Guuuud jag är så jävla blåst!!

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Jag har blivit blåst som fan av en liga/person som "köper" elektronikgrejjer på internet, i detta fall Blocket.se :huvet

All kommunikation sker via e-post och företaget påstår sig heta eu-computersinc, med mailadress xxx@eu-computersinc.com och hemsida www.eu-computersinc.com.
De vill sköta betalningen via Payson, och skickar ut förfalskade bekräftelsemail från Payson, för att lura säljaren att skicka varan.

Just nu ber jag till "de imbecilla och menlösa människornas skyddshelgon" att Schenker inte tog leg. på den jäkeln som hämtade ut försändelsen utan att ha avin från Schenker.

Fler än jag är jävligt godtrogna:
http://www.component.se/forum/index.php?showtopic=1413&st=25

Jag vill helst se dessa människor med avslagna knäskålar... :4skrika :machinegu Men jag får försöka roa mig med att jaga min självrespekt. :zpy :kocko Kanske ska jag förnedra mig lite till och ringa försäkringsbolaget. :crash

Jag kan förstå att du blev lurad eftersom deras hemsida ser så seriös ut. :rolleyes:

hmm, alltså...vem faan köper nånting från ett företag som har en cida där logan är ritat/skriven i Paint?!

Dessutom Lettland...

hmm...nääe...i detta fall (visst, jag är taskig) får man nog skylla sig själv...

Detta är ett skämt va? Snälla?

Men jag ser iof hur man kan bli lurad av detta, även om hemsidan ger varningsklockor större än finlandsfärjor.

Last edited:
campar skrev:
hmm, alltså...vem faan köper nånting från ett företag som har en cida där logan är ritat/skriven i Paint?!
Jag tycker att den är snygg :tomten

logo.bmp

www.eu-computersinc.com använder bilder osm skulle kunna komma från tillverkarna/återförsäljarna av dom datorerna. Jag tror knappast att dom har frågat om dom får använda bilderna, bryter man mot copyright så kan det bli dyrt.

Kolla med alienware om det är deras bilder och säg hur det är.

Flamma77 skrev:
Jag har blivit blåst som fan av en liga/person som "köper" elektronikgrejjer på internet, i detta fall Blocket.se :huvet

Hur mycket blev du blåst på förresten?

Last edited:
Å andra sidan står det ju att sidan är under konstruktion och under de förutsättningarna finns det inte så mycket att haja till för...

mb skrev:
Å andra sidan står det ju att sidan är under konstruktion och under de förutsättningarna finns det inte så mycket att haja till för...

Nej precis. :rolleyes:

Jag menar, det som de hunnit bygga på sdan ser ytterst proffsigt ut.

Good point dewd. :näsblod

Förmodligen var det ju så att det var hon som blev blåst på en elektronikpryl hon skulle sälja på blocket.
Eftersom hon fick ett förfalskat bekräftelsemejl från "Paypal" så antog hon att pengar var på väg till henne och skickade iväg varan.

Riktigt surt! :(
Vad var det du sålde?

Varför skicka prylen innan du har pengarna? Varför inte använda blockets betaltjänst?

An3Azz skrev:
Varför skicka prylen innan du har pengarna? Varför inte använda blockets betaltjänst?

Jag trodde jag använde Payson med garanti... och var inte riktigt uppmärksam på hur det egentligen skulle funka förrens igår kväll... och då var det lite sent. :hängamedhuvudetsmiley
Jag trodde på det han sade i mejlkorrespondensen vi hade, att allt var ok. Dumt. Mycket dumt.

An3Azz skrev:
Funkar inte det lika som payson då? Att man får ett mail från blocketgarantin att "nu kan du skicka varan för vi har pengarna". Spelar ju ingen roll vilket betalföretag det är när detta mail är falskt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park