Hålla ner lite, på isen

Jag åker upp om Olle ska köra eller någon annan. Ska du åka Freddy?
Du får gärna åka med men kruxet är att du bor åt fel håll, vi ska ju åka norrut inte söderut.

Jag väntar nog på lite mildare väder. Är ruskigt sugen men sist jag körde hade jag knappt nån cirkulation i fingrarna.
 
Som betydligt amatörmässigare förare, så tycker jag att taxi/lastbilsdubb är trevligare på is.
Släpper mjukt och fint.
Går att bestämma bredden med gasen.
Antagligen personligt.
Med aggresivare körstil och högre fart kanske det blir samma sak med finndubb.
 
Jag väntar nog på lite mildare väder. Är ruskigt sugen men sist jag körde hade jag knappt nån cirkulation i fingrarna.

Mesigt! ;) Vi drar igång HÄR runt 12 ifall du ändrar dig :)

Endurodubb är bättre än lastbilsdubb, lätt att få sladd med å så. Luta ner och dutta lite på gasen så är man igång :tummenupp
 
Jag är uppstigen och håller på att packa. Möter upp hos RJ och sen bär det norröver. Skall bli trevligt att träffa sladdlegend Olle och kanske få testa att åka dubb själv.

//Skåning på hal is
 
Fan nu blev man ju grymt sugen! En annan har inte sladdat is sen 1900-talet.. Jävla klimatuppvärmning!

Gött o se nån ge dom där förbannade 125:orna va de tål:D :D :tummenupp
 
Då är Bambi aka skåning på is åter hemma. Vill tacka Olle och RJ för fantastisk körning och stor gästfrihet.

Körningen gick över förväntan för att vara första gången men än är det långt kvar tills man är någon isvirituos. Fick testa med både endurodubb och finndubb, det är två skilda världar. På endurodubb åker du omkring konstant på sladd och oroar dig för att krascha. Med finndubb är det bara att vika, gasa och blunda......

Än en gång ett stort tack :Bugar
 
Varsegod :)

Tog isär motorn nu, eller lyfte cylindern. Kolven och cyllen såg perfekt ut och det glappade inget i veven så det är nog längre in som missljudet kommer från

Orkade inte bråka nå mer me den ikväll då man lix int har gjort någon avdragare te svängis

Här är videon från åland när vi åker två:

[YOUTUBE-ID]T1oUxtXDWQ8[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Varsegod :)

Tog isär motorn nu, eller lyfte cylindern. Kolven och cyllen såg perfekt ut och det glappade inget i veven så det är nog längre in som missljudet kommer från

Orkade inte bråka nå mer me den ikväll då man lix int har gjort någon avdragare te svängis

Det var ju skönt att det inte var vevpaj serverad med kolvmos och cylindersås.
 
Man behöver inte va polare med mig för att få låna en hoj. Jag tycker det är roligt att ge folk möjligheter att prova på och det är ju så vi får sporterna att växa också :)

Sen är jag en allmänt trevlig kille ;)

Ser för jäkla roligt ut. Du hade varit en hyvvens pöjk om du kunde ta med dig isbanan och hojjarna hit ner till södra sverige, vi har minusgrader nu så det är lugnt, isbanan består! Så slipper alla sugna dra upp till nordpolen för att få köra ;) :fyllisar
 
Ser för jäkla roligt ut. Du hade varit en hyvvens pöjk om du kunde ta med dig isbanan och hojjarna hit ner till södra sverige, vi har minusgrader nu så det är lugnt, isbanan består! Så slipper alla sugna dra upp till nordpolen för att få köra ;) :fyllisar

Jag kan försöka men jag kan inte lova nåt ;)

Äsch bara ta ett flyg upp, är man under 25 så kostar det 1000 riksdaler. Jag har mycke husrum, använder bara nedervåningen av huset :tummenupp

Man får skynda sig dock, för om en vecka drar jag iväg söderöver, från -20 till +20, och jag vet inte hur mycket vatten det kan vara på isen när man kommer hem
 
Tycker du låg mer ifjol :P
Och då var det bara -17 grader...
 

Bifogat

  • IMG_5896.jpg
    IMG_5896.jpg
    74.9 KB · Visningar: 39
Du kör jävligt bra! Länge sen man såg isåkning i den här tappningen. Ser skoj ut på en annars tråkig kubik.
 
Tack tack :)

Ja mikke jag låg mycke mer på marken(isen) förra året ;) Men roligt var det iaf! :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top