Hålla kvar bågen på slangen

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Behöver lite tips hur man ska göra för att behålla bågen på slangen :( Är ingen vän utav att koppla upp cykeln utan gillar mer att genom av/på få upp den. Som jag gör ju brukar jag plocka upp den på 3:ans växel. Dock så har jag väldigt svårt att hålla en konstant hastighet utan det blir att man gasar hela vägen vilket innebär att den slår ner ganska snabbt så fort varven tilltar.
Några ideér o tips? :confused:
 

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
saknas och saknad
det handlar ju om balanspunkten!
som alla säkert vet, lättare sagt än gjort...

juh saktare man vill åka dessto svårare tycker jag!
(säger dock inte att jag är skitbra på att slanga)

man får ju lära sig att nyttja bromsen osv...
nöta nöta nöta är det som gäller!
 

Atlas

Guest
Jag tycker att du tar och pallar dig till TOKHOLM så fort det går, det är som detvetdu skriver nöta och åter nöta "NÖTER" är det enda vi gör då vi alla åker....
Man lär sig... :tummenupp
Själv så har jag precis hittat den s.k balanspunkten, och måste få säga att det har blivit en STOR skillnad på mina hjulningar...
Men men ... man har MYCKET kvar att lära :(
Vi synes :cool:
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Atlas skrev:
Jag tycker att du tar och pallar dig till TOKHOLM så fort det går, det är som detvetdu skriver nöta och åter nöta "NÖTER" är det enda vi gör då vi alla åker....
Man lär sig... :tummenupp
Själv så har jag precis hittat den s.k balanspunkten, och måste få säga att det har blivit en STOR skillnad på mina hjulningar...
Men men ... man har MYCKET kvar att lära :(
Vi synes :cool:

Jag som fått för mig att du är guuuuud själv på att slanga :bow
Ps. Det är inga utav er som ska till porrmässan på fredag?? Polaren o jag ska upp till Stockholm nästa helg för att kolla på red hot chili peppers behöver lite folk att festa med :D
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Flytta dig lite längre bak på sadeln och ha foten på bakbromsen sen är det bara att nöta och nöta! äckligt i början att gå så pass högt att man kan hålla jämn fart! men är man bara med att släppa gasen och ev bakromsa så man inte slår över så är det ganska lungt!

Marals76 skrev:
Behöver lite tips hur man ska göra för att behålla bågen på slangen :( Är ingen vän utav att koppla upp cykeln utan gillar mer att genom av/på få upp den. Som jag gör ju brukar jag plocka upp den på 3:ans växel. Dock så har jag väldigt svårt att hålla en konstant hastighet utan det blir att man gasar hela vägen vilket innebär att den slår ner ganska snabbt så fort varven tilltar.
Några ideér o tips? :confused:
 

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
xr 650
Re: Re: Hålla kvar bågen på slangen

Mcbudet skrev:
Flytta dig lite längre bak på sadeln och ha foten på bakbromsen sen är det bara att nöta och nöta! äckligt i början att gå så pass högt att man kan hålla jämn fart! men är man bara med att släppa gasen och ev bakromsa så man inte slår över så är det ganska lungt!


MMmmm ..."ganska lugnt" låter ju betryggande ;)

Svårt att koppla tycker jag på slangen. Man vill gärna hålla i sig i styret så man inte ramlar av. Tips någon?
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Re: Re: Hålla kvar bågen på slangen

Mcbudet skrev:
Flytta dig lite längre bak på sadeln och ha foten på bakbromsen sen är det bara att nöta och nöta! äckligt i början att gå så pass högt att man kan hålla jämn fart! men är man bara med att släppa gasen och ev bakromsa så man inte slår över så är det ganska lungt!

Thx låter vettigt :tummenupp
 

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
Re: Re: Re: Hålla kvar bågen på slangen

Tryckinte in kopplingen helt när du slangar så du alltid har lite driv på bakhjulet det tycker jag är lättast och mest kontroll på! men det finn en hel del teorier om det ungefär lika måna som det finns hojåkare :D

electronaut skrev:
MMmmm ..."ganska lugnt" låter ju betryggande ;)

Svårt att koppla tycker jag på slangen. Man vill gärna hålla i sig i styret så man inte ramlar av. Tips någon?
 

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Re: Re: Re: Hålla kvar bågen på slangen

electronaut skrev:
MMmmm ..."ganska lugnt" låter ju betryggande ;)

Svårt att koppla tycker jag på slangen. Man vill gärna hålla i sig i styret så man inte ramlar av. Tips någon?

Koppla med bara ett eller två fingrar så har du ju lite att hålla dig kvar med. Man måste gå bra högt innan man verkligen ramlar av. Kläm åt med benen kan hjälpa lite.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top