Håll skärpan säsongen ut

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Vill bara påminna alla om att säsongen har i stora delar av landet många härliga höstturer kvar att bjuda. Underbara turer som ger härliga färger och dofter, behagliga temperaturer att köra i.

MEN:
På slutet av säsongen så får man lätt starkt självförtroende, rutinen infinner sig.
Framförallt om man har nytagit körkortet kan man ha en farlig period mot slutet av hösten.
Tänk på att väglaget förändras med löv och svårare att jobba upp temperaturen i däcken. Dåligare sikt i vissa fall. Trafikintensiteten ökar efter alla semestrar slutat.

Ladda en ryggsäck med varmt kaffe och en kåsa och leta ställen att njuta på.
Kör förståndigt och ta hand om er!

Personligen tror jag att vi kan slippa några enstaka tråkiga olyckor med lite eftertanke, det kostar ju inget att stanna upp och tänka till lite.

Bra där! Samt att bönderna tappar av sin dyrbara last när de skall till silosen, det är mera lera på vägarna, vägverket har massa jävla knas för sig och sprider grus och sand lite överallt just nu med. Så en av dina favoritvägar du kört dagen innan kan vara rena katastrofen dagen efter även om vädret är fint för hojköra, men man skall iofs ALLTID ha det i beräknandet när man sitter upp på stålhästen.

Last edited:
Bara att asfalten börjar bli kallare är värt att ha i tankarna, jag har lyckats få världens bredställ på torr asfalt när jag vred på lite en solig höstdag bara för att vägen var kall.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back