här snackar VI motard

blom skrev:
2324944 då måste ni ha tränat längre än till kl 13,00 för jag åkte hem kl 12,40 och då satt alla och vilade i skuggan och inte hade du kört några 40 min då :tungan
Han hade hojen stod på tomgång i depån för att få tid på mätaren. :fakta

Jag fick ihop ca 45 minuter körtid, hade nog blivit 20 till om det inte varit så sabla varmt.
Frågan är ju vad man hade för kroppstemperatur när det var som värst? :brinnerup

Kyckling skrev:
2325258 Han hade hojen stod på tomgång i depån för att få tid på mätaren. :fakta

Jag fick ihop ca 45 minuter körtid, hade nog blivit 20 till om det inte varit så sabla varmt.
Frågan är ju vad man hade för kroppstemperatur när det var som värst? :brinnerup
På åsen var det perfekt mulet fram till sista passet, då först bröt solen igenom. :tummenupp

crashtestdummy skrev:
2326477 kanske lite segt att köra i trettio km/h när du ska på tävling i tex. Östersund :3freak

Får man ens köra med den på vägen? Eftersom den säljs utan belysning antar jag att den är oreggad... Eller behöver inte 30-kärror vara reggade?

erik skrev:
2326673 Får man ens köra med den på vägen? Eftersom den säljs utan belysning antar jag att den är oreggad... Eller behöver inte 30-kärror vara reggade?
Båtkärror behöver inte vara reggade.
Men det måste ha belysning (tror jag).

belysning är bara att montera på, finns ljusramp på jula för några 100ingar, har skickat mail till jula om den går att regga in den som eu släp

erik skrev:
2326673 Får man ens köra med den på vägen? Eftersom den säljs utan belysning antar jag att den är oreggad... Eller behöver inte 30-kärror vara reggade?

med ljus på borde den räknas som eu släp

http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=695302398&pf_id=SE-603012&dept_id=

http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=695302398&pf_id=SE-609990&dept_id=

Kyckling skrev:
2326769 Båtkärror behöver inte vara reggade.
Men det måste ha belysning (tror jag).

är den inte reggad så är det 30 km som gäller

Last edited:
TERMINATOR skrev:
2326893 belysning är bara att montera på, finns ljusramp på jula för några 100ingar, har skickat mail till jula om den går att regga in den som eu släp

med ljus på borde den räknas som eu släp

http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=695302398&pf_id=SE-603012&dept_id=

http://www.jula.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?OrderId=695302398&pf_id=SE-609990&dept_id=

är den inte reggad så är det 30 km som gäller

Gissningsvis är det inte bara att montera på ljus och kalla den för eu-kärra. Är modellen inte avsedd att vara reggad måste du nog krångla en del med det. Ska du bara ha den som mc-kärra är det nog bättre med ett mc-släp.

erik skrev:
2327062 Gissningsvis är det inte bara att montera på ljus och kalla den för eu-kärra. Är modellen inte avsedd att vara reggad måste du nog krångla en del med det. Ska du bara ha den som mc-kärra är det nog bättre med ett mc-släp.

japp tror det med men det är värt att kolla upp då den här skulle bli billigare, regbesiktning kostar drunt 1500 spänn, och då är man snart uppe i samma pengar som en beg edre vagn kostar.

alt är att fulköra dvs bara hålla sig till 30 km men det är ju ingen hit kanske

TERMINATOR skrev:
2327153alt är att fulköra dvs bara hålla sig till 30 km men det är ju ingen hit kanske

Suger nog ganska rejält, funkar dåligt till banan i Örebro och katastrofalt om du ska åka längre...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing