Hälare på blocket ?

Ser ju ut att vara ungefär samma sak på i princip alla bilderna. Dessutom var det uppgivet att det fanns kvitto på alla sakerna. Att då hängas ut som hälare är väl lite magstarkt. Mig veterligen så är det inte brottsligt att vilja bli av med elektronik genom ett frekvent annonserande.
gladh

gladh skrev:
Ser ju ut att vara ungefär samma sak på i princip alla bilderna. Dessutom var det uppgivet att det fanns kvitto på alla sakerna. Att då hängas ut som hälare är väl lite magstarkt. Mig veterligen så är det inte brottsligt att vilja bli av med elektronik genom ett frekvent annonserande.
gladh

Jag får ihop det till ca 5 st olika TV-apparater och en jäkla massa olika stereoapparater och detta på 2 månader.

Så man kan nog klart säga att något är misstänkt om han inte då mot anförmodan säljer åt andra, vilket är "troligt".

EDIT: Hittade även 5 st olika videokameror

Last edited:
gladh skrev:
Att då hängas ut som hälare är väl lite magstarkt.
gladh

Självklart så kan man inte veta säkert, dock så skrev jag rubriken med ett frågetecken och hänger då inte ut personen som hälare utan slutsaten får man dra själv.

Jag har sett annonserna i över ett halvår nu men inte vågat ringa på dem. Kvitton kan vem som helst skriva, men de behöver inte vara något skumt.

Titta bara på alla "privata" bilförsäljare, jag blir så trött på dem. :6surkart

varför bry sig om hon / han påstår att det finns kvitton och det inte gör det vid själva affären så är det väll ett annat prisläge som gäller eller?

Mv. Oskar

Ja den där "Krystyna" har jag stört mig på länge nu, hon "spammar" ju hela blocket med sin skit. Någon borde mejla till blocket.se och be dem kolla upp henne.

Hmm...Om man läser texten (iaf gällande kamrerna) verkar det som att många utav prylarna är paj på ena eller andra sättet...

-canon uc-x20 hi8 ,mad laddare,fjärr,fungerar
bara uppspelning,den spelar inte in.Har du gamla
inspelningar då är den brå att spella upp
de.Pris 1200krdet går att lagga den.
-jvc gr-dvl mini dv md skärm,den är tråsig,man
kan lagga den eller använda som reservdes
objekt,pris 650kr
-panasonic nv-ds65 mini dv,tråsig,Reservdels
objekt,pris 750kr

hornet oskar skrev:
varför bry sig om hon / han påstår att det finns kvitton och det inte gör det vid själva affären så är det väll ett annat prisläge som gäller eller?

Mv. Oskar

Ja, om du inte har nånting emot att köpa stöldgods :rolleyes:

hornet oskar skrev:

Mv. Oskar

Det är en principsak och moralfråga att inte köpa stöldgods. Hur roligt är det att själv råka ut för inbrott? Dessutom gäller en ny lag som gör att du som köper stöldgods inte lika lätt som förut kan hävda "god tro". :angel

Det står ju faktiskt att man får en vecka garanti på tv-apparaterna så jag tror det är nån elektronikaffär som säljer för med tanke på priserna så verkar det ju inte vara några höjdarpriser som ger skäl till att tro att det är stöldgods.

Blocket är bra på att hjälpa till att söka upp och banna oseriösa säljare annars, jag har fått bra hjälp av dom när en kille utgav sig för att sälja min arbetsgivares produkter till priser långt under våra egna, han försökte sen blåsa oss genom att kursa bolag och hålla på, då sökte dom reda på honom och slängde ut allt han höll på med.

Blocket blir nog glada om någon bara påtalar problemen, är ju svårt för dom att lusläsa allt annars ?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!