här snackar VI motard

TERMINATOR skrev:
ni snackar som ni har förstånd till :hihi :hihi

byte av klossar är underhåll

Fast jag fattar inte vad nya klossar ska göra för nytta, du kör ju ändå så sakta att du inte behöver bromsa. :D
 
erik skrev:
Fast jag fattar inte vad nya klossar ska göra för nytta, du kör ju ändå så sakta att du inte behöver bromsa. :D


precis för det är en bromskloss framför, man är ju rädd, man vet ju inte när du ska köra omkull och jag, vill inte köra över dej :hihi :hihi
 
Last edited:
erik skrev:
Fast jag fattar inte vad nya klossar ska göra för nytta, du kör ju ändå så sakta att du inte behöver bromsa. :D
Kan det vara till Parkeringsbromsen? :va

Fan Termo, ta dig en stadig sup innan du kör nästa gång så kanske du inte är så rädd längre. :tummenupp :D
 
Kyckling skrev:
Kan det vara till Parkeringsbromsen? :va

Fan Termo, ta dig en stadig sup innan du kör nästa gång så kanske du inte är så rädd längre. :tummenupp :D


får väl göra det, tror bara att det är att harva på och öka sakta
 
Såg att teknis hade tävling inbokad 13 maj. Klasserna som körs är enligt Svemos hemsida 450,Open A+B, Rookie,Quad.

Jocke, vad är det för skillnad på Open B och rookie?
 
erik skrev:
Såg att teknis hade tävling inbokad 13 maj. Klasserna som körs är enligt Svemos hemsida 450,Open A+B, Rookie,Quad.

Jocke, vad är det för skillnad på Open B och rookie?
Kan Open B vara för B-förare och Rookie för RIKTIGA amatörer (Såna som du och jag t.ex)? :va

Nä så är det nog inte men blir det en amatör-amatörklass så är det den jag tänker ställa upp i. :tummenupp :)
 
Kyckling skrev:
Kan Open B vara för B-förare och Rookie för RIKTIGA amatörer (Såna som du och jag t.ex)? :va

Nä så är det nog inte men blir det en amatör-amatörklass så är det den jag tänker ställa upp i. :tummenupp :)

Jag har ju licens = B, men inom RR kallas man ju rookie då...
 
blom skrev:
kan det vara en prova på grupp och sen en B grupp

Funderar också på det. Jag som har licens borde alltså köra Open B, men om kycklo och termo ska köra blir det rookie/amatör. Jaja, snart kommer väl mario och reder ut detta.
 
Lägg ingen vikt vid vad som står på SVEMOs hemsida !
ALLA som kör måste ha licens, precis som i RR osv, sen om det är en årslicens eller engångs spelar ingen roll.

Klasserna är inte exakt bestämda men det kommer ges bra utrymme för alla att köra med extra fina möjligheter för Husafolk. Mer säger jag inte ännu. Det mesta är klart men inte fullt ut ännu.
 
Supermoto skrev:
Lägg ingen vikt vid vad som står på SVEMOs hemsida !
ALLA som kör måste ha licens, precis som i RR osv, sen om det är en årslicens eller engångs spelar ingen roll.

Klasserna är inte exakt bestämda men det kommer ges bra utrymme för alla att köra med extra fina möjligheter för Husafolk. Mer säger jag inte ännu. Det mesta är klart men inte fullt ut ännu.

Med reglerna som infördes till denna säsong går det inte att lösa engångslicens utan att ha gått kurs va? Förra året kunda man väl lösa backlicens för ganska små pengar och sedan bara köra?
 
erik skrev:
Med reglerna som infördes till denna säsong går det inte att lösa engångslicens utan att ha gått kurs va? Förra året kunda man väl lösa backlicens för ganska små pengar och sedan bara köra?
Exakt så. Orsaken till att det gick så lätt då var att backlicensen inte kräver nån kurs. Vi (jag) kommer försöka se till att enkla kurser kommer hållas kvällen före eller helgen före våra rejs.
 
Det där med licens är ju ett problem om man kollar på priserna för RR-licensen t.ex.
Nästan 1000:- för kursen och ytterligare ca 2500:- för licensen.
(Om jag minns siffrorna rätt).

Betala över 3000:- för en licens så jag kan köra en tävling på kul är ju inte aktuellt direkt.

En kort genomgång av säkerhetsdelarna (Flaggor m.m) för en billig peng och sedan kunna lösa endagslicenser eller liknande vid tävlingstillfällena för en lika billig peng.
Ja då låter det intressant helt plötsligt. :tummenupp
 
Kyckling skrev:
Det där med licens är ju ett problem om man kollar på priserna för RR-licensen t.ex.
Nästan 1000:- för kursen och ytterligare ca 2500:- för licensen.
(Om jag minns siffrorna rätt).

Betala över 3000:- för en licens så jag kan köra en tävling på kul är ju inte aktuellt direkt.

En kort genomgång av säkerhetsdelarna (Flaggor m.m) för en billig peng och sedan kunna lösa endagslicenser eller liknande vid tävlingstillfällena för en lika billig peng.
Ja då låter det intressant helt plötsligt. :tummenupp

Tror inte du hittar många licenskurser för under 1000-lappen längre, LMS är billiga men Karlskoga är dyra vill jag minnas. Vi gav bara 900 men har för mig att den kostade det dubbla året därpå.
 
Kyckling skrev:
Det där med licens är ju ett problem om man kollar på priserna för RR-licensen t.ex.
Nästan 1000:- för kursen och ytterligare ca 2500:- för licensen.
(Om jag minns siffrorna rätt).

Betala över 3000:- för en licens så jag kan köra en tävling på kul är ju inte aktuellt direkt.

En kort genomgång av säkerhetsdelarna (Flaggor m.m) för en billig peng och sedan kunna lösa endagslicenser eller liknande vid tävlingstillfällena för en lika billig peng.
Ja då låter det intressant helt plötsligt. :tummenupp
Men det är väl inte RR DU ska köra :va
Och vad jag tror inte en hel säsong heller?!

Alltså går du en kurs för Supermotolicens som inte kostar många hundringar och sen kan du lösa engångslicenser för 300:- per gång och åka, vara glad och se nöjd ut :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top