lämna in till närmaste firma bara.

Back