Härnösand, Bra eller anus?

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Skjukt långt ifrån MC detta MEN...

Ska på intervju för ett jobb i Härnösand och har bara passerat staden förut.

Liten ort, javisst, men vad är det för ställe? Trevligt folk eller mellansveriges Borlänge(förlåt).

Vad finns det att göra? Lätt att hitta boende? Några sporthojare?

Är en riktig håla. En jäkligt fin stad visst, men tvärdöd. Jag vet, har bott där större delen av min uppväxt.

Skulle inte tänka tanken på att återvända, inte för bästa jobbet i världen.
Jo om jag fick en JÄVULSKT BRA LÖN & ledigt fre alt. månd. Då kan man ju lämna staden varje helg.

Finns väl en nån klubb med sporthojar där numera. Härnöriders eller East Coast riders eller nåt sånt.

// Ullis :cdevil

Edit: Glömde. ANUS, DUBBELANUS!!

marst060 skrev:
2629940 Skjukt långt ifrån MC detta MEN...

Ska på intervju för ett jobb i Härnösand och har bara passerat staden förut.

Liten ort, javisst, men vad är det för ställe? Trevligt folk eller mellansveriges Borlänge(förlåt).

Vad finns det att göra? Lätt att hitta boende? Några sporthojare?

Ett stenkast till mitt-sverige banan :tummenupp

Humm... Lät ju skitbra.:näsblod

Jaja... Får väl se det som att man går skola ett par år för erfarenhetens skull. OM jag får jobbet villsäga.

Ullis skrev:
2629974 Är en riktig håla. En jäkligt fin stad visst, men tvärdöd. Jag vet, har bott där större delen av min uppväxt.

Skulle inte tänka tanken på att återvända, inte för bästa jobbet i världen.
Jo om jag fick en JÄVULSKT BRA LÖN & ledigt fre alt. månd. Då kan man ju lämna staden varje helg.

Finns väl en nån klubb med sporthojar där numera. Härnöriders eller East Coast riders eller nåt sånt.

// Ullis :cdevil

Edit: Glömde. ANUS, DUBBELANUS!!

Ismannen skrev:
2629975 Ett stenkast till mitt-sverige banan :tummenupp

Banan e väl enda fördelen då. Tyvärr e de väl inte den roligaste att köra, tycker jag då. Om de gjort om långrakan, fixat nån mer vänstersväng så hade den kunnat va riktigt kul.

Vad det gäller lgh kan jag inte tänka mej att det e probs att hitta någon.

Bodde där under min AT det enda jag minns var att jag ville ta mig därifrån så fort som möjligt, Sundsvall 5 mil söderut klart bättre.

Bästa med härnösand är att det är nära till sundsvall och att det är billiga lägenheter i jämförelse med sundsvall.

morlock skrev:
2630091 Bästa med härnösand är att det är nära till sundsvall och att det är billiga lägenheter i jämförelse med sundsvall.

sen kan man alltid åka på ons körning med sundsvalls gänget :tummenupp

ozeo skrev:
2630131 sen kan man alltid åka på ons körning med sundsvalls gänget :tummenupp

Onsdagskörningen är bra. Det finns några schysta hojåkare, både från Timrå (därifrån jag flyttade & hit ner) & Sundsvall.

P.S välj rätt gäng bara. Tror att kromslädarna brukar åka kl 18 & sh-folket kl 18.30.....eller hur var det?

En kompis skulle flytta dit varpå en utflyttad kompis (från härnösand) sa

-Jasså knarkar han eller har han tänkt börja?

Sums it up quite nice :)

Bor och är uppväxt här. Staden har utvecklats posetvit dom senaste åren måste jag säga. Börjar bli riktigt gott om hoj åkare och trimmade bilar som är ute och gasar på fredag och lördag kvällarna. Och allmänt bra drag på stan på helgerna. Ny öppnad mc shop som servar och fixar hojjen o.s.v. Sen ereju bara att erkänna att staden duger inte till mkt annat att fika på vill du handla kläder o.s.v ereju bara att blåsa ner till sundsvall.

Sen fårduju INTE glömma onsdagsbuset. Varje onsdag äre fullt av sportbilar och hojjar ute på mittsvergie banan som visasr vad dom går för kostar typ 50lapp att köra lite o.s.v Så helt fel stad för mc är det ju inte :D

Liten sugen på att höra vart du ska på intervju?
Är väl comhem och intervjubolaget som står för den största arbetsplatserna i hsand?

Jag tycker staden isäg är fin, tyvärr lite dåligt med fina villor för att vara en kuststad enligt mig. Då är det däremot billigt att bo där. Och som sagt nära till mittsverigebanan och 6mil med snart färdigbyggd fin väg till sundsvall. Smaken är väl som baken men jag tycker hsand kontra sundsvall är ganska oavgjort. Visst sundsvall är ju mycket större och har bättre utbud men jag tycker staden inte är särskilt mysig eller vacker, sagt med risk för att bli påhoppad men.

Sedan är det ju en annan sak för dig att flytta in till hsand som för dom som är uppfödda där. De flesta som är uppfödda i en stad brukar klaga så förbannat utan att det jämnt stämmer. Har väl kanske med deras fjunistid att göra att man ska gnälla på hur död och tråkig staden är tills man flytta på sig och märker att ens hemstad vad ganska bra ändå men då tar det emot för dem att erkänna. :) Äh nu orkar jag inte skriva mera, andra åket för damer nu ju.. Hur som haver, tror du kommer trivas. :tummenupp

Tycker Härnösand är en trevlig stad, liten och behändig.. Nu är det så att jag bor i Kramfors, 5 mil norr om Härnösand.. Och det mina vänner är ingen lek.. Denna stad/by/håla är så stendöd den kan bli.. Därför är härnösand för mig en trevlig stad =) Bara att komma hit, så jag får nån att åka båge med =)

Allt som sägs ovan om att Härnösand är en trist håla kanske är sant, men det är inget som utpräglar kommunen jämfört med vilken annan norrländsk kommun som helst av samma storlek ...eller sörlänsk heller för den del. Om du trivs eller inte trivs beror helt på vad du är ute efter. Det är t.ex. vackra miljöer där kring höga kusten och goda möjligheter för friluftsliv. Och vill man gå ut och roa sig är det som sagt bara att åka över till Sundsvall.

Bodde själv i Härnösand när jag pluggade på lärarhögskolan där. Lärarutbildningen var dock inget för mig så den hoppade jag av rätt snabbt.

Jahapp så har jag då varit på intervjun. Jobbet är ett ekonomjobb i en större organisation. Verkade riktigt bra faktiskt.

Mitt intryck av staden? Tja... Jag såg ju i ärlighetens namn inte så mycket men det jag såg verkade fint. Ganska vacker liten stad, de lokalbor jag träffade i samband med intrevjun var ju trevliga.

Låter ju riktigt skoj att det är så pass mycket MC aktiviteter, onsdagskörning, banan osv osv. Sen gillar jag ju att jaga och fiska så det verkar ju finnas alla möjligheter till det.

Summasummarum, får jag jobbet och lönen är rätt så tar jag det. Sen var det ju riktigt billiga lägenheter där, det är ju positivt.

Tack för input. Återkommer om jag får jobbet får vi knyta upp lite kontakter.

marst060 skrev:
2632555 Jahapp så har jag då varit på intervjun. Jobbet är ett ekonomjobb i en större organisation. Verkade riktigt bra faktiskt.

Mitt intryck av staden? Tja... Jag såg ju i ärlighetens namn inte så mycket men det jag såg verkade fint. Ganska vacker liten stad, de lokalbor jag träffade i samband med intrevjun var ju trevliga.

Låter ju riktigt skoj att det är så pass mycket MC aktiviteter, onsdagskörning, banan osv osv. Sen gillar jag ju att jaga och fiska så det verkar ju finnas alla möjligheter till det.

Summasummarum, får jag jobbet och lönen är rätt så tar jag det. Sen var det ju riktigt billiga lägenheter där, det är ju positivt.

Tack för input. Återkommer om jag får jobbet får vi knyta upp lite kontakter.

Tror säkert att du kommer trivas i sånna fall!
Lycka till! :tummenupp

norda skrev:
2631081 Tycker Härnösand är en trevlig stad, liten och behändig.. Nu är det så att jag bor i Kramfors, 5 mil norr om Härnösand.. Och det mina vänner är ingen lek.. Denna stad/by/håla är så stendöd den kan bli.. Därför är härnösand för mig en trevlig stad =) Bara att komma hit, så jag får nån att åka båge med =)

WHA, snakkaru skit va???:mad: :pannkyss

Nä det är väl inget större fel med Härnösand, bättre drag än i Kramfors som sagt. Däremot bor det ju bara fjollor där:gnissla

Gjorde lumpen där, men vi låg mest ute på havet under veckorna så jag överlevde. Vi försökte gå ut nån gång men det var heeeeeelt värdelöst. Kvadruppel ANUS i mina ögon.

Glassen skrev:
2632668 WHA, snakkaru skit va???:mad: :pannkyss

Nä det är väl inget större fel med Härnösand, bättre drag än i Kramfors som sagt. Däremot bor det ju bara fjollor där:gnissla

Wäh wäh wäh :gnissla

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...