här snackar VI motard

Nu så är man med i matchen igen, jäääkligt typiskt att vi råkade hyra ut banan just den här helgen bara... :)
 
:tummenupp vad var det för fel då..

Det var inget fel på hojen utan bara han(inte jag) som satte ihop motorn, fråga mig inte hur men något vis lyckades han sätta ena kammen 180 grader fel. :huvet Och gissa vad, då går inte hojen som den ska.
 
Det var inget fel på hojen utan bara han(inte jag) som satte ihop motorn, fråga mig inte hur men något vis lyckades han sätta ena kammen 180 grader fel. :huvet Och gissa vad, då går inte hojen som den ska.

nä det tro fan det.. men skönt att du fick iordning på det ialf..

och som mario säger.. det ligger nog lite i det:D
 
Det var inget fel på hojen utan bara han(inte jag) som satte ihop motorn, fråga mig inte hur men något vis lyckades han sätta ena kammen 180 grader fel. :huvet Och gissa vad, då går inte hojen som den ska.

skönt att det inte va någott värre som kostar dej massa pengar
 
S*tans j*vla skitväder! Här har man kämpat en hel vecka med att köpa en cross, laga den, skaffa släta däck och sedan motardkitta den, och så regnar det idag när jag ville iväg till banan :gråta
 
klart vi är det :).. men verkar den inte ha tappat MYCKET . vet att mario bänkade sin med acra och fick ut 59,9 (tror jag det var)
Jo, den tappade en del, framför allt i vrid, men portningen i sig är inte gjord för att maxa effekt utan ge ett schysstare mellanregister och det har Dr. Bike lyckats utmärkt med. Dessutom har jag inte varit ute efter en starkare maskin utan en som har ett bättre register och förhoppningsvis är tystare.

63,6 hk/60,1 Nm (sval motor) gav "rejsbestyckningen", 60,9 hk/55,6 Nm (glödhet motor) med fetare bestyckning. Lelle, som är en mycket noggrann och kunnig mekaniker, säger att det är stor skillnad på temperaturen i motorn och vad den levererar också. Om vi kört den sista kurvan med samma tempförutsättningar som den första, skulle det troligtvis ligga någon häst till på toppen, men så ser det iaf ut.

Vi har med flit valt den senare bestyckningen för att få den att hålla. Det är ju bara att byta om jag vill ha mer klipp i maskinen. *L*

Jag är supernöjd med resultatet och har fått en hoj som är körbar, men efter Åland vet jag om det var rätt eller inte. :)
 
Japp då har man äntligen lyckats,,,, med att dra bottenpluggen rund Aaaagrrrrrr :huvet !!!! Den sitter som berg och den går f...n inte att rubba.

Finns det någon av er som har en lösning på detta ?

Kan man svetsa på en bult på skallen utan att aluminiumet smälter ?
 
Jo, den tappade en del, framför allt i vrid, men portningen i sig är inte gjord för att maxa effekt utan ge ett schysstare mellanregister och det har Dr. Bike lyckats utmärkt med. Dessutom har jag inte varit ute efter en starkare maskin utan en som har ett bättre register och förhoppningsvis är tystare.

63,6 hk/60,1 Nm (sval motor) gav "rejsbestyckningen", 60,9 hk/55,6 Nm (glödhet motor) med fetare bestyckning. Lelle, som är en mycket noggrann och kunnig mekaniker, säger att det är stor skillnad på temperaturen i motorn och vad den levererar också. Om vi kört den sista kurvan med samma tempförutsättningar som den första, skulle det troligtvis ligga någon häst till på toppen, men så ser det iaf ut.

Vi har med flit valt den senare bestyckningen för att få den att hålla. Det är ju bara att byta om jag vill ha mer klipp i maskinen. *L*

Jag är supernöjd med resultatet och har fått en hoj som är körbar, men efter Åland vet jag om det var rätt eller inte. :)
ja nu är det bara att testa osc se glad ut:tummenupp

Japp då har man äntligen lyckats,,,, med att dra bottenpluggen rund Aaaagrrrrrr :huvet !!!! Den sitter som berg och den går f...n inte att rubba.

Finns det någon av er som har en lösning på detta ?

Kan man svetsa på en bult på skallen utan att aluminiumet smälter ?

vore jag dig skulle jag borra och sen ta en grispick.. smidigast lösning för du måste ju ändå i med en ny plugg
 
Last edited:
Japp då har man äntligen lyckats,,,, med att dra bottenpluggen rund Aaaagrrrrrr :huvet !!!! Den sitter som berg och den går f...n inte att rubba.

Finns det någon av er som har en lösning på detta ?

Kan man svetsa på en bult på skallen utan att aluminiumet smälter ?

svetsa en hylsa på den om du har möjlighet, annars är det som blom sa grispit som gäller
 
Jo min första ide var att svetsa på något men jag är orolig att jag sabbar aluminiumhuset om det blir för varmt.

Grispit är också en ide, men jag har hört många som har misslyckats med en sån och att sedan har man bara mer problem att få ut eländet. Vilket ger en bara ett alternativ kvar och det är at borra bort den :-(

Är det någon av er som har använt en grispit, några tips och ideer i så fall ?
 
Jo min första ide var att svetsa på något men jag är orolig att jag sabbar aluminiumhuset om det blir för varmt.

Grispit är också en ide, men jag har hört många som har misslyckats med en sån och att sedan har man bara mer problem att få ut eländet. Vilket ger en bara ett alternativ kvar och det är at borra bort den :-(

Är det någon av er som har använt en grispit, några tips och ideer i så fall ?

jag har använt grispick 100tals gånger.. du verkar inte veta hur det funkar så nu kör vi :)
man borrar ett hål i skruven (den som gått av) sen slår man in grispicken i hålet och sen vrider man runt precis som man gör när man skruvar en skruskalle. och funkar inte det som du skriver så kan man borra vilket du redan börjat med när du ska använda grispicken.
 
Nyheter
Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Back
Top