Hänga med och köpa hoj i Tyskland?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag har funderat på att handla hoj i Tyskland. Någon som tänkt göra detsamma?

Min tanke är att köra ner där om en vecka eller två eller tre, lite beroende på när jag kan ta en eller två semesterdagar från jobbet.

Ett släp bör ju kunna rymma två hojar, så hör av dig ifall det låter intressant.

Update:
Datumet är nu satt till att köra ner 25:e och hem 26:e mars. Vill någon med och handla kan vi köra redan den 24:e.

Last edited:
Dags får några Ninja 250?? :D
Då får det plats med mer än två hojar på släpet också :tummenupp

Hyr en skåpbil istället, borde kännas tryggare och ni kan köra lite fortare osv.

Jepp. När blir det?
Helst efter den 31/3. Innan dess måste jag läsa i en kurs.

Skåpbil måste vara billigare att plocka över färjan? Ett litet tips bara..

Just nu är planen ner 10:e eller 11:e, beroende på om någon ska med eller inte och hem 12:e mars.

Har en plan vad det ska bli, men har inte fått svar på senaste mailet, så kanske är den såld och då får det bli något annat. Tanken är i alla fall en Ducati. En sådan verkar jag ju i alla fall kunna hantera, till skillnad från en GSX-R750. :)

Jag är också sugen på att hämta en Ducce från Tyskland. Idag finns dock inte pengarna, men inom de närmaste månaderna. När i tiden tänker du dig, på en höft?

Jag är också sugen på att hämta en Ducce från Tyskland. Idag finns dock inte pengarna, men inom de närmaste månaderna. När i tiden tänker du dig, på en höft?

Har kollat upp en jag är intresserad av, men han vill ju sälja den så fort han kan, så dyker någon annan upp före mig är den borta. Har han inte sålt den har jag bett honom hålla den till nästa helg, då jag tänkte köra dit. Om såld, ja då får jag leta vidare. Har ännu inte fått mailsvar hur det ligger till.

Jag har stor skåpbil, men kommer tyvärr inte loss i Mars.

Om någon närmare Stockholm hänger på, får Ni gärna låna bil mot att ni håller ögonen öppna efter en Kawa 250.

Dottern som ska börja köra....

Aha. Kul! Alltså att dottern ska börja köra. Och tusen tack för erbjudandet att låna stor skåpbil, men än så länge verkar ingen stockholmare nappat på det. Men om så är fallet, då ska jag hålla ögonen öppna efter en Kawa 250, men enklast vore ju ifall du i så fall hittade just DEN du vill ha, så det bara är att köpa.

:( Synd. Höften säger, som jag nämnt innan och är 99% spikat, nu i helgen som kommer.

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär