Här har jag varit med jobbet senaste dagarna, var har ni varit?

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Som sagt, här har jag varit :banana . Tänkte att ni kan behöva lite värmande bilder hemma i vintekylan. Den känns väldigt avlägsen måste jag säga.

Bilder som följer:

Påskön, oerhört mäktiga statyer. En sak är säker, de hade alldeles för mycket fritid när det begav sig.

Bilden på sandstranden är tagen på Bora Bora, en mycket behaglig eftemiddag. Det ska ju fransoser till att testa nukes i sån här miljö. :kocko

Sista bilden, för att det inte kännas allt för jobbigt kan jag trösta er med att här sitter jag inspärrad 8 timmar per dygn, just nu för tillfället 12 :huvet

Edit: Funkar inte att ladda upp bilder ju, nån vet nåt bra gratisställe man lägga bilderna på o länka istället?

Edit 2: Nu funkade, säkert i fel ordning men det skiter jag i.

Bifogat

• Bora.JPG
    Bora.JPG
    65.3 KB · Visningar: 245
  • Kontroll.jpg
    Kontroll.jpg
    50.3 KB · Visningar: 307
  • Påskön2.JPG
    Påskön2.JPG
    129.1 KB · Visningar: 249
Last edited:
Var det meningen att man skulle bli avundsjuk? :tungan

Här har jag hängt dom senaste dagarna. Inte lika grönt i verkligheten dock...

Bifogat

• 1234567890.jpg
    1234567890.jpg
    79.4 KB · Visningar: 299
SuperMicke skrev:
Var det meningen att man skulle bli avundsjuk? :tungan
Nä, inte alls. Ville bara vara snäll o visa hur solen ser ut :)
Nu när det funkade att ladda upp så kommer det några till.

Påskön igen o Raiatea.

Bifogat

• Påskön 023.JPG
    Påskön 023.JPG
    96.1 KB · Visningar: 127
  • Raitea.jpg
    Raitea.jpg
    58.4 KB · Visningar: 148
Thermal skrev:
Sista bilden, för att det inte kännas allt för jobbigt kan jag trösta er med att här sitter jag inspärrad 8 timmar per dygn, just nu för tillfället 12 :huvet

kör ni 2x4 alt 3x4 eller 1x8/1x12?

Thermal skrev:
,

Sista bilden, för att det inte kännas allt för jobbigt kan jag trösta er med att här sitter jag inspärrad,.....QUOTE]

Jag känner igen miljön! Vad jobbar du som? Vad är det för anläggning?

//spenk

Ten-0 skrev:
kör ni 2x4 alt 3x4 eller 1x8/1x12?
Normalt är vi tre maskinister som delar på vakterna, så då kör vi 4 timmar kontrollrum, 8 timmar ledigt/övrigt jobb. Men nu fick en av dem för sig att säga upp sig utan varsel, så då får vi andra täcka upp för honom. Så nu kör vi jobba 6 ledig 6, vilket är skit. :död

ÖÖÖÖÖÖÖH! Nu kollade jag din profil..... du kan bortse från mina frågor! Jag känner INTE igen miljön!

Jag har varit vid den stora röda pricken:
Norden.gif

Avundsjuk? :gnissla

spenk skrev:
Thermal skrev:
Jag känner igen miljön! Vad jobbar du som? Vad är det för anläggning?//spenk
Fartygsmaskinist, övervakar hela båtens tekniska system. Ventilation, varm o kallvatten, elförsörjning, grå o svartvatten system, elsystem och naturligtvis hela fartygsmaskineriet + en massa annat. En hel del att hålla reda på.

Thermal skrev:
Normalt är vi tre maskinister som delar på vakterna, så då kör vi 4 timmar kontrollrum, 8 timmar ledigt/övrigt jobb. Men nu fick en av dem för sig att säga upp sig utan varsel, så då får vi andra täcka upp för honom. Så nu kör vi jobba 6 ledig 6, vilket är skit. :död

Önskar jag gick klart min utbildning. Så hade jag sluppit sitta här i kalla Sverige nu. :(

Ditt rederi behöver ingen newbie? Jag har åtminstonde alla papper klara. :D

Jag har varit i skolan jag. I Tierp. Som inte ligger i Skåne.
Det jag gör om dagarna är att jag lever lite på era skattepengar, drar fötterna efter mig och kikar på mogna glasskulerumpor och fantiserar lite.

Gubbar :hihi

Jonathan skrev:
Jag har varit i skolan jag. I Tierp. Som inte ligger i Skåne.
Det jag gör om dagarna är att jag lever lite på era skattepengar, drar fötterna efter mig och kikar på mogna glasskulerumpor och fantiserar lite.

Gubbar :hihi

Jag gör väl det samma ungefär, fast i örebro.. :rolleyes:
fantiserar lite? det är typ det vi ägnar våra dagar åt, hur ska man annars överleva vintern? :gnissla :tuttar

Fluxir skrev:
Jag gör väl det samma ungefär, fast i örebro.. :rolleyes:
fantiserar lite? det är typ det vi ägnar våra dagar åt, hur ska man annars överleva vintern? :gnissla :tuttar

Exakt. Nu har vi en ganska het vikarie i svenskan. Från högskola, sisådär 20-22 år gammal, vältränad med nästan perfekt rumpa :drool

Vad sa ni gubbar ? Jobbar ni ?

:gnissla

Jonathan skrev:
Exakt. Nu har vi en ganska het vikarie i svenskan. Från högskola, sisådär 20-22 år gammal, vältränad med nästan perfekt rumpa :drool

Vad sa ni gubbar ? Jobbar ni ?

:gnissla

Heta vikarier har vi ont om tyvärr, däremot finns det några riktigt fina :tuttar i klasserna som är nått år yngre. :tummenupp lammkött :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg