Händer sällan, men...

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Kom körandes fram till ett av stadens (Kalmar) rödljus i en fyrvägskorsning, och jag låg då bakom en Merca 250D av tidigt 80-talsmodell, vilken låg först och jag No.2 då vi skulle iväg från rödljuset och farten var knappt styrfart då det slog om till grönt, vilket innebar att jag körde om omedelbart till vänster i det fina och breda körfältet. Då resulterade detta i ett signalshornsljud, plus helljus i min enda och högra backspegel. Och till honom så resulterade det i ett långfinger. Sen tänkte jag inte mer på det. Efter det så körde jag runt i Kalmar X-antal varv innan jag körde ut till diverse sköna badplatshangouts som Vita Sand och Kolboda m.fl. minst 2 timmar...

Efter detta så körde jag förbi en f.d. arbetskamrat som har sitt hus precis brevid den 70-väg jag passerar hem från just denna trip. Men... Efter att hoppat av hojen och insett att dom inte är hemma, så jag hoppar jag på hojen igen och drar mig hemmåt. Då detta är rätt duktigt långt ut på vischan så blir jag smått förvånad då jag kommer till traktens enda t-kors och får då vänta på företräde från... guess who? Merca-Gubben såklart. Detta resulterar i att jag självklart drar om Kapten Stofil efter att jag kört ut och fått upp farten, och givet får ett par helljus i ryggen, och han ett välsvarvat långfinger att sutta på! Så kan de' va...

Idag såg jag en röd bil, tror det var en renault.

Kört mc i 13 år, så det är inget nytt. Ta dig tid att kolla profilerna innan du skriver något, grabben!

Calmanders skrev:
Kört mc i 13 år, så det är inget nytt. Ta dig tid att kolla profilerna innan du skriver något, grabben!
Då förstår jag inte tråden, ursäkta mig men jag trodde man varit med om lite mer på de åren, jag har samma antal år på hoj.

Men ingen fara alltså, du får skriva vad du vill, frid.

Silwer skrev:
Då förstår jag inte tråden, ursäkta mig men jag trodde man varit med om lite mer på de åren, jag har samma antal år på hoj.

Men ingen fara alltså, du får skriva vad du vill, frid.

Förklara dig lite mer exakt, eftersom Jag inte förstår dig...

kaZmur skrev:
Idag såg jag en röd bil, tror det var en renault.

Jag vet inte om du fattade allt... Om man stöter på denna gubbe mitt inne i Kalmar, och sen stöter på honom mitt ute på bonnvishan på en fjucking okänd och liten väg 20km från där det första skedde, så är det väl åtminstone "liiite" speciellt? Eller?

Calmanders skrev:
Jag vet inte om du fattade allt... Om man stöter på denna gubbe mitt inne i Kalmar, och sen stöter på honom mitt ute på bonnvishan på en fjucking okänd och liten väg 20km från där det första skedde, så är det väl åtminstone "liiite" speciellt? Eller?
Jo, det har du faktist rätt i. Har suttit framför datorn med en flaska whisky i 7 timmar nu så jag är lite luddig. Sorry.

Whiskey

kaZmur skrev:
Har suttit framför datorn med en flaska whisky i 7 timmar nu så jag är lite luddig. Sorry.

Singelmalt hoppas jag?

/Gaff som själv smuttat lite...

Alltså jag sitter med en Wiskey nu och den är billig som fan, dessutom har jag klämt ett par glas vin och en halv 70is Gin ikväll, men jag förstår ändå inte det oerhört intressanta i tråden...

Den där röda Renaulten tror jag mera på alltså! :D

kaZmur skrev:
Fick hem en Glenfiddich 15yo idag som glider ner så mjukt.

Den är go' den. Köpte ne flarra tattarvirre (trodde jag) på Calle's, men den var fin som fan, d.v.s. Glenroy!

kaZmur skrev:
Fick hem en Glenfiddich 15yo idag som glider ner så mjukt.
:tummenupp
Själv föredrar jag nog Lagavoulin (hmm den enda pava jag har hemma), men som dom säger det finns grader i helvetet....

Skål

/Gaff

Hmmm... Nu kommer jag ihåg... nästan... Köpte Malwhisky för 180skr 10000ml på Netto i Nykobing, fick det tipset av någon som någon som.... o.s.v.

Whisky och motorcyklar..
*sniff
Jag är hemma nu.. :tummenupp

Calmanders skrev:
Hmmm... Nu kommer jag ihåg... nästan... Köpte Malwhisky för 180skr 10000ml på Netto i Nykobing, fick det tipset av någon som någon som.... o.s.v.
180sek för 10 liter, det var billigt! :D

campar skrev:
Alltså jag sitter med en Wiskey nu och den är billig som fan, dessutom har jag klämt ett par glas vin och en halv 70is Gin ikväll, men jag förstår ändå inte det oerhört intressanta i tråden... :D

:lol
Ehh intresset väcktes faktiskt med spriten... vilket inte har något att göra med ursprungsämnet. Det är nog som med :tuttar man har bara en reptilhjärna att sålla hela informationsflödet med. :)

/Gaff

Nu ringde precis mitt ex. Dags att korka upp en ny flaska :(

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form