Hålla på principer eller "hora"?

Problemet är att du själv är av en generation då man inte dömer direkt när man ser folk som inte klarar en metalldetektor... som fastighetsskötare så kommer du arbeta med "kunder" som skall lita på dig att komma in i deras hem och dessa "kunder" är inte alltid av samma generation utan ofta även både en, två och tre generationer äldre.

Förutsatt då då att det är fastighetsskötare för bostadshus.

Vilket fall som helst så är du som många redan sagt ansiktet utåt, så jo, skippa skrotet och jobba på med behållen värdighet.

Många arbetsplatser har klädpolicy som inte går hand i hand med allas privata klädesval... sånt är livet.

Vafan de är väll bara att plocka bort skroten. som någon sa får du betalt för att utföra ett jobb och representera företaget.
Sen finns de ju rena säkerhets grejer också många fysiska arbeten så är ringar en direkt fara då de kan fastna i diverse saker..
kalla mig gamal modig men jag skulle nog inte släppa dig ur sickte i min lägenhet du ser ju farlig ut:D:skrämd

Ähh, plocka bort några av ringarna och sen plockar du i dem en efter en under några månaders tid tills alla sitter där igen. Då klagar han säkert inte senare när det har fått smälta in.

Värt att betänka är även att en framtida arbetsgivare kan ta kontakt med din nuvarande. Det rimmar inte särskilt bra om det framkommer att du slutade pga "samarbetssvårigheter".

Självklart är det viktigt med integritet, men i nästan alla yrken finns det en skriven eller oskriven lag om hur man ska klä sig och se ut.

Man ska självklart göra skillnad på jobb och det privata men det finns ju en gräns mellan att bara klä i sig sin jobbroll och när man känner sig diskriminerad och tvungen att totalt ge avkall för sin personliga stil för att kunna passa in i en uppdiktad norm.

Att ha pircing i öronen är inget extremt i dagens samhälle och om du hade dem vid anställningsintervjun så vet ju chefen hur du såg ut och om han hade funnit det SÅ olämpligt och SÅ stötande hade han nog inte antsällt dej från början och sagt till dig innan anställningen vilka klädnormer som gällde.

Då jobbar ju inte med livsmedel, vilket gör att det inte finns en direkt hygienisk aspekt i det hela, inte heller har du ett öronhänge med en
nazi-symbol dinglandes vid örat som kan väcka anstöt. (Ihope not) :näsblod

Nu vet jag inte hur dina pircingar ser ut och hur många de är och hur stora de är, men som fastighetsskötare så är ju den parktiska kunskapen viktigast och pircingar och tatueringar är inte längre extrema dekorationer såsom förr.

Förr i tiden var det bara kåkfarare och busar och sjömän som hade tatueringar, men idag är det ett mode och ett estetiskt uttryck som absolut inte behöver betyda att du är en buse!

Tråkigt dock att din chef har så förlegade fördomar om pircing till den grad att han oroas över vad du har i öronen.
Fick du ett ultimatum av din chef?
Att du får spraken om du inte tar av dig pircingarna?
Eller vad det mer ett uttryck för ett önskemål han hade?

Jag tycker du ska ta ett lugnt samtal med din chef och förklara att du respekterar din arbetsplats men att dina smycken är ett uttryck för din personliga stil och är en del av din kropp såsom din frisyr och att du känner det olustigt att bli förbjuden att se ut på ett visst sätt,
ett sätt som är en del av din persona.

Dessa smycken försämrar ju knappast ditt sätt att prestera och om din chef fortfarande står på sig angeånde ditt utseende så kan du kanske kompromissa och välja mindre uppseendeväckande pircingar?

Din kunskap och prestationförmåga sitter ju inte i pircingarna, så du kommer inte prestera bättre (eller sämre) om du tar av dej dem,
däremot så kommer du säkert känna dig lite kränkt av att ditt just ditt utseende/stil så öppet kritiseras och förkastas till förmån av att "passa in" på en arbetsplats som genomsyras av en dygdnorm som vilar på att pircingar bärs av oseriösa människor.

Hoppas det löser sig på ett bra sätt och att ni kan komma fram till en kompromiss! :)

Jag horar dagligen, Har ett par roliga arbetskamrater o sysslan är ok men lönen är ganska glassig och gör så jag har råd att göra massa kul, känns som du sitter i en bättre sits än av jag gör. Ta av dig ringarna om du trivs i övrigt, trots allt jobbet som gör att man kan ha kul resten av tiden

Mycket bra skrivet men....

Handlar om vad företaget vill visa upp utåt,inte vilka rättigheter du har som person.

Hade några anställda innan och en av dom hade lite BO problem men var en mycket skicklig arbetare,var tvungen att säga till honom att antingen fixa problemet eller sluta då mina kunder klagade på det,handlar inte om vad eller vem man är utan helt om hur ens kunder uppfattar en.

Samma här,finns det risk att kunderna(hyresgästerna,agda75)stör sig så fixar man problemet innan det uppstår,har inget med dina mänskliga rättigheter att göra.

Du har bara rättigheten till ditt jobb så länge det finns någon som vill anlita ditt företag,nekar kunderna din anställda att komma in så har du ingen uppgift till dom,ergo uppsagd.

Henrik

Tycker det är fittigt att chefen säger åt en att ta ut ringar men samtidigt så måste jag ju undra om du jobbar på samhall eller nånting liknande om du är så dum att du funderar på att säga upp dig från ett bra jobb i de här tiderna för att han vill det.

Uh oh, kan du förtydliga lite för oss som är tröga?

BO/Body Odour/kroppsodör/svett

Last edited:
Verkar ju vara så att chefen inte bryr sig, men fått klagomål från kunder. Då är det väl bara att respektera detta då ett företaget vill tjäna pengar, därför han har dig där.
Dock borde han väl tänkt lite längre när han anställde dig med massa ringer och dyl.

Fråga idioten om han anställde dig för att vara snygg eller för att göra ett bra jobb?
Sen kan du ju tala om för honom att han kan gå tillbaka in i garderoben igen, för du såg inte att han var bög på intervjun.

Chefer ska hålla sig jävligt passiva. :mad:

Med tanke på att jag ser ut some en påse blandade skridskor i ansiktet så är det ju fascinerande att man någonsin haft ett förvärvsarbete :(

Men vad fan.

Vad är viktigast? Att vara söt när du rensar avloppet nere i källaren eller betala hyran?

Att ens frågan kommer upp gör ju att man vill leta upp nån vänstervriden stackare och fråga hur förra valet gick.

Starta en egen firma om du vill ha en massa skrot i ansiktet! :tummenupp

Annars så är det som en massa redan har skrivit, ja man får anpassa sig efter vad som gäller på arbetsplatsen.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back