Härligt Filip

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Läste på RR.se om Backlund.

"Det är skitkul! Det är fyrtakt som är framtiden. Jag är färdig med mopperacingen nu, säger han"...

Såklart skitskoj för Filip... Synd bara att man kommer få stryk i varje tävling...

Lycka till

/E

Det ska bli en fröjd att se Backlund rejsing 2005, skönt oxå för pappa Backlund att kunna softa med oss på kvällarna istället för att tokmeka :D

Filip själv trodde att jag skulle "leka med honom" i std600 nästa år. Och det kommer från en som kör mindre än en sekund långsammare på en std250 än undertecknad på falken. Han överskattar iaf inte sin egen förmåga ;) Misstänker att det kommer bli topp-10 mycket tidigt för honom nästa säsong.

Japp, det ska faktiskt bli kul att se hur det går för honom nästa år och se hur juniorerna klarar sig i de större klasserna.
Det är bra att han inte ställer upp förväntningarna för högt, tror att det blir ett läroår för honom nästa år.

epp epp epp först ska FÖRSTÅ SIG PÅARNA PÅ SVEMO ge Filip despence sen kan han tuta och allt man kan göra på en gatracer

Hörde någonstans att man vill även ta bort despencemöjligheten för lovande 13 åringar som vill köra 125 junior :kocko

Ska bli kul att följa unge herr Backlund i STD600, om han får dispens vill säga. Det är ju fullt upp med unga talangfulla förare som kan göra imponerande resultat nästa år, Sjöström, Cajback, Rebien, Gull, Ullis, Backlund med flera. Spännande.

Goodstuff skrev:
Ska bli kul att följa unge herr Backlund i STD600, om han får dispens vill säga. Det är ju fullt upp med unga talangfulla förare som kan göra imponerande resultat nästa år, Sjöström, Cajback, Rebien, Gull, Ullis, Backlund med flera. Spännande.

Han kommer ju åka std600 oavsett, frågan är bara om han åker på svensk/dansk/norsk eller finsk licens.

eftersom han vann 125 junior när han var 13, är han förmodligen en av svensk road racing mest lovande talanger, så ja, han kommer nog lyckas i fyrtakt.

Filip och pappa Janne är grymma. Vissa kanske tycker att pappa borde hålla sig mer på mattan, men skaffa spons det kan han. Filip tar allting lugnt, men han vill VERKLIGEN inte förlora. Dessutom är han uppväxt på cross och minimoto så jag tvivlar inte det minsta på hans förmåga. Topp 20 kommer han absolut att klara.

Goodstuff skrev:

Hela den högen förare har faktiskt överaskat extremt i år.
Helt sinnes se Sjöström och Cajback köra 8'or på karlskoga(det är inte många i 250r som gjort det). Ullis dunkar in en 11'a på sin lånade slöa 125'a.
Gull som kör som en dåre i blött, fort även i torrt också det på en okittad 125'a. Rebien Helt sanslöst snabba. Och Nikola som faktiskt piskar åldermannen håkan på knutstorp.
Även om Filip är en talang, så har han det inte helt enkelt att hävda sig i det gänget, eller för den delen i std600, där det finns åldermän som kör/kört i veidec..

Glömde Milovanovic i min lista. Lite mindre krascher så blir det riktigt bra.
Rebiens tangerade banrekord för 125:or på Knutstorp är grymt imponerande tycker jag.
Sjöström och Cajback som jagar livet ur varandra på Åsen var också fantastiskt roligt av två killar födda 87 och 86....

oFFkeFF skrev:
Även om Filip är en talang, så har han det inte helt enkelt att hävda sig i det gänget, eller för den delen i std600, där det finns åldermän som kör/kört i veidec..

Sanna ord!! Std 600 är en GRYMT hård klass.... GRYMT hård!! Där det inte bara finns åldermän som kört Veidec, utan även åldermän som INTE kört Veidec!! som kommer att göra ALLT för att småglina ska få jobba för placeringarna :mad: :mad: :mad:

Filip, det ska bli ett nöje att bli frånåkt av dig! :Bugar

oFFkeFF skrev:

Jag tror Filip kommer klara sig alldeles utmärkt och vara inom topp-10 rätt omgående. I road-racing-världen låter ju 14 år rätt ungt, men det är ju bara att titta på hur det är i cross-världen. Där finns det svenska killar som kör VM-deltävlingar i den åldern, Johan Carlsson. Om jag har förstått det rätt så var Johan och Filip rätt jämnduktiga i cross upp till 11-års-åldern, så jag tror det finns grymt mycket hojåka i Filip. Han kommer förödmjuka oss gamla non-Veidec-gubbs så det visslar om det, och troligen många av dom övriga oxå. Och det ska bli kul att se lite ungdomar som slår sig fram...det behöver sporten.

ZoulFly skrev:
Jag tror Filip kommer klara sig alldeles utmärkt och vara inom topp-10 rätt omgående. I road-racing-världen låter ju 14 år rätt ungt, men det är ju bara att titta på hur det är i cross-världen. Där finns det svenska killar som kör VM-deltävlingar i den åldern, Johan Carlsson. Om jag har förstått det rätt så var Johan och Filip rätt jämnduktiga i cross upp till 11-års-åldern, så jag tror det finns grymt mycket hojåka i Filip. Han kommer förödmjuka oss gamla non-Veidec-gubbs så det visslar om det, och troligen många av dom övriga oxå. Och det ska bli kul att se lite ungdomar som slår sig fram...det behöver sporten.

Jag tror också han kommer bli vass, men kanske inte så fort som vissa verkar tro. Men i kön kommer han definitivt inte vara, tur att någon är snabb i mitt namn ;)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back