Härskogsvägen nyasfalterad !

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Tjings.

Ta det lite vackert på Härskogsvägen det är nyasfalterat hela vägen från infarten i Hindås fram till Härskogens friluftsområde.

Kändes lite smålurigt sist jag åkte där, sen har dom fyllt upp kanterna med grus också, som bilarna drar upp, så det ligger en del grus i ett par kurvor.

Ja,nu är vägen grymt skön att köra på.. Hoppas bara att Lerums-kommun asfaltera resten av biten som är kvar,,:va (men de tror jag ej att dom gör)...

Det var väl ingen fara att köra på det nya? Jag tror aldrig man kört på så som igår, synd att de bara fixade halva :gnissla

Nylagd asfalt kan "svettas" om det blir riktigt varmt. Då kan det fläckvis vara såphalt.

Va en kille som åkte av på Härskogsvägen igår, ligger på sjukan med 2 brutna ben, så ta det lugnt...

Jag körde Härskogsvägen härom dagen, och mkt riktigt kan det bli halt när asfalten är varmt. Trots att det var runt 20:30 så fick jag släpp på bakhjulet, och det var inte för att jag körde toksnabbt.

Ta't lugnt ett tag till på den vägen är mitt tips, precis som Akn78 säger.

Ja,nu är vägen grymt skön att köra på.. Hoppas bara att Lerums-kommun asfaltera resten av biten som är kvar,,:va (men de tror jag ej att dom gör)...

Tror att planerna för ombyggnad av härskogsvägen ligger någonstans 2012 - 2014 från Lerumskommuns sida.
Fast de vet ju inte änns vart järnvägen ska dras än och vägen som ska förena 40ian med E20 mellan Landvetter-Jonserd har de väl knappt börjat tänka på än.

Härskogsvägen är alltid farlig!
Tror jag aldrig har kört där utan att få lite släpp...
Aldrig vågat skrapat knä där heller och det säger ju en del :tungan

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...