här snackar VI motard

Jag ska köra, det var så jävla kul idag så jag kan knappt vänta tills nästa gång. :)
 
det var riktigt kul och jag träna alla dagar som man får träna om sakerna funkar som dom ska :)


är ju som sagt va jäkligt sugen på att köra race i helgen oxå:gnissla men fan det springer ju iväg en hel del kulor
 
Då blir vi ett gäng på tisdag:tummenupp

Jag skulle nog behöva göra en rejäl genomgång av hojen men det får nog bli i samband med motorrenoveringen. Lika bra att gå över allt och plocka isär, göra rent, smörja m.m när man ändå håller på.
 
nähää nu ska jag o meka lite, om drevnig igen står på schemat idag


Måndag 21:00

Mulet och regnskurar.
+17 till +18
Ost 3 m/s

Tisdag 03:00

Mulet och regnskurar.
+16 till +17
Ost 3 m/s


Tisdag 12:00

Växlande molnighet och en del regnskurar.
+14 till +22
Sydväst 3 m/s
 
Last edited:
blom skrev:
2341245 du var ju så glad över din drevning:D


pssst har jimmy sagt något eller:rolleyes: :D


njäää, både ja och nej, varvade ur på 4an för tidigt, minskar ner bakdrevet med 2 tänder och ser om det blir bättre
 
Last edited:
om någon är ledig på eftermiddagen i morrn så tänkte jag åka ut och försöka få bort vatten från grusdelen så det är körbart i morrn kväll, all hjälp motages tacksamt


0737267628
 
Jag har inte tid, ska hämta hojen. Men vi borde ha en bensindriven pump på vagn så man kunde gå runt och suga upp vattnet. :)
 
TERMINATOR skrev:
2342105 om någon är ledig på eftermiddagen i morrn så tänkte jag åka ut och försöka få bort vatten från grusdelen så det är körbart i morrn kväll, all hjälp motages tacksamt


0737267628

Jag dansar soldansen här hemma, tyvärr allt jag kan göra härifrån. :banana
 
Helvetes jävla skit. Hade plockat in alla prylar i bilen och skulle bara knuffa upp hojen på kärrna då jag upptäcker att det är punka på bakdäcket.

Det var inte punka när jag parkerade den i garaget så det måste vara EvilChicken som saboterat min hoj, han är ju den ende förutom mig som har nyckel så det kan inte vara på något annat vis...:D

Jaja, det skulle ju ändå krängas däck och nu fick jag ytterligare en anledning att göra det så snart som möjligt... Bara att bryta ihop och komma igen till helgen.
 
erik skrev:
2342582 Helvetes jävla skit. Hade plockat in alla prylar i bilen och skulle bara knuffa upp hojen på kärrna då jag upptäcker att det är punka på bakdäcket.

Det var inte punka när jag parkerade den i garaget så det måste vara EvilChicken som saboterat min hoj, han är ju den ende förutom mig som har nyckel så det kan inte vara på något annat vis...:D

Jaja, det skulle ju ändå krängas däck och nu fick jag ytterligare en anledning att göra det så snart som möjligt... Bara att bryta ihop och komma igen till helgen.
Det är väl bara att byta ute vid banan, tar en 20min!?!??!?

TERMINATOR skrev:
2341941 har jun bara 4 påsar, hade jag haft 6 hade 42/14 varit perfekt på våran bana, blir nog så nästa år

orginal på min är 14/45




hoppas du har rätt, men nu regnar det så något grus kommer det nog inte bli tyvärr:( :(
Har kollar med husaberg och du har samma drevning på din 1-4 som jag har i min låda. Vilket gör att det med en 4växlad låda i princip bara finns två drevningar som passar på vår bana. 15/40 eller 16/42. Har du en 5a skulle du kunna dreva annorlunda och använda
3an som 2a. Det skulle göra din låda tätare men det är överkurs för oss mänskliga.
Ska du köra Linköping så kommer du att få dreva om men det finns ingen drevning som kommer att passa båda banorna.
Själv hade jag satt på 15/40 för att sedan köra 16/40 på Linköping. Enkelt att bara byta framdrev.

Nedan finner du ett drevschema, 14/45 är möjligtvis original på en cross men då har du 19" bak vilket gör att den skulle göra runt 75km/h med motardäck på.

38 16 2,375
39 16 2,438
40 16 2,500
38 15 2,533
41 16 2,563
39 15 2,600
42 16 2,625
40 15 2,667
43 16 2,688
41 15 2,733
44 16 2,750
42 15 2,800
45 16 2,813
43 15 2,867
44 15 2,933
45 15 3,000
45 14 3,214

Var nu duktig och lyssna på farbror stefan.
Jocke brukar lyssna efter några månader men han lysnar i alla fall ;)
 
Last edited:
Stoffy skrev:
2342624 Det är väl bara att byta ute vid banan, tar en 20min!?!??!?

Har ingen extra slang eller laglappar så jag brydde mig inte om att lasta. Jobbar till 17:00 så om jag ska fixa allt ikväll blir det inte mycket tid kvar till åkningen. Siktar på lördag+söndag istället.
 
erik skrev:
2342835 Har ingen extra slang eller laglappar så jag brydde mig inte om att lasta. Jobbar till 17:00 så om jag ska fixa allt ikväll blir det inte mycket tid kvar till åkningen. Siktar på lördag+söndag istället.


jaghar laglapp så det är bara att komma ut så fixar vi det på 10 min, stefan är kung på däck, gärna samtidigt som han försöker sälja bil:lol :lol

Stoffy skrev:
2342624 Det är väl bara att byta ute vid banan, tar en 20min!?!??!?


Har kollar med husaberg och du har samma drevning på din 1-4 som jag har i min låda. Vilket gör att det med en 4växlad låda i princip bara finns två drevningar som passar på vår bana. 15/40 eller 16/42. Har du en 5a skulle du kunna dreva annorlunda och använda
3an som 2a. Det skulle göra din låda tätare men det är överkurs för oss mänskliga.
Ska du köra Linköping så kommer du att få dreva om men det finns ingen drevning som kommer att passa båda banorna.
Själv hade jag satt på 15/40 för att sedan köra 16/40 på Linköping. Enkelt att bara byta framdrev.

Nedan finner du ett drevschema, 14/45 är möjligtvis original på en cross men då har du 19" bak vilket gör att den skulle göra runt 75km/h med motardäck på.

38 16 2,375
39 16 2,438
40 16 2,500
38 15 2,533
41 16 2,563
39 15 2,600
42 16 2,625
40 15 2,667
43 16 2,688
41 15 2,733
44 16 2,750
42 15 2,800
45 16 2,813
43 15 2,867
44 15 2,933
45 15 3,000
45 14 3,214

Var nu duktig och lyssna på farbror stefan.
Jocke brukar lyssna efter några månader men han lysnar i alla fall ;)



hade oxå 15/40, men den känndes lite trött då, 14/40 känndes mycket bättre, mycket rappare men då blev den för långsam på rakan, slängde nu på 38 bak vilket borde vara typ mitt emellan så får vi se hur den beter sig, nästa år ska den bli 6 växlad
 
Last edited:
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top