Hål i avgasröret.

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Jag har upptäckt ett litet hål i mitt avgasrör, hålet är ca 5 -7 mm stort o sitter där jag markerat på bilden.

Min fråga är om det är rostfritt eller nån annan metall (kan vara bra att veta när man ska fixa det).

Verkstads killen va inte riktigt säker på det, han testade med en magnet men va ändå osäker eftersom det kändes som att den fastnade men ändå inte. :va

Köpa ett nytt är inte aktuellt eftersom det kostar för mycket och hålet är inte stort heller.

Ska tillägga at det är orginal.

tacksam för svar.
MVH/ Micke

Bifogat

• 7004_1.jpg
    7004_1.jpg
    10 KB · Visningar: 95
Last edited:
Det borde vara titanium de är standard på dom flesta hojar...Vi försökte tiga med rostfritt o de behöver du inte pröva för de gick absolut inte..Du måste ha titanium tillsats för att de ska gå att svetsa i..Annars funkar det inte

Det borde vara titanium de är standard på dom flesta hojar...Vi försökte tiga med rostfritt o de behöver du inte pröva för de gick absolut inte..Du måste ha titanium tillsats för att de ska gå att svetsa i..Annars funkar det inte

Titanium???:va

på en -98...

Det är inte det systemet som e på bilden, jag använde bara den för att visa var nånstans hålet finns.

Det är med största sannolikhet rostfritt, fram med TIGen och försök. Det är dock svårt att få lagningen hållbar dels pga taskig godstjocklek men framförallt då orsaken till sprickan säkerligen är materialutmattning så när man svetsar så spricker det snart några cm bort.

Försök att leta upp ett bättre beg på skroten....

samma sak hände på mitt rör dock gick det av och fick flera sprickor.

Hitta ett bättre beggat på skroten för 900 :-

Precis, och eftersom det är kolfiberkåpor som standard på de flesta hojar så är det jättesvårt att laga sprickor:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Tack för svaren, nu e det så att det är ingen spricka, utan ett litet hål och det sitter i svetsfogen vid markeringen. ska lämna in det på jobbet o se om mekarna där kan göra nått åt det. det kostar ju inget o testa.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti