Hållare för p-biljetter

Har alltid ställt mig på cykelparkering. Aldrig fått böter.
Någon här som fått P-böter på hojen över huvud taget?

fått massor av malmö stad trots att man erbjudigt sig att visa upp och även skickat in biljetterna.

Ursäkten jag fick var att man måste ha den välsyning för lisan när den kommer.
Och biljetten kunde jag fått av en kompis eller hittat, trots att det står tid på dem och jag kunde skicka in bankutdrag som stämde med köptidpunkten.

Bara o konstatera att det bara finns tattare i malmö!

Ohh en av min favoriter var när jag de skrev att fordonet inte stod längst med körriktingen. Hojjen stog då med rank ut från trotoarkanten för att få plats mellan bilarna! HELT UNDERBART!

Last edited:
Har alltid ställt mig på cykelparkering. Aldrig fått böter.
Någon här som fått P-böter på hojen över huvud taget?

Jäpp. Flera gånger tom. Trots att man stått på "bra" platser där man inte är i vägen för någon.

Kan vi samla ihop till skottpengar på den som uppfunnit den där? Det här kan ju sluta med att vi alla tvingas släpa på sådana där i framtiden.

I framtiden? :va
Motorcyklar ska parkeras på avsedd plats och betala parkeringsavgift. Utöver detta finns det speciellt utsedda platser för motorcyklar som i dagsläget av avgiftsfria.

I framtiden? :va
Motorcyklar ska parkeras på avsedd plats och betala parkeringsavgift. Utöver detta finns det speciellt utsedda platser för motorcyklar som i dagsläget av avgiftsfria.

TROTS att reglerna är utformade helt utan åtanke för MC

men skaffar alla sådana p-billjettshållare så dröjer det väl inte länge innan p-lisorna börjar klaga på att dem sitter för lågt och att dem får problem med ryggen.

själv tror jag inte den ens skulle funka med låset jag har. så jag vet inte.

TROTS att reglerna är utformade helt utan åtanke för MC

Ja. Men oavsett vilka alternativ någon myndighet skulle ta fram skulle den förkastas av motorcyklisterna.

Ovan kan du se en motorcyklist som vill ha skottpengar på någon som kommer med ett vettigt lösning.

Jag är mot p-avgift för mc, då jag aldrig upplevt ett problem med parkerade motorcyklar/mopeder.

Ja. Men oavsett vilka alternativ någon myndighet skulle ta fram skulle den förkastas av motorcyklisterna.

Ovan kan du se en motorcyklist som vill ha skottpengar på någon som kommer med ett vettigt lösning.

Jag är mot p-avgift för mc, då jag aldrig upplevt ett problem med parkerade motorcyklar/mopeder.

Har inte ngt emot att betala, har däremot stora problem med att betala böter när jag redan betalat för min plats och kan bevisa det.

Hojjen stog då med rank ut från trotoarkanten för att få plats mellan bilarna!

Japp! Den är bra, ringer man och ifrågasätter så får man veta att man minsann skall stå och ta upp en hel ruta precis som en bil.

Skitpoppis att ta upp en hel ruta i Sthlm med en hoj som man skulle kunna ställa vart som helst egentligen..

Har inte ngt emot att betala, har däremot stora problem med att betala böter när jag redan betalat för min plats och kan bevisa det.

Det kan jag hålla med dig om!

Men man måste komma ihåg att det finns två sidor. En som vill ha betalt för den tjänst som tillhandahålls, samt en som betala för tjänsten. Har det inte funnits ett kvitto/biljett/elektronisk betalning kopplat till fordonet på fordonet så är det svårt att styrka att erlagt belopp är för just detta fordon.

Idioti! Har aldrig pröjsat och kommer aldrig att göra det heller.

Ska tilläggas att jag eller någon av polare aldrig fått någon parkeringsbot för MC.

man måste komma ihåg att det finns två sidor. En som vill ha betalt för den tjänst som tillhandahålls, samt en som betala för tjänsten. Har det inte funnits ett kvitto/biljett/elektronisk betalning kopplat till fordonet på fordonet så är det svårt att styrka att erlagt belopp är för just detta fordon.

Är du Parkeringsvakt på helgerna???

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP