magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl lite brutalt att beskriva skillnaden mellan olika klasser som ”failed”, å andra sidan är han ju nuförtiden en journalist / mediemänniska / åsiktsmaskin med behov att röra om och röra upp…
Visst har han en poäng, även om ”failed” är ett starkt eller rent av fel uttryck. Hur kan en WSB-förare som aldrig kört en MotoGP-hoj anses vara en ”failed MotoGP rider”…?
Nej, han har en åsikt och han generaliserar.och jag är lite förvånad! Är ni?
Du som tävlar/tävlat i bägge grenar, kan du utveckla lite mer varför Marquez inte skulle varit lika framgångsrik i TT?.......Å andra sidan tror jag lika lite på att M Marquez har rätt förutsättningar som person/förare för att i likhet med Dunlop någonsin ta 21 TT-segrar. Även om han hade dedikerat sitt liv till det från barnsben.
......
/BG
Det korta svaret är att jag tvivlar på att GP-stjärnor som M Marquez, K Schwantz och C Checa varit begåvade med den kyla och förmåga att kalkylera risker som krävs för en lång och framgångsrik real road racing-karriär. De hade helt enkelt hunnit lämna jordelivet innan de skaffat sig erfarenhet nog för att etablera sig i toppen. Det finns tyvärr en del exempel genom RRR-historien på unga män som uppvisat stor talang i att hantera en motorcykel men som saknat detta viktiga sjätte sinne. Något som medfört att den breda massan idag inte ens känner till deras namn.Du som tävlar/tävlat i bägge grenar, kan du utveckla lite mer varför Marquez inte skulle varit lika framgångsrik i TT?
Vad är det som skiljer förutom konsekvenser vid en krasch och betydligt varierande underlag?
Tack för svaret.Det korta svaret är att jag tvivlar på att GP-stjärnor som M Marquez, K Schwantz och C Checa varit begåvade med den kyla och förmåga att kalkylera risker som krävs för en lång och framgångsrik real road racing-karriär. De hade helt enkelt hunnit lämna jordelivet innan de skaffat sig erfarenhet nog för att etablera sig i toppen. Det finns tyvärr en del exempel genom RRR-historien på unga män som uppvisat stor talang i att hantera en motorcykel men som saknat detta viktiga sjätte sinne. Något som medfört att den breda massan idag inte ens känner till deras namn.
/BG
Är det inte lite som rally/rallycross/formel1, det är typ olika sporter.Tack för svaret.
Det låter rimligt, dock tycker jag att de som då är framgångsrika på real roadracing isåfall borde lyckas bättre än de verkar göra i superbike klasser på bana.
Tack för svaret.
Det låter rimligt, dock tycker jag att de som då är framgångsrika på real roadracing isåfall borde lyckas bättre än de verkar göra i superbike klasser på bana.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |