Härligt är kort , Se bild !!

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Härligt är kort , Se däck bild !!

Fantastiskt fäste Metzeler racetec på men bara i 40 min :död på bandag KGA , i slutet sladdade det i utgången på depå högern och jag tappade förtroendet för däcken :brinnerup

Metzeler racetec K1 var mjuka och goa men de slets ner brutalt till skillnad från diablo corsa som inte hade samma fäste men höll mkt längre.
Iof samma fjädringsinställning.

Försökte minska returdämpningen men den vart gungig men är detta normalt mitt tempo är måttligt kring 1.20.
Men härligt är väl kort. :3freak

Se bild jfr Racetec t.v och DIablo corsa t.h

Bifogat

• Däck KGA 2.JPG
    Däck KGA 2.JPG
    67.6 KB · Visningar: 331
  • bakdäck.JPG
    bakdäck.JPG
    92.1 KB · Visningar: 247
Last edited:
Wow! Vad du har slitit det där däcket. Ser helt felslitet ut på nått sätt. Iaf på fel ställe. Luta mer :D

Men jag skulle tro att din fjädring är helt mosig o däcket har fått göra allt jobb.

Om det var väldigt varmt ute så kan det tänkas att ett K1 va för mjukt :va annars tippar jag på att du har nå galet med fjädring eller lufttryck...

Var på sporthojskurs i Sviestad för en månad sen och då nämnde en instruktör precis den varianten du fått (ett band en bit in från kanten). Kommer inte ihåg vad han sa men dämparinställning var det.

2ono skrev:
Fantastiskt fäste Metzeler racetec på men bara i 40 min :död på bandag KGA , i slutet sladdade det i utgången på depå högern och jag tappade förtroendet för däcken :brinnerup

Metzeler racetec K1 var mjuka och goa men de slets ner brutalt till skillnad från diablo corsa som inte hade samma fäste men höll mkt längre.
Iof samma fjädringsinställning.

Försökte minska returdämpningen men den vart gungig men är detta normalt mitt tempo är måttligt kring 1.20.
Men härligt är väl kort. :3freak

Se bild jfr Racetec t.v och DIablo corsa t.h

Ser lite mysko ut. Antingen är det kameravinkeln eller också har du lagt ner betydligt mer till vänster än till höger.

KawaZX12r skrev:
Ser lite mysko ut. Antingen är det kameravinkeln eller också har du lagt ner betydligt mer till vänster än till höger.

Nej banan går i hö varv , och som swedie påpekat är det något med fjädringen som inte stämmer och att jag inte vågar gasa med nedlägg typ 45-50 gr utan väntar tills hojen är lite mer upprätt.
Slitage bilden på däcken är ett typiskt amatör slitage :hihi
Med de här däck bilderna bevisar att man måste stäla om fjädringen efter däcken antar jag.

Hö, jag låg efter dig när du ritade ett tjockt svart spår i depåkurvan. Precis efter det var du påväg in i depån mitt framför nosen på mig, det var lite spännande. Hoppas du inte fick ont i kulorna.

Edit: Fan, det var inte du utan nån på en ZX-12R kom jag på.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D