magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl lite brutalt att beskriva skillnaden mellan olika klasser som ”failed”, å andra sidan är han ju nuförtiden en journalist / mediemänniska / åsiktsmaskin med behov att röra om och röra upp…
Visst har han en poäng, även om ”failed” är ett starkt eller rent av fel uttryck. Hur kan en WSB-förare som aldrig kört en MotoGP-hoj anses vara en ”failed MotoGP rider”…?
Nej, han har en åsikt och han generaliserar.och jag är lite förvånad! Är ni?
Du som tävlar/tävlat i bägge grenar, kan du utveckla lite mer varför Marquez inte skulle varit lika framgångsrik i TT?.......Å andra sidan tror jag lika lite på att M Marquez har rätt förutsättningar som person/förare för att i likhet med Dunlop någonsin ta 21 TT-segrar. Även om han hade dedikerat sitt liv till det från barnsben.
......
/BG
Det korta svaret är att jag tvivlar på att GP-stjärnor som M Marquez, K Schwantz och C Checa varit begåvade med den kyla och förmåga att kalkylera risker som krävs för en lång och framgångsrik real road racing-karriär. De hade helt enkelt hunnit lämna jordelivet innan de skaffat sig erfarenhet nog för att etablera sig i toppen. Det finns tyvärr en del exempel genom RRR-historien på unga män som uppvisat stor talang i att hantera en motorcykel men som saknat detta viktiga sjätte sinne. Något som medfört att den breda massan idag inte ens känner till deras namn.Du som tävlar/tävlat i bägge grenar, kan du utveckla lite mer varför Marquez inte skulle varit lika framgångsrik i TT?
Vad är det som skiljer förutom konsekvenser vid en krasch och betydligt varierande underlag?
Tack för svaret.Det korta svaret är att jag tvivlar på att GP-stjärnor som M Marquez, K Schwantz och C Checa varit begåvade med den kyla och förmåga att kalkylera risker som krävs för en lång och framgångsrik real road racing-karriär. De hade helt enkelt hunnit lämna jordelivet innan de skaffat sig erfarenhet nog för att etablera sig i toppen. Det finns tyvärr en del exempel genom RRR-historien på unga män som uppvisat stor talang i att hantera en motorcykel men som saknat detta viktiga sjätte sinne. Något som medfört att den breda massan idag inte ens känner till deras namn.
/BG
Är det inte lite som rally/rallycross/formel1, det är typ olika sporter.Tack för svaret.
Det låter rimligt, dock tycker jag att de som då är framgångsrika på real roadracing isåfall borde lyckas bättre än de verkar göra i superbike klasser på bana.
Tack för svaret.
Det låter rimligt, dock tycker jag att de som då är framgångsrika på real roadracing isåfall borde lyckas bättre än de verkar göra i superbike klasser på bana.
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |