Häxor i Norden

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article3802650.ab

Företaget "Häxriket i Norden" har telefonlinjer dit kunder kan ringa, för 19,90 kr/min, för att få hjälp att spå framtiden. De har nu fått sparka en massa häxor för att de inte passat arbetstiderna. Det största problemet var dock, att de hänvisade kunderna vidare till kompis-häxor, vilket gjorde att "Häxriket i Norden" gick miste om intäkter.

Detta berättar överhäxan Qinna Blomgren om på Aftonbladet TV.

Borde man inte som häxa, till och med överhäxa med förmåga att se in i framtiden, kunna förutse ifall den som söker anställning kommer sköta sitt arbete eller ej? :lol

Last edited:
Jäskiens! Sån där pladderskata har jag nödgats söka arbete som en gång i tiden. Kändes som att det passade fint att ligga hemma hela dagarna i morgonrock och äta 80-tals kex med mild-te i handen och med len röst guida medelålders kvinnor genom livskriser via en grå fingerskivetelefon.

Men, det bidde inget jobb. Jag var inte kärring nog.

/perris

Jäskiens! Sån där pladderskata har jag nödgats söka arbete som en gång i tiden. Kändes som att det passade fint att ligga hemma hela dagarna i morgonrock och äta 80-tals kex med mild-te i handen och med len röst guida medelålders kvinnor genom livskriser via en grå fingerskivetelefon.

Men, det bidde inget jobb. Jag var inte kärring nog.

/perris
Vad är 80-tals kex?

Funderar du på att söka? :tungan

Nja, kanske inte, men...

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/special/storfragan/visa/0,1937,35802,00.html

48,1% tror på spöken. 18,6% tror att de kanske finns. 44675 personer har röstat.

Om vi antar att 1/3 av 48,1% och 1/5 av 18,6% ringer...

((48,1% / 3) + (18,6% / 5)) * 44675 = 8825 personer.

Låt säga de ringer i genomsnitt 1 minut per vecka.

1 * 19,90 * 8825 * 4 = 702470 kr / månad.

Räknar man bort fasta avgifter så är det ändå något mer än jag tjänar i månaden, om jag nu lyckats med konsstycket att räkna rätt (vilket man inte ska vara säker på då jag inte är någon större stjärna i matematik.) :hihi

Borde kanske starta företaget "Trollkarlen i Skåne AB"? :va

Räcker ju att jobba en månad, sedan åker man på semester för resten av året. Under tiden glömmer de vilken bluff man var, så väl tillbaka börjar de ringa igen. :tummenupp

Ja, då är det bara att byta namn och dra in nya lättförtjänta pengar. :)

Och du behöver inte ens stöna i telefonen för dessa 19:90 :D

Vahettre.. Såna där torra saker som alla batikmorsor skulle ha som tillbehör till sina ostbrickor (med päronskivor på) och ett glas vitt till säsongsavslutningen av Dallas. Ljuva 80-tal!

/perris

Mariekex?

Ja, då är det bara att byta namn och dra in nya lättförtjänta pengar. :)

Och du behöver inte ens stöna i telefonen för dessa 19:90 :D

För att sticka ut bland mängden och dessutom ge ett mervärde till de kunder som ringer, så kan jag nog bjuda på det också, efter att vi pratat spöken i fem minuter. :D

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...