här snackar VI motard

Kyckling skrev:
Evil som fan. :cdevil :D

Tror ni Termo är ute och kör idag? Så jävla taggad som han låtit senaste tiden skulle jag tro det. :)

klart jag va...... 1 varv han jag med sen la hoj helvetet av, stendöd så det va bara att packa och åka hem, hittade felet direkt när jag kom hem, en säkring hade gått, måste försöka att packa in batteri i någon form av plast och likaså startrelä. jag har köpt ny hängsäkring o ska kör i morrn igen eller sön, men det lilla jag han köra va det skit skoj.

men nu kom jag på att jag glömde köpa skarvhylsor att skarva nya hållaren till säkringen, så om någon har 2 st hemma så ring gärna eller pm:a

Last edited:
TERMINATOR skrev:
erik och jag pratade om att åka till lilla axsjön i morgon, det ligger några km förbi storstenshöjden södra

Så verkar det bli. Ska kolla om kycklot ska med också men det tror jag inte...

Jag lär inte hålla mig därifrån

erik skrev:
Då blir det till att gå upp tidigt, jag och termo pratade om att börja lasta runt 8:30
Ja, inte fan åker jag med er om ni ska åka mitt i natten...

Får man prova dina fina 17"are om jag tar med egna åkgrejer??

Eriks skulle ligga lite i kväll efter att han diskat, vi får väl se om han orkar upp i morrn eller om han har träningsvärk.

Erik hämta din dunk i kväll och tanka den så slipper vi trassla med det i morrn min är fultankad redan

TERMINATOR skrev:
Eriks skulle ligga lite i kväll efter att han diskat, vi får väl se om han orkar upp i morrn eller om han har träningsvärk.

Erik hämta din dunk i kväll och tanka den så slipper vi trassla med det i morrn min är fultankad redan

Kommer om en stund, ska bara göra lite annat först... :D

blom skrev:
jag tror 17t är perfekt på isen :tummenupp

Utan att ha kört en meter än så tror jag följande:

1. Små däck sväljer ojämnheter sämre vilket borde vara dåligt på gropiga banor.
2. Bakdäcket är egentligen för smalt för min fälg vilket gör att profilen sabbas lite och det kommer därmed inte gå att luta lika mycket som om däcket varit lite bredare (eller fälgen smalare...)

Bortsett från det har jag inga synpunkter innan jag har provat, kan dock ändras efter morgondagens körning...

erik skrev:
Utan att ha kört en meter än så tror jag följande:

1. Små däck sväljer ojämnheter sämre vilket borde vara dåligt på gropiga banor.
2. Bakdäcket är egentligen för smalt för min fälg vilket gör att profilen sabbas lite och det kommer därmed inte gå att luta lika mycket som om däcket varit lite bredare (eller fälgen smalare...)

Bortsett från det har jag inga synpunkter innan jag har provat, kan dock ändras efter morgondagens körning...

tror det blir bra :tummenupp däcken såg bra ut

Jag har ett problem... Provade nyss för att se om mina överdragskläder passade utanpå stället, det var då jag upptäckte det katastrofala: Mitt skinnställ har krympt :D

Ni som sett mig i skinnstället vet att det sitter tajt, det var inte luftigare nu kan jag lova.

ja men på is tror jag det blir jävla bra.. varför slänga ut en massa pengar på fälgar när du kunde lösa det :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!