Bild Gympadojjor / foppatofflor på mc! (obs äcklig bild)

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Den här bilden säger nog allt om varför riktig skyddsutrustning är ett måste när det gäller mc!
947219_467354156673787_1747370105_n.jpg

Det florerar att det är mc skador, men enligt andra källor så är det en i ett filmteam för en "äventyrare" som blivit biten av en giftorm på en av strapatserna, jag tror mer på det, samt att det ser för "klininskt" runt för övrigt, då ofta muskulatur sväller och man får öppna upp skinnet och sätta igen med sutur. Men det kan säkert se liknande ut och för mig är fotriktigt en självklarhet.

Många använder sig av de flesta skyddskläder som ett skydd för kylan, med tanke på hur naket man kör när värmen kommer sommaren, jag använder det som min personliga skyddslina om olyckan skulle vara framme.

Last edited:
Läckert, men kan lova dig att det finns sådana bilder på folk som haft skyddsutrustning. Lita inte alltför mycket på skyddsutrustning heller. Viktigaste är väl att köra med hjärnan, även om man kör med/utan skyddskläder.

Hjälm och ryggplatta är det viktigaste, räddar liv. Resten är bra mot "kosmetiska" skador :rofl

Ser konstigt ut. Inte alls som en skrubb eller slafs-skada som de blir när man skrapar sig ordentligt.

Jag tar gärna en sväng i gympadojjor om jag ska åka en kort bit och tex ta mig till jobbet på 50-vägar. Jag tycker att det är OK av samma anledning som jag tycker att det inte är OK att köra med fullt skinnställ och stövlar när man kör moppe i samma farter. Man får ge fan i att köra omkull.

Det florerar att det är mc skador, men enligt andra källor så är det en i ett filmteam för en "äventyrare" som blivit biten av en giftorm på en av strapatserna, jag tror mer på det, samt att det ser för "klininskt" runt för övrigt, då ofta muskulatur sväller och man får öppna upp skinnet och sätta igen med sutur. Men det kan säkert se liknande ut och för mig är fotriktigt en självklarhet.

Sett liknande bilder efter spindelbett, så tror med på giftskador :)

Ja den mannen har ju levt på övertid...

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...