Hämtar min GIxxer på tors, hjälp!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Åker och hämtar en Gixxer 600 '02 på torsdag. Den skall vara i jävligt fint skick och bra körd. Alla papper osv finns, så det enda jag skall kolla är så det inte är några problem med det vanliga.. Nu, vad är det vanliga? :huvet

Drivpaket? Eftersom det är Bike Trollhättan som har hojen tycker man att de borde kolla och åtgärda just detta.
Däck, däcken är fina

Ramen.
Styrlager
bromsar

Något annat ni vet, det skulle vara till stor hjälp, jag är ingen superduktig kille på motorcyklar, så allt ni skriver uppskattas.

MvH Martin - jag har letat efter trådar, men eftersom det kommer upp ca 5000 när man söker på nånting äre inte så lätt.

MvH
Martin

Är det inte det som är grejen med att handla i butik, att slippa kolla så noga?

vbg_snake skrev:
2071548 Custe, jepp det är den!! ;) Vet du någe?

Jepp, det e min gamla båge. Jag var jävligt nöjd med den. En grym hoj. Drivpaketet är bytt för cirkus 300 mil sen, så det e fin fint.
Otroligt rolig hoj som gillar svängar.
När BIKE byter in hojar så gör dom en mycket grundlig genomgång. Stod och väntade närmare 1 timme, innan dom var klara.
Serviceboken finns och den är fullservad.
Belägg fram byttes förra servicen och BIKE skulle byta bak. (Sa dom till mig iaf)

Du kommer ha mycke skoj med den hojen i sommar!

MVH Jonas

oj där ser man, ingenting är bytt på hojen antar jag? Har du några bilder på den du kan skicka till mig? Bike har bara 2 st tråkiga :\.

Såg att du hade ett race-kåpglas, vad har den mer?

Om du kan / orkar / vill skulle jag vara jätteglad om du kunde skicka bilder på den till martin@uppdaterad.com

Tackar

/Martin

vbg_snake skrev:
2071566 oj där ser man, ingenting är bytt på hojen antar jag? Har du några bilder på den du kan skicka till mig? Bike har bara 2 st tråkiga :\.

Om du kan / orkar / vill skulle jag vara jätteglad om du kunde skicka bilder på den till martin@uppdaterad.com

Tackar

/Martin

Japp det e race-glas. I övrigt så är det bara LeoVince slip-on, och det e ju inte orginal blinkers men det visste du nog redan.
Jag ska kolla om jag har några bilder nån stans.

vbg_snake skrev:
2071566 oj där ser man, ingenting är bytt på hojen antar jag? Har du några bilder på den du kan skicka till mig? Bike har bara 2 st tråkiga :\.

Tackar

/Martin
Snacka men Matthias här på SH! Tror det var han som hade den förut!

Last edited:
Nu har skickat lite bilder. Bättre än BIKE:s tror jag iaf.

Matthias hade den innan mig. Han var också mycket nöjd med den. Snackade lite med honom när jag köpte den.

Säg till om inte bilderna kommer fram, blev ca 2 mb

custe skrev:
2071607 Nu har skickat lite bilder. Bättre än BIKE:s tror jag iaf.

Matthias hade den innan mig. Han var också mycket nöjd med den. Snackade lite med honom när jag köpte den.
Ja, jag känner Matthias väl och han är väldigt nogrann med sina hojjar. Han kör dom hårt men han är noga med att byta slitdelar och serva!!

/Eas

custe skrev:
2071607 Nu har skickat lite bilder. Bättre än BIKE:s tror jag iaf.

Säg till om inte bilderna kommer fram, blev ca 2 mb

Hej skicka igen, jag hade för lite plats på mailen, nu har jag rensat.

Tack /(Martin

köpa utav bike i trollhätan? tycker deras attityd suger va där 13.10 en lördag då höll dom på å stängde frågade om dom kunde plocka fram en kopllingvajer till min gamle mc visste att den sjöng på sista versen men icke då får svaret ring till killarna i butiken på måndag vafan e de för svar har ju ca 12-13 mil va ju inte intressad å åka dit igen bara för ä hämta en vajer när ja säger va ja vill ha så ska dom väll kunna va så pass servicevänliga att å säga kom me här så ordnar vi de åt dig

pini skrev:
2071651 köpa utav bike i trollhätan? tycker deras attityd suger va där 13.10 en lördag då höll dom på å stängde frågade om dom kunde plocka fram en kopllingvajer till min gamle mc visste att den sjöng på sista versen men icke då får svaret ring till killarna i butiken på måndag vafan e de för svar har ju ca 12-13 mil va ju inte intressad å åka dit igen bara för ä hämta en vajer när ja säger va ja vill ha så ska dom väll kunna va så pass servicevänliga att å säga kom me här så ordnar vi de åt dig

Det lät inte sås speciellt serviceinriktad får jag säga. Till mig har de varit mer än trevliga. Kanske för jag köper en betydligt dyrare sak, men sånt tycker jag skall kvitta.

pini skrev:
2071651 köpa utav bike i trollhätan? tycker deras attityd suger va där 13.10 en lördag då höll dom på å stängde frågade om dom kunde plocka fram en kopllingvajer till min gamle mc visste att den sjöng på sista versen men icke då får svaret ring till killarna i butiken på måndag vafan e de för svar har ju ca 12-13 mil va ju inte intressad å åka dit igen bara för ä hämta en vajer när ja säger va ja vill ha så ska dom väll kunna va så pass servicevänliga att å säga kom me här så ordnar vi de åt dig

Det lät ju inte bra. Jag har bara mycket bra erfarenhet av dom, får alltid ett bra bemötande vare sig det e på telefon, mail eller på plats.

Jag skickar bilderna igen.

jo självklart hade ja ju inte handlat nån mc där
men de va min första tunga mc som ja frågade om grejer till vem vet dom kanske hade fått sälja en ny mc till mig nån gång men nu lär de inte inträffa

Tackar så mycket för bilderna custe. Nu blir jag så sjukt sugen. 4 dagar kvar nu. hoppas det blir fint väder på torsdag så man kan köra den hem. försäkringen går på då ;) /Martin

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D