Här har ni söderlänningar :D

rejser skrev:
Den går inte för snålt nudå, du slog väl på lite hårdare med finndubb än med slicks på crossbanan antar jag?
Jag tror inte det var mycke mer nu, men jag måste kolla upp bestyckningen. Tack för tipset :) :tummenupp

Coolt, trodde inte det fanns is någonstans i landet än. Och inte klaga på plusgrader, såfort det blir minus spyr dom jävlarna ut salt över vägarna...

Här är det typ 5 plusgrader idag. Hehe...

Kan man inte montera din 450-motor i en mindre ram då? Fan va ballt det vore... ;)

Zana skrev:
Coolt, trodde inte det fanns is någonstans i landet än. Och inte klaga på plusgrader, såfort det blir minus spyr dom jävlarna ut salt över vägarna...

Här är det typ 5 plusgrader idag. Hehe...

Kan man inte montera din 450-motor i en mindre ram då? Fan va ballt det vore... ;)
Haha jaa, Jens (jesseboy) tyckte att jag skulle montera den i en KTM 65SX men vi får väl se om den får plats ;D

Jag stör mig faktiskt inte så mycket på att det är högt upp, går kanonbra å göra starter å så (sätter jag dessutom dit sån där "startknapp" nästa år så blir den ännu lägre, borde gå nå ner då), det är mest bara när man inte kan ta emot sig på crossbanan när det halkar till som det är störande! Sen att man ser töntig ut det må väl vara :hihi

Last edited:
Ähhhm, korta killar har nästan bara fördelar :rolleyes:

Jag blev så satans inspirerad av din lilla film så jag åkte ner till gummiverkstaden och lånade en maskin och krängde på mina dubbdäck. Så nu måste jag köpa ny slang och en eker :4skrika
Men vad gör väl det, som supermoto sa så är det inte is hemma hos oss förrän tidigast årskiftet :(
Och 10cm har jag kört bil på, men då var det inte så djupt under iofs... Har även varit med om att det brast under bilen och alla 4 fick panik och tre ville ut (jag som körde ville behålla bilen). Vi tog oss ur det hela med kläderna torra och bilen hel :) Men på vägen tillbaka (det brast på vägen ut) så gick det sisådär 80 knyck över plurret...

Nu började det att snöa här hemma i alla fall! :banana Snälla låt det fortsätta och bli ännu kallare. :4skrika

Dee_cati skrev:
Har även varit med om att det brast under bilen och alla 4 fick panik och tre ville ut (jag som körde ville behålla bilen). Vi tog oss ur det hela med kläderna torra och bilen hel :) Men på vägen tillbaka (det brast på vägen ut) så gick det sisådär 80 knyck över plurret...

Hehe, fy fan vilken panik... För några år sen gick dom igenom isen med en halvmilles audi uppe på nån såndär iskörningskurs, tror det var idre eller åre...

Fan vilken panik... Hehe...

Nån som vet om dom lyckades fiska upp den eller om den fortfarande ligger på bottnen? :D

Olof Eriksson skrev:
Jag tror vi ska montera nånting för att det inte ska komma snö på motorn å punktkyla den, sen blire nog tejpa kylaren!

På budhojen gjorde jag ingenting för att den skulle gå varmare på vintern. Även om det var närmare 20 minus grader så gick motorn precis som på sommaren. Kanske att man fick höja tomgången lite.

Tejpa kylaren kan ju vara vettigt men om det kommer snö på motorn skulle iaf inte jag bry mig om.

*/ ?>
Back