Guy Martin kör i 24 timmars Le Mans.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jippikayey ... min biker favorit Guy Martin ska ställa upp i Franska 24 timmars loppet på Le Mans.Han tycker på ett ironiskt sätt att bara turen på hoj till detta Frankrike är en trevlig resa i sig själv. :crash

http://www.crash.net/road+racing/news/195407/1/guy_martin_to_race_wec_24_hours_of_le_mans.html

http://www.bike.se/nyheter/guy-martin-kor-le-mans

Yeah, driving to France on mee bike mblmblmbl ... take mee round the track mblmblmbl ... and then mee going home again to good old Ireland mblmblmbl ... :lol

2d81jxt.jpg

Skön kille det där. Fötterna på jorden. Det är personligheter som han som sätter färg på Isle of Man TT. Det finns de som påstår att han faktiskt talar engelska dessutom. :)

Last edited:
Rekommenderar att se TT3D:Closer to the Edge om man inte gjort det. :tummenupp

Skulle ju vara bra med en översättning till svenska (eller engelska :)) Det är inte lätt att hänga med en sådan här intervju med en irländare. Visst jag fattade det med att han gillade iden med att ett misstag betydde döden och "game over" men däremellan var det mycket som föll väck.

För övrigt är han en legend såklart och en färgstark personlighet.

Varför tror lila att han är irländare? Han är från England och hans dialekt låter inte irländsk. PUnkt!

Varför tror lila att han är irländare? Han är från England och hans dialekt låter inte irländsk. PUnkt!

Amledningen till hänvisningen Irland är en ren ironi i sammanhanget eftersom jag en gång bodde två år vid Irländska kusten och påminner mig om flertalet roliga händelser pga denna dialekt.Att du är från Stockholm råder det däremot ingen tvekan om. :lol

Skulle ju vara bra med en översättning till svenska (eller engelska :)) Det är inte lätt att hänga med en sådan här intervju med en irländare. Visst jag fattade det med att han gillade iden med att ett misstag betydde döden och "game over" men däremellan var det mycket som föll väck.

För övrigt är han en legend såklart och en färgstark personlighet.

Men han sa ju till och med i intervjun att han va från england...

Åh fan jag var helt säker på detta, nu vet jag bättre (kollat in wikipedia också)

En färgstark person är han i alla fall !

Amledningen till hänvisningen Irland är en ren ironi i sammanhanget eftersom jag en gång bodde två år vid Irländska kusten och påminner mig om flertalet roliga händelser pga denna dialekt.Att du är från Stockholm råder det däremot ingen tvekan om. :lol

Aha. Dumt av mig att inte fatta det.

Jag och en bekant skulle en gång bo på ett B&B vid den nordirländska östkusten under en mc-semester. Innan vi skulle leta oss ut och titta vad orten hade att erbjuda i form av mat och billig öl så pratade vi lite med tanten som ägde stället.

Hon berättade att det fanns många "bakers" i byn, dessa "bakers" samlades ofta vid hamnen och det var "bakers" både hit och dit. Jag började fundera över om tanten fiskade efter att vi skulle erbjuda oss att köpa bröd till frukosten eller något, eftersom hon hela tiden envisades med att surra om dessa bagare. När hon nämnde något om två "german bakers on BMWs" som bott där veckan innan så gick det upp ett Liljeholmens. "bakers" = "bikers"...

Guy Martin slutade på en andra plats!:2cool

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...