Här snackar vi HEMSIDA

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
I denna tråden lägger vi förslag på vad hemsidan ska innehåll mm.

Kan börja med att säga att idag (3/3 torsdag) så kommer jag lägga hemsidan på en annan server så att jag får igång röstningfunktionen.
Detta kommer dock ske ganska sent, men titta gärna på sidan i morgon fredag så ska det ungera

På den sidan alla ska ha tillgång till, dvs. "gästsidan":

Jag tycker att vi ska ha plats att kunna slänga upp minst två kortfilmer... Sen måste vi ha ett bildgalleri. Och info om klubben och info om medlemmarna. Och en "senaste nytt" avdelning där det står vad vi hittar på eller har hittat på... Kanske en kalenderfunktion där folk kan se vart vi ska, på vilka träffar m.m...

När vi medlemmar sen loggat in:

Telefonlista, Mötesprotokollen, inställningar för våran personliga info (som man kan se på gästsidan), kalenderfunktion där vi kan göra anteckningar för oss själva...

Det är lite åt det hållet jag skulle vilja se det... Sen finns det säker massa mer bra funktioner man kan ha...

Hur går man tillväga om man vill ändra sin info under medlemsregistret? Är det obönhörligen så att man får be den allsmäktige webmastern om hjälp då, eller ska jag se det som min livsuppgift att hacka systemet?

Backdraft skrev:
Hur går man tillväga om man vill ändra sin info under medlemsregistret? Är det obönhörligen så att man får be den allsmäktige webmastern om hjälp då, eller ska jag se det som min livsuppgift att hacka systemet?
Du loggar bara in... Sen går du till medlemsregistret, där är allas info "fasta" utom din egen info, där kan du ändra. Och sen är det bara att klicka på den lilla disketten längst ner på din ruta för att spara dina ändringar...

Firefly skrev:
Du loggar bara in... Sen går du till medlemsregistret, där är allas info "fasta" utom din egen info, där kan du ändra. Och sen är det bara att klicka på den lilla disketten längst ner på din ruta för att spara dina ändringar...

Antingen är jag onormalt obegåvad (vilket är mest troligt) eller så går det faktiskt inte att ändra min info. Jag har klickat, markerat och skrivit i, på och bredvid min ruta, men det händer inte ett sheit.

"Böööörjar aaaana ooooråd!"

Backdraft skrev:
Antingen är jag onormalt obegåvad (vilket är mest troligt) eller så går det faktiskt inte att ändra min info. Jag har klickat, markerat och skrivit i, på och bredvid min ruta, men det händer inte ett sheit.

"Böööörjar aaaana ooooråd!"

Jag och Tomas testade lite förut...

Jag kan ändra mina uppgifter när jag loggar in... Men när Tomas loggade in med mina uppgifter så kunde inte han ändra något. Så det verkar vara mycket mörka krafter i rörelse här... Det funkar att ändra mitt konto när jag loggar in som mig själv från min dator. Men tydligen funkar det inte när jag loggar inte mig från Tomas dator... Jag kan inte heller ändra något om jag loggar in från mina föräldrars dator... Så det funkar bara med mitt konto från min dator. Det beror inte på vilken webläsare man har heller, för Tomas körde från Explorer och mina föräldrar från Firefox. (hemma kör jag från Firefox...)

Akora, nu får du lite att gré i...

Det stämmer att det inte funkar, de har en session timeout på bara någon sekund, det är därför det inte fungerar och det är därför jag håller på att byta server :)

Tills vidare kan ni PMa namnförslag till mig :)

PS! Jag skriver här när sidan fungerar igen. DS

Så fort som Danne uppdaterar .tk adressen så kommer basic funktionerna att fungera på hemsidan igen. Den är dock mer basic nu än förut.
Namnförslagen som jag fick in finns med på första sidan, går dock ej att rösta på.

Last edited by a moderator:
Nu har jag laddat upp det första utkastet på kortege-grejen. Finns på hemsidan under tröjor. Förhoppningsvis kommer Akora snart förklara för alla hur man ska göra för att läsa den (Han berättade för mig men det var så avancerat, och jag var lite full, så det har jag glömt... :rodnar).

Läs, begrunda och skicka in synpunkter o sånt till mig antingen via mail eller pm. När ni ändå håller på o skickar grejer så kan ni ta med det ni vill ha ståendes på er, ni fattar när ni läser.

Tänkte dessutom att vi ska ha bilder på oss, så alla måste fixa en bild på där ni poserar vid er hoj. Tänkte att alla skulle ha hojen från sidan men det kan vi diskutera vilket som är bäst.

Akora, nu får du sätta igång o förklara. P & K :banana

Tompalino skrev:
Nu har jag laddat upp det första utkastet på kortege-grejen. Finns på hemsidan under tröjor. Förhoppningsvis kommer Akora snart förklara för alla hur man ska göra för att läsa den (Han berättade för mig men det var så avancerat, och jag var lite full, så det har jag glömt... :rodnar).

Läs, begrunda och skicka in synpunkter o sånt till mig antingen via mail eller pm. När ni ändå håller på o skickar grejer så kan ni ta med det ni vill ha ståendes på er, ni fattar när ni läser.

Tänkte dessutom att vi ska ha bilder på oss, så alla måste fixa en bild på där ni poserar vid er hoj. Tänkte att alla skulle ha hojen från sidan men det kan vi diskutera vilket som är bäst.

Akora, nu får du sätta igång o förklara. P & K :banana
Klicka på den bilden som inte vissas, som det står är uppladdad av tomas så fixar det sig :tummenupp:

Vill någon tanka hem den så är det bara att höger klicka och välja "Spara mål som"

Tycker texten ser bra ut, väldigt snäll skriven :)
Ska upp till örebro en snabbis i helgen så jag passar på att fota mig tillsammans med hojen då

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT