Gurre (Rickard)

Jag och rogerr var inne hos Rickard i dag (sön) och han var förhållandevis pigg.KL 15.30 skulle han röntgas igen och såg det bra ut så skall de försöka ta ut dräneringsslangen från lungan och hoppas på att det fungerar men enligt läkarna så misslykades detta ofta så man får sätta i dräneringen igen. Hoppas på det bästa,även har han varit uppe och hasat sig fram en bit från säng till stol så det ser ju ut till att gå åt rätt håll
tack och lov

Tyvärr fungerade det ej denna gång med dräneringsslangen så de satte på den igen.Nya försök igen om någon dag.

Ahh vilket skit.. hoppas han har slipper slangen nästa gång..
Inte kul att ha sånna saker i sig, jag vet..

/KetogaN

Min otur är inte i närheten av Gurres, men jag måste nämna mitt motto som jag lärt mig av en stor man!!!

¨Bättre att ha det fysiskt än psykiskt!¨

Krya på dig! :sjuk
Du måste vara j*vligt stark som e uppe o går med en lunga och ett helt revben!!!! Kul o höra att mc åkare inte ger upp... Upp o gå ofta nu så du inte får lunginflamation i den hela lungan.....
Oxå roligt att höra att humöret är uppe,- spana brudar när man e så kass, hör ju inte till vanligheterna. Eller har jag fel???? :tummenupp
Ha det så bra du kan!!!!

metallgutten skrev:

Jupp, helt fel! Så länge man kan ha ögonen öppna så kan man ju spana.

Jag har besökt Gurre idag och för att han inte ska mjukna helt bland alla fruntimmer på sjukhuset har jag tvingat honom att snacka brudar o bågar halva kvällen! Det gick alldeles utmärkt och vi har haft väldans trevligt.

Han är uppe o snurrar lite när dom tvingar honom, men när man inte kan stödja på vänster fot och axeln är totalkass är det inte helt lätt att transportera sig. Slangen är fortfarande kvar i lungan och jag kan meddela att dom tömmer honom på en hel del skojigheter som ser minst sagt läbbiga ut. Tipset är att inte dricka blandsaft i samma rum... :D

Gurre röntgas varje dag för att se om dom kan dra ut slanghelsiket eller ej. Så fort det är klart kastar dom ut honom och han åker in till Malmö.

Han hälsar också till alla som känner sig träffade och meddelar att så fort han kan röra lite mer på sig så ska han försöka koppla upp sig o spamma satan här på Sporthoj.

Det ser vi alla fram emot! :tummenupp

Får jag bara fråga om han ligger i Lund nu? har lust o besöka honom men har inte velat lägga mig i situationen för mkt här, vill gärna träffa gurre o ta me blommor..

cbr_micke skrev:
Får jag bara fråga om han ligger i Lund nu? har lust o besöka honom men har inte velat lägga mig i situationen för mkt här, vill gärna träffa gurre o ta me blommor..

Han ligger kvar i Lund som det är just nu, men det är osäkert hur länge. Så fort lungan är dränerad så flyttas han till Malmö. Säkrast är ju att ringa först o kolla.

Jag var och hälsade på idag eftermiddag. En glad och sprudlande Rickard mötte med blicken från sin säng, med ett förvånat leende. Efter diverse artighetsfraser framkom det att han faktiskt var på ett ypperligt humör – dräneringsslangen var borta igen och eventuellt flyttar han till Malmö på fredag. Hans syster var också på besök och bidrog säkert till det goda humöret.
Han har planerna upplagda för hur han skall koppla upp sig när han kommer till Malmö och därigenom bl a kunna följa forumet igen. Tydligt är att han verkligen är en kämpe, då t o m ett läkar-team besökt honom speciellt för att se den anmärkningsvärda tillfriskningen som redan skett. :tummenupp
Han hälsar och är glad för allt stöd (han har fått forum-utskrifter ifrån någon vänlig själ – som hans syster förövrigt också läser, så försiktigt med ”Latino”-infon ;)).

Skickar en krya på dig hälsning. :hej
Hoppas att allt går bra med slangen och de där!!

Robz skrev:
Han hälsar och är glad för allt stöd (han har fått forum-utskrifter ifrån någon vänlig själ – som hans syster förövrigt också läser, så försiktigt med ”Latino”-infon ;)).

Hans syster skrattar så hjärtligt åt Gurres raggnings försök på sjukan så det är bara att fylla på med latino info eller de andra försöken ?????????????

Slangen är borta och Rickard ligger nu i Malmö på ortopeden 3 (tror jag det var) och han är väldigt pigg så man blir väldigt förvånad eftersom jag var med från början,och det skicket han var i så trodde man ju inte att det skulle gå så här bra :D

Gurre är det du som försöker vara inne och spamma eller din dator har gått igång av sig själv :skrämd

Back