Här har ni söderlänningar :D

Först blev jag lite sur för att ni hade is där uppe men sen så ångrade jag mig... För det där var knappt värt att kalla is! Hur tjockt kan det vara, runt en femma?
Och vad kör du för däck? Ser ut att vara för bra grepp för endurodubbat?

/Anders som snart står utanför ditt garage och vill bo där ett par veckor eller så :hihi

Dee_cati skrev:
Först blev jag lite sur för att ni hade is där uppe men sen så ångrade jag mig... För det där var knappt värt att kalla is! Hur tjockt kan det vara, runt en femma?
Och vad kör du för däck? Ser ut att vara för bra grepp för endurodubbat?

/Anders som snart står utanför ditt garage och vill bo där ett par veckor eller så :hihi
Haha ;D Det är faktiskt 10cm, annars skulle jag inte våga mig ut :) Inte när det är plusgrader i luften! 10cm duger till typ 400-500kg om man ska vara på den säkra sidan.

Däcken är finndubb, men isen är mjuk ovanpå och därför tokbiter det inte :( Men det är kul ändå, å sladda lite ;D

Den e jäkla trevlig faktiskt, motorn i CRFen! :) Standard är den också :tummenupp

Olof Eriksson skrev:
Det blev bara två vändor för att motorn kyldes för hårt (avsaknad av gas? hård kylning? ;D). Greppet var inte det bästa heller, det skyller jag på att isen var mjuk.

Dom kallar mig Jesus.
Du skulle fan haft stora vadarbyxorna på dig din tok :tummenupp

Isen lägger sig inte här nere förrens i bästa fall om 1½ månad :4skrika

Avsaknad av gas??? Vad menar du???
Montera termostat (kolla husa-parts-manual för färdigt kit) eller tejpa kylaren...

Supermoto skrev:
Du skulle fan haft stora vadarbyxorna på dig din tok :tummenupp

Isen lägger sig inte här nere förrens i bästa fall om 1½ månad :4skrika

Avsaknad av gas??? Vad menar du???
Montera termostat (kolla husa-parts-manual för färdigt kit) eller tejpa kylaren...
Haha jag blev faktiskt inte så blöt :D

Aja, men ni har ju faktiskt banor ni kan va på, gokarthallar å grejjer ;)

Det är ju iofs en honda jag kör, men termostat kanske funkar till den också? Vad jag menade med avsaknad av gas var för lite action från högerhanden ;D Jag tror vi ska montera nånting för att det inte ska komma snö på motorn å punktkyla den, sen blire nog tejpa kylaren!

Termostat ska det väl sitta monterat redan från början ? Rätt ställd så ska den inte öppna förrän det behövs (när motorn är varm). Det är väl snarare så att motorn i sig kyls för hårt i vinden och vattenkaskaderna. Finns en viss risk för kallnyp om man kör hårt och sedan slår av gasen. Fram med Gullfiber och lite hönsnät! ;)

Men måste du ha en så stor cykel Olle ? :hihi

Fifan va skoj!
Synd att vi har tropikvärme här uppe, men innan jag är hemma igen har det säkert frusit igen! :yoparty
Men nu ska väl alla köra med finndubb, vad ska vi stackars E-dubbstöntar göra då, förutom fungera som rundningsmärken?
Nästa helg, Olle! Då ska vi gasa!

jesseboy skrev:
Fifan va skoj!
Men nu ska väl alla köra med finndubb, vad ska vi stackars E-dubbstöntar göra då, förutom fungera som rundningsmärken?

Dra slingan över 10 m asfalt sen är det jämt(?) igen :)

Fan, ni har redan fått is. Blev inte lite sugen nu! :huvet Här i Sveriges mitt hoppas jag sjöarna fryser till snart alternativt kommer snö så jag kan åka lite. :4skrika Hörde förra helgen att det fanns is på en sjö där dfolk åker långfärdsskridskor, jobbigt att ta sig dit med hojen nu, fast isen är väl borta ändå nu... Är ju bara plusgrader hela tiden, OM det har varit kallt och kanske kommit snö, så kommer den djävulusiska värmen tillbaka. Har vädrets makter glömt bort att det ska vara vinter nu måntro?

TomK skrev:
Termostat ska det väl sitta monterat redan från början ? Rätt ställd så ska den inte öppna förrän det behövs (när motorn är varm). Det är väl snarare så att motorn i sig kyls för hårt i vinden och vattenkaskaderna. Finns en viss risk för kallnyp om man kör hårt och sedan slår av gasen. Fram med Gullfiber och lite hönsnät! ;)

Men måste du ha en så stor cykel Olle ? :hihi
Jag tror inte att det sitter som standard men jag kan ju ha fel... Vi ska ta å sätta för lite så vi inte får in vatten/snö och vind direkt på motorn!

Tydligen behöver jag det :( På SM i kinnekulle kom dem å frågade om jag ville ha hjälp att starta cykeln... :huvet Nej tack sa jag å kickade igång den på en kick :P

Knepigt egentligen att hitta mindre chassin. Då blire typ 85cc men det är för lite att köra med i 450-klassen.

Jockwell skrev:
Fan, ni har redan fått is. Blev inte lite sugen nu! :huvet Här i Sveriges mitt hoppas jag sjöarna fryser till snart alternativt kommer snö så jag kan åka lite. :4skrika Hörde förra helgen att det fanns is på en sjö där dfolk åker långfärdsskridskor, jobbigt att ta sig dit med hojen nu, fast isen är väl borta ändå nu... Är ju bara plusgrader hela tiden, OM det har varit kallt och kanske kommit snö, så kommer den djävulusiska värmen tillbaka. Har vädrets makter glömt bort att det ska vara vinter nu måntro?

Här nere vid kusten ser det ut så här: 8-9cm kärnis i helgen. Lite varmare nu och underkylt regn.
:tummenupp Synd att man inte fått på dubben än bara.

Bifogat

• mindre.JPG
    mindre.JPG
    55.8 KB · Visningar: 98
Olof Eriksson skrev:
Jag tror inte att det sitter som standard men jag kan ju ha fel... Vi ska ta å sätta för lite så vi inte får in vatten/snö och vind direkt på motorn!

Tejpa för ena kylaren helt eller delvis på kylarskyddet bara, själva snö/vattensprutet gör nog mindre än fartvinden i 100km/h.
KTM rekomenderar att man sätter för en kylare när det är kallt trots att de flesta (alla exc tex) har termostat.

AtlantiZ skrev:
Här nere vid kusten ser det ut så här: 8-9cm kärnis i helgen. Lite varmare nu och underkylt regn.
:tummenupp Synd att man inte fått på dubben än bara.
Såg mycket trevligt ut! Får hoppas det blir kallare här hemma nu så att det blir att köra.

rejser skrev:
Tejpa för ena kylaren helt eller delvis på kylarskyddet bara, själva snö/vattensprutet gör nog mindre än fartvinden i 100km/h.
KTM rekomenderar att man sätter för en kylare när det är kallt trots att de flesta (alla exc tex) har termostat.
Det var iofs varmare idag än sist jag var på crossbanan, och då höll den inte på å tveka som den gjorde idag! Iofs var det ovanligt mycke vatten (typ två tre cm ovanpå ytan) idag.

Bra info annars du, får väl prova först att dejpa över ena halvan av kylaren!

Olof Eriksson skrev:
Här har ni söderlänningar :D

Hörni norrlänningar, vi kanske inte köra på isen här, men behöver å andra sidan inte det eftersom vi kan köra på vägen fortfarande... :D :7peta

/Dave

Olof Eriksson skrev:
Det var iofs varmare idag än sist jag var på crossbanan, och då höll den inte på å tveka som den gjorde idag! Iofs var det ovanligt mycke vatten (typ två tre cm ovanpå ytan) idag.

Den går inte för snålt nudå, du slog väl på lite hårdare med finndubb än med slicks på crossbanan antar jag?

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back