härliga jämrande Sverige

walpen

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2004
Hoj
1986 Yamaha SRX-6
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,816486,00.html

Är det inte skönt med gnällande människor?
Min dag blir verkligen förgylld (läs sarkastisk) som motorcyklist att det finns några stackare som får ont i sina små huvuden på grund av oss motorcyklister.
Nä, vad säger alla ni här, vi kanske ska strunta i att plocka ut våra maskiner i år och ta cykeln så att stackars Peter Wahlbeck inte får ont i huvudet.

Nä, motorcyklar är inget vidare, det är bättre att gå :lol :lol :lol

walpen skrev:
2118517 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,816486,00.html

Är det inte skönt med gnällande människor?
Min dag blir verkligen förgylld (läs sarkastisk) som motorcyklist att det finns några stackare som får ont i sina små huvuden på grund av oss motorcyklister.
Nä, vad säger alla ni här, vi kanske ska strunta i att plocka ut våra maskiner i år och ta cykeln så att stackars Peter Wahlbeck inte får ont i huvudet.

Nä, motorcyklar är inget vidare, det är bättre att gå :lol :lol :lol

Om de hade varit åtminstone lite insatta i ämnet så vet de nog att hojarna låter inte alls mycket original.

Ska man klaga så ska man klaga på folk som kör med raka rör - inte förbjuda sporthojar eller något liknande.

H4 skrev:
2118520 Om de hade varit åtminstone lite insatta i ämnet så vet de nog att hojarna låter inte alls mycket original.

Ska man klaga så ska man klaga på folk som kör med raka rör - inte förbjuda sporthojar eller något liknande.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=117641

Hade du lyssnat på radioprogrammet där han uttalade sig så hade du hört att han konstaterade just att väldigt många kör med en ljuddämpare till besiktningen men byter så snart hojen fått godkänt där..

Dessutom behöver man inte vara särskillt insatt bara för att konstatera att han egentligen har rätt. Djävligt många hundar och små barn skräms och övrigt folk kan störa sig ordentligt...

Men jag antar att du kör med samma attityd med rökning:
- Jodå, det är ok att du äter medan jag röker!

han säger att alla ska skriva upp de registreringsnummer som de ser, what? är det inte smidigare att bara skicka in numren på alla registrerade hojar, vad ska någon med de numren till?

Peter Wahlbeck är fan i mig psykiskt störd. Man kan omöjligt vara frisk i pallet och bete sig som han gör.
Men i det här fallet är det han säger inte direkt ovettigt. Osedvanligt nyanserat faktiskt för att vara honom.

Hade det vart någon skillnad om en bil hade låtit högt?

Tror inte det!

"Som att säga till grannen att låta gräsklipparen va avstängd när det är lördag" Är han helt dum i hela huvet eller?
Varför ska man låta den stå då? och dessutom är det kanske enda tiden för folk som faktiskt jobbar att klippa gräset på.
IQ fiskmås, han ska jag göra en avgassmäll i örat på nån gång.

Jag kunde inte låta bli så jag skrev ett mail till aftonbladet, man kunde ju uttrycka sin åsikt på vad som stör en..

Hej,

Jag störs inte ett dugg av vårbuller från motorcyklar, bilar, skrikande ungar, stadsbussar eller något annat som kan höra samman med våren.
Det jag störs mest av är när jag hör Peter Wahlbecks röst antingen i radio eller på teve. Varje gång jag hör rösten så får jag en stark huvudvärk och blir illamående och måste genast stänga av teven/radion och vänta några timmars tills den värsta
chocken har lagt sig. Alla ord som kommer ur denna hallänings mun gör mig helt enkelt sjuk och illamående.
Finns det någon man kan rapportera till så att han aldrg hörs mer i etern? Protestlista?

Mvh

William

Wille skrev:
2118748 Jag kunde inte låta bli så jag skrev ett mail till aftonbladet, man kunde ju uttrycka sin åsikt på vad som stör en..

Hej,

Jag störs inte ett dugg av vårbuller från motorcyklar, bilar, skrikande ungar, stadsbussar eller något annat som kan höra samman med våren.
Det jag störs mest av är när jag hör Peter Wahlbecks röst antingen i radio eller på teve. Varje gång jag hör rösten så får jag en stark huvudvärk och blir illamående och måste genast stänga av teven/radion och vänta några timmars tills den värsta
chocken har lagt sig. Alla ord som kommer ur denna hallänings mun gör mig helt enkelt sjuk och illamående.
Finns det någon man kan rapportera till så att han aldrg hörs mer i etern? Protestlista?

Mvh

William

HAHA :Bugar

Wille skrev:
2118748 Jag kunde inte låta bli så jag skrev ett mail till aftonbladet, man kunde ju uttrycka sin åsikt på vad som stör en..

Hej,

Mvh

William

hahaha :lol

Mina sommartidsmornar förgylls av att grannen 05:30 ungefär värmer upp sin inte ljuddämparfria men då bra nära motard i c:a fem minuter och bränner sedan iväg så att rutorna i hela huset skakar. Nu somnar jag om ganska lätt så jag överlever men med en baby som vaknar och måste somnas om hade jag nog inte varit lika överseende.

korvgubbe skrev:
2118532 http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=117641

Hade du lyssnat på radioprogrammet där han uttalade sig så hade du hört att han konstaterade just att väldigt många kör med en ljuddämpare till besiktningen men byter så snart hojen fått godkänt där..

Dessutom behöver man inte vara särskillt insatt bara för att konstatera att han egentligen har rätt. Djävligt många hundar och små barn skräms och övrigt folk kan störa sig ordentligt...

Vi har det för bra i Sverige.

korvgubbe skrev:
2118532 http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=117641

Visst har han lite rätt i det han säger. Min bror bor bredvid en lite större landsväg som är en populär mc-väg, särskilt bland rullande gyn-stolar. Och varje år är det någon form av träff för dessa kromade saker vid en sjö som ligger i närheten. Är fruktansvärt irriterande när det kommer bortåt 100 sådana saker med raka rör körandes förbi. :mad:
Jag gillar de flesta typer av hojar och de ljud som de ger ifrån sig, men att köra utan ljuddämpning tyder bara på ren och skär dumhet! :fatta!

henrikkrueger skrev:
2119150
Jag gillar de flesta typer av hojar och de ljud som de ger ifrån sig, men att köra utan ljuddämpning tyder bara på ren och skär dumhet! :fatta!

Jag ska erkänna att jag kör med slipons. Så min hoj mullrar en del den med. Jag hycklar en aning då jag både säger att jag förstår honom samtidigt som jag själv bullrar.

Det jag vänder mig emot är alla som idiotförklarar honom rakt av och hävdar att det är vår självklara rättighet att få mullra på bäst vi vill utan hänsyn till andra.

Personligen ser jag på det som att vi får visa hänsyn så gott det går. Samma sak kände jag när jag rökte. Jag skulle aldrig i helvete ifrågasätta någon som bad mig flytta mig om denne besvärades av min rök..

På samma sätt försöker jag rulla ut hojen ostartad från gården(radhuslänga) och sen starta hojen en bit från närmsta hus. Väl iväg från de närmast boende kan jag börja njuta av duccemullret och jag ler så ansiktet nästan går av när jag kör genom en tunnel....

Skulle inte alla djävla primater här inne bete sig som småbarn och tro att jorden cirklar kring dem så skulle kanske övrigt folk sluta hetsjaga hojåkare. Det gäller både muller och buskörning. Var sak har sin plats. Mullra på och buskör på men visa hänsyn och gör det där andra slipper drabbas....

i mina yngre år så var det en crosstävling som kördes varje år ca 200 meter från vår lägenhet.. lite störande, men lite får man tåla

sen när det lades på en våning på hyreshuset å byggarbetarna bilade upp betongen ovanför mitt sovrum kl 07 va inte lika roligt..

eller när det slogs ner betongpålar i marken för husbygge..

Var nån jeffla gammeljänk här utanför som mullrade så rutern skallrade lös från fodret. :mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg