Hämtar hem nya hojen idag

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Ser ni en huttrande tjej på en hoj ikväll, så är det jag. Ska hämta hojen kl 20.00 och sen puttra hem i 17 mil! :eek: Sen kommer jag att köra i skog o mark o stock o sten heeeeeela helgen :tummenupp

Här e en bild på min nye leksak:

Bifogat

• dr vänster.jpg
    dr vänster.jpg
    73.7 KB · Visningar: 729
Ser ju kul ut :D
Men bytte du ut en 650 mot en 350?
Är det för att få köra mer i skogen :confused:
Lite segt att åka 17 mil på en 350 kanske och dessutom efter kl 20,00, lite kallt kan det ju bli :rolleyes:

bebbe skrev:
Ser ju kul ut :D
Men bytte du ut en 650 mot en 350?
Är det för att få köra mer i skogen :confused:
Lite segt att åka 17 mil på en 350 kanske och dessutom efter kl 20,00, lite kallt kan det ju bli :rolleyes:

Nope...Jag har fortfarande 650:an till salu.

Japp, jag behövde en lättare hoj. Ska på enduroläger och då är en 650:a helt för tung. Testade makens Yamma TT600 i helgen och redan då märktes skillnaden på vikt kontra smidighet. Så det var bara till att inse att Toyboyen får bytas ut mot en lättare variant.

Kallt? Ser du en Michelingubbe på en 350:a, så är det jag....Lär bli långkalsonger o dubbla vantar o REGNSTÄLL(här pissar det ner) *brrr*

Jag vill också ha en sån där ju att leka på Storsjön med under vintrarna.

grattis till att du köpt en skogssmiskare. det är svinkul att köra i skogen tycker jag.

men varför köper du en slö tung fyrtaktare när du kan köpa en lätt tvåtaktare och köra med?
jag kör med yamaha yz 250. väger ca 97kg torr och har runt 53 hk. en dr 350 väger väl lätt 50 kilo mer och har väl inte ens i närheten av 53hk?
jag gav 8000kr för min cross och den håller bra så inte är det dyrt heller.

exiteme skrev:
Kallt? Ser du en Michelingubbe på en 350:a, så är det jag....Lär bli långkalsonger o dubbla vantar o REGNSTÄLL(här pissar det ner) *brrr*

Visst regnar det, men kallt är det ju i allafall inte. hur lugnt som helst juh.

bebbe skrev:

Kan tillägga att nästa vecka ska jag köra 40 mil till Skövde, köra enduro hela helgen och sedan 40 mil hem igen!!! Det lär bli tufft Lär inte kunna sitta på en vecka:fakta

Silwer skrev:
är det en 350r? eller en s
S va jag kan inte hitta kicken:-/

"SE modell med elstart. Uttagen 96 med 850 mil på landsväg, grus och skogsvägar.Ej tävlingskörd. Nya Michelin T63 bak & fram, Supertrapp, miniblinkers, ramskydd och polisport barkbusters allt monterat i år. Nytt drivpaket och nya bromsbelägg och nyservad."

En för mig perfekt hoj att busa med...:tummenupp Dessutom kan jag köra till jobbet med den eftersom den e LV-reggad. Kan inte bli bättre. Jag e såhär :) just nu!

Är lite avundsjuk faktiskt... en 350 med elstart :crash

Nu blev jag sugen på en sådan. Perfekt vinter- och skogshoj för sådana som jag som inte orkar kicka :D

XT:n är ju helt ok på vintern, men alldeles för tung egentligen. Och att ta med den ut i skogen är bara att glömma...

Grattis bruden! Min sambo vill ha en precis likadan...!

Men kom ihåg att ta pauser, dvs en kopp varm choklad lite då och då när du ser ett Mcdonalds. Annars är det lätt hänt att du fryser ihjäl (nästan iallafall)...

Och det är bättre att ha på sig vindavvisande kläder än bara varma... =)

Lycka till, och kör försiktigt.

Kan tillägga att nästa vecka ska jag köra 40 mil till Skövde, köra enduro hela helgen och sedan 40 mil hem igen!!! Det lär bli tufft Lär inte kunna sitta på en vecka

Akta dig för skavsår bara! :D

Bifogat

• skavsår.jpg
    skavsår.jpg
    22.2 KB · Visningar: 314
tks skrev:
Är lite avundsjuk faktiskt... en 350 med elstart :crash

Nu blev jag sugen på en sådan. Perfekt vinter- och skogshoj för sådana som jag som inte orkar kicka :D

XT:n är ju helt ok på vintern, men alldeles för tung egentligen. Och att ta med den ut i skogen är bara att glömma...

Ähh.. Nu e du vek Tommy! Bara å ta ut XTen i endurospåret. :rolleyes:

EBS skrev:
Ähh.. Nu e du vek Tommy! Bara å ta ut XTen i endurospåret. :rolleyes:

Nja... men nu när det börjar bli lite kallare och det inte går att lägga ner lika mycket funderar jag på att skaffa en uppsättning Continental TKC80 och köra lite seriösare på icke-asfaltsvägar.

Sedan då det blir riktigt kallt åker dubbdäcken på igen :crash

tks skrev:
Nja... men nu när det börjar bli lite kallare och det inte går att lägga ner lika mycket funderar jag på att skaffa en uppsättning Continental TKC80 och köra lite seriösare på icke-asfaltsvägar.

Sedan då det blir riktigt kallt åker dubbdäcken på igen :crash

Ähh.. på med dubbdäcken.. går att köra på dom ända in i maj.. dock kan det resultera i nån bruten fotled eller liknande.. men det är smällar man får ta.. :rolleyes:

bmwjohan skrev:
grattis till att du köpt en skogssmiskare. det är svinkul att köra i skogen tycker jag.

men varför köper du en slö tung fyrtaktare när du kan köpa en lätt tvåtaktare och köra med?
jag kör med yamaha yz 250. väger ca 97kg torr och har runt 53 hk. en dr 350 väger väl lätt 50 kilo mer och har väl inte ens i närheten av 53hk?
jag gav 8000kr för min cross och den håller bra så inte är det dyrt heller.

Hon kanske vill att den ska hålla också, utan renovering var 30:e timma?

Det är väll ganska bra dra i en DR 350 endå, altså, du kommer ju fram om man säger så.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis