GuW - Gubbe utan Wife.. typ (griniggubbe)

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Grattis på're Gubbafan! Hur gammal blir du?

Före eller efter vänstertrafik och fri fart? :D :tungan

Edit: Idag ska man på bröllop, kusinen som binder upp sig,
fast hon kör inte hoj..

Jag fyller 27 igen, men jäklar vilken erfarenhet jag håller på att ha av det...
Folk hade lärt sig att hålla till H sedan ett tag tillbaka.
Jag hann dock inte ut i tid för att se Nisse Armstark hoppa ner på månen.

Året då alla under skedde var 1969.

Grattis!!

haha, enligt alla "gamla gubbar och tanter" i MC-klubben jag tillhör (och växte upp med hehe) så hände allt 69 - vilket är frusterande när man själv inte ens minns 80-talet nämnvärt - så jag brukar dra in och köpa en bulle till och lämna kommentaren "ni kan ropa på mig när ni kommer in på 90-talet" (vilket dom aldrig når till utan diskussionen brukar alltid ligga mellan 60-80-talen)

Last edited:
Grattis!!

haha, enligt alla "gamla gubbar och tanter" i MC-klubben jag tillhör (och växte upp med hehe) så hände allt 69 - vilket är frusterande när man själv inte ens minns 80-talet nämnvärt - så jag brukar dra in och köpa en bulle till och lämna kommentaren "ni kan ropa på mig när ni kommer inte på 90-talet" (vilket dom aldrig når till utan diskussionen brukar alltid ligga mellan 60-80-talen)

Jorå, det var en tid då tekniken rusade framåt.
Jag (jaha nu sänker man sig ytterligare ett snäpp i nerdträsket) samlar på tidningen Populär mekanik, och från 50 och framåt hade man en otrolig tro på framtiden.
I den tidningen hade man "bygg din egen televisionsmottagare" en sida text och ett kopplingsshema.
Eller spalten "Atomen och vi" tusentals tankar om hur bra det skulle bli när vi hade lärt oss att tygla atomklyvningar, vi skulle ha atomdrivna... allt!

Nuförtiden har man bara spaltkilometer om hur hemsk framtiden kommer att vara, miljöförstöring och berg av atomsopor

Dyster läsning för oss som fortfarande är unga :D

Fortfarande 30-nånting... Vem trodde det? :hihi

Grattis då! :cpparty

Jag klammrar mig desperat fast vid 30-nånting, för det innebär ju att jag kan ragga på dom som är 20-nånting, för det är ju inte så stor skillnad...

Jag såg en söt 21 åring häromdagen.... :rolleyes:

Jag såg en söt 21 åring häromdagen.... :rolleyes:

när man var yngre så gillade dom som var äldre, nu när man är lite äldre så är det som att ögonen har fastnat på tjejer i samma ålder som gillade när man var ung, är det någon fast punkt där:va

Last edited:
Grattinerar på bemärkelsedagen! :cpparty

Fått några kuliga paket??

Festligheterna har inte börjat än, och det är bara närmast sörjande som kommer, vi ger normalt inte några paket utan mest bara blommor (vilket alltid behövs här, krukväxter är förbrukningsvara)
Men jag lovar att återkomma om jag får något oväntat.

Grattis!
Gött att man inte är äldst här :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP