Härligt med endurodubb

• Thread starter Thread starter AP
  • Start date Start date

AP

lala
Gick med
29 May 2006
Hoj
Lite allt möjligt
Speciellt om man lyckas bränna över sig själv som jag.

DSC_0001.jpg

....eller lite gedigna skydd/kläder. :)
Men skit händer, det där ser ut att ha gjort lite ont ja...

/J

Och vilka skyddskläder anser du man ska använda vid endurokörning då?

Tja, vad kör jag i, endurobrallor/jacka av det lite kraftigare slaget nu på vintern (som i alla fall ser ut att kunna stå emot en hel del misshandel, även från endurodubben), har tänkt lite på det där med dubben, så crosströja kör jag inte i...
Under den är det vanlig skyddsväst, där man trist nog inte har mycket mer än njurbälte och lite tyg i sidan.

En ego-bild på mig från lagtävlingen i Botkyrka i helgen. :)

http://www.teamformsvacka.se/pictures/3timmars_botkyrka_2009_3/pages/IMG_9331.htm

/J

Tja, vad kör jag i, endurobrallor/jacka av det lite kraftigare slaget nu på vintern (som i alla fall ser ut att kunna stå emot en hel del misshandel, även från endurodubben), har tänkt lite på det där med dubben, så crosströja kör jag inte i...
Under den är det vanlig skyddsväst, där man trist nog inte har mycket mer än njurbälte och lite tyg i sidan.

En ego-bild på mig från lagtävlingen i Botkyrka i helgen. :)

http://www.teamformsvacka.se/pictures/3timmars_botkyrka_2009_3/pages/IMG_9331.htm

/J

Är dina enduro-byxor och jacka gjorda av kevlar eller är du naiv?

Är dina enduro-byxor och jacka gjorda av kevlar eller är du naiv?

Nej, men de köper mig tid...är du bara otrevlig rent allmänt eller beror det på att du är skåning? :)

Blir man överkörd av bågen så skyddar de betydligt kraftigare endurokläderna mer än en crosströja, punGt, och ligger man fastklämd under bågen så det svarvar, så skyddar nog inget några längre stunder, men, tjockare endurokläder vs tunna crossprylar, jag vet vad jag väljer...

/J

Nej, men de köper mig tid...är du bara otrevlig rent allmänt eller beror det på att du är skåning? :)

Blir man överkörd av bågen så skyddar de betydligt kraftigare endurokläderna mer än en crosströja, punGt, och ligger man fastklämd under bågen så det svarvar, så skyddar nog inget några längre stunder, men, tjockare endurokläder vs tunna crossprylar, jag vet vad jag väljer...

/J

Du kan ju börja med att fråga TS vad han hade för kläder innan du fortsätter klämma ur dig B-S.
På tal om otrevlig, hur tror du TS känner sig av ditt påhopp om dålig skyddsutrustning?

Jag sätter ett par crossbyxor på att det är exakt vad TS hade på sig om du vågar sätta emot?

Hur man bär sig åt? Vill man bli bättre så får man ju pressa sig lite mer än man klarar och detta medför vurpor. Fick för brett sladd i en sväng ville inte highsida så jag la mig ner och mot ett hjul som fortfarande spinner varesig jag hade haft dödmansgrepp eller inte. Av reflex så höjde jag armarna som då höjer jackan och då prickade däcket precis springan mellan mina crossbyxor och min bodyarmor och tjocka vinterendurojacka. SGM, kör du med rock av kevlar kankse? haha

Om inte brudarna blir impade av hojkörning, så kan du ju ha räddat en stackars pandaunge från en tiger. Möjligheterna är obegränsade. U lucky bastard!

• Gilla
Reaktioner: S84
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år