här snackar VI motard

så här ser min hoj ut nu, motor och allt är borta, nu är det bara att fundera hur man ska göra med färger mm
 

Bifogat

  • DSC00033.JPG
    DSC00033.JPG
    128.4 KB · Visningar: 39
  • DSC00032.JPG
    DSC00032.JPG
    128.6 KB · Visningar: 53
Stefan skrev:
2685149 Hur mycket måste man göra med en sån här för att få den ok,
förutom hjulbyte förstås.
http://www.blocket.se/vi/10343946.htm?ca=8_s

Bromsar och fjädring. De åtgärder som krävs för bankörning måste du ju göra med alla hojar om det inte redan är gjort så det skiter vi i att tjata om nu.

Jag vet inte exakt vad som skiljer WR från YZ mer än t.ex fjädring och delar av plasten. Kanske är annan effektkurva också, Lennartsson har kanske koll? Ring Carlbarks och kolla annars.

TERMINATOR skrev:
2685345 så här ser min hoj ut nu, motor och allt är borta, nu är det bara att fundera hur man ska göra med färger mm

Var svingaxeln lättare att få ut jämfört med min? Vi bankade ju rätt bra på min...

Om du vill har jag kvar de plastpluggar som Lasse stoppade i min motor som skydd.
 
Last edited:
Vilka skall ut till täby imorn o köra då ???? Lasse ringde nyss o lura åpå mig tyckte han nämde en lenartsson också :)
 
erik skrev:
2685507



Var svingaxeln lättare att få ut jämfört med min? Vi bankade ju rätt bra på min...

Om du vill har jag kvar de plastpluggar som Lasse stoppade i min motor som skydd.


japp knackade lite försiktigt och den åkte ur direkt:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
newstead skrev:
2685805 http://www.yamaha-motor.se/produkte...ils.jsp?model=tcm:36-14670&model=tcm:36-14671

Olika förgasare, utväxling, tankvolym, wr har elstart, däcksdimensioner, längd, höjd, sitthöjd, hjulbas, markfrigång, vikt... :tungan

De flesta måtten du anger skiljer sig nog mest pga olika storlek på bakhjulet. Effekten hittar jag inga uppgifter om men båda hojarna lär ju ha tillräckligt.

TERMINATOR skrev:
2686480 japp knackade lite försiktigt och den åkte ur direkt:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Skönt att slippa allt bankande.
 
Last edited:
erik skrev:
2686516 Effekten hittar jag inga uppgifter om men båda hojarna lär ju ha tillräckligt.
Det beror ju på vad man ska ha dom till ;)
Gissningsvis är det lite olika karaktär på effektkurvorna på dom olika hojarna. WR:n borde väl nästan ha en "snällare" kurva med lite mindre på topp och mer bottenvrid eftersom den är byggd för skogen medans YZ:n kan tänkas vara lite mer explosiv på toppen.
Hittade nån uppgift (osäker) om 51 bhp på WR.

Tänk på att uppgifterna från Yamahas jämförelsesida är för 2007 års modeller.
 
Så vem är den skyldige? Kan ge mig fan på att jag nyss hörde en motard på stan. :)
Och lite tidigare några HD eller motsvarande.
 
newstead skrev:
2686705 Det beror ju på vad man ska ha dom till ;)
Gissningsvis är det lite olika karaktär på effektkurvorna på dom olika hojarna. WR:n borde väl nästan ha en "snällare" kurva med lite mindre på topp och mer bottenvrid eftersom den är byggd för skogen medans YZ:n kan tänkas vara lite mer explosiv på toppen.
Hittade nån uppgift (osäker) om 51 bhp på WR.

Tänk på att uppgifterna från Yamahas jämförelsesida är för 2007 års modeller.

Jo, WR borde vara snällare men frågan är hur mycket? På husan kan man ställa om tändkurvan med en brytare på styret men det märks inte direkt någon skillnad...
 
Är det nåt speciellt att tänka på när det gäller en ett par år gammal WR?
Ventilerna hadde en förmåga att gå av, eller hur var det?
Nåt annat modellspecifikt?
Lennartsson, du borde väl ha lite koll.

Har fått tag på ett passande motardkit nästan gratis, så nu blir det nog fan en WR. Det går ju uppenbarligen va snabb på en sån ialf
 
Stefan skrev:
2687208 Är det nåt speciellt att tänka på när det gäller en ett par år gammal WR?
Ventilerna hadde en förmåga att gå av, eller hur var det?
Nåt annat modellspecifikt?
Lennartsson, du borde väl ha lite koll.

Har fått tag på ett passande motardkit nästan gratis, så nu blir det nog fan en WR. Det går ju uppenbarligen va snabb på en sån ialf

Det är ju en Yamaha, dom går väl aldrig sönder? Bara att slå till.
 
Stefan skrev:
2687208 Är det nåt speciellt att tänka på när det gäller en ett par år gammal WR?
Ventilerna hadde en förmåga att gå av, eller hur var det?
Nåt annat modellspecifikt?
Lennartsson, du borde väl ha lite koll.

Har fått tag på ett passande motardkit nästan gratis, så nu blir det nog fan en WR. Det går ju uppenbarligen va snabb på en sån ialf

Ventiler av på en WR? Ja, om du sågar av dem.
Allvarligt så är det en väldigt hållbar motor på WR:en.
Bara att köpa.:tummenupp
 
Evil M skrev:
2687403 Så här skoj har jag haft det under förmiddagen. Gaska kass kvalla men men.

Vet inte hur pass snabb sidan är för att kunna kolla på filmen, men det är jag med hjälmkamera ett varv på våran lilla lätt endurobana.

http://media.putfile.com/Nyar---2006-



GOTT NYTT!!
Banan ser kul ut! Inte en sten eller rot så långt ögat kan nå. :tummenupp
 
blom skrev:
2687533 två vevstakar och en koppling i örebro det här året :D

öpp öpp öpp..... Nu e vi allt ute å felar med fakta här...
En vev går jag med på....Sen gick en vev från 2004 på min rinaldi 250 som aldrig varit renoverad sen dess och körts sm med alla år lite trögt men skar aldrig (säkert 200 timmar i cross sm tempo på den)...Å kopplingen var jag som glömt dragit centrumbulten i korgen..
Så en Yamaha går aldrig sönder.... Min 450 var bara undantaget som bekräftar regeln.
Snart e min nya klar....Några fick en Prewiev av den i går natt......:yoparty
 
Vi har möte i klubblokalen kl.16 på lördag, skriv in det era i almanackor om ni vill vara med och påverka utseendet på banan i framtiden. :tummenupp
 
Lennartsson skrev:
2688621 öpp öpp öpp..... Nu e vi allt ute å felar med fakta här...
En vev går jag med på....Sen gick en vev från 2004 på min rinaldi 250 som aldrig varit renoverad sen dess och körts sm med alla år lite trögt men skar aldrig (säkert 200 timmar i cross sm tempo på den)...Å kopplingen var jag som glömt dragit centrumbulten i korgen..
Så en Yamaha går aldrig sönder.... Min 450 var bara undantaget som bekräftar regeln.
Snart e min nya klar....Några fick en Prewiev av den i går natt......:yoparty
ok då :D... då ska jag inte lysna på vad folk säger
 
Fick nys om en fräsch wr häromdagen och skulle kolla regnr. på vv:s sms-tjänst men fick bara "uppgift saknas" som svar.
Är det då så att den är E-reggad eller fick jag fel regnr?

Har alltså inte talat med ägaren själv och fick regnr. via telefon, och ingen verkar veta om den är lv- eller e-reggad.
Borde det inte stå "tävlingfordon" eller liknande om det är en enduro?
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top