Guns n' Roses!!

Har läst att Guns & Roses ska spela på Roskilde 2006.

Undra hur bra dom är numera... :va

Jonas skrev:
Tanka hem deras uppträdande från MTV WMA 2002..... Där spelar de "Madagascar" bla.......

Så jävla bra........
Har den, såg det också "live". Kommer ihåg när Jimmy Fallon m/gnr t-shirt presenterade bandet;
Welcome to the jungle, Ladies and gentlemen: Guns N' FUCKING Roses!!!
:Bugar

Chris Ash skrev:
Tycker det är snudd på bedrägeri att turnera under namnet Guns n Roses med denna sättning.....

Håller med. Ungefär som Black Sabbath utan Ozzy ;) .

Det stämmer nog att Guns n Roses inte är nånting utan Slash och grabbarna, men dom är ingenting utan Axl heller. Jag hade faktiskt rätt så höga förväntningar på Velvet Revolver, men blev mycket besviken. Fan va dåliga dom är.

Vad gäller att se Axl live så skulle jag nog vänta med att hurra tills konserten är spelad. Det kan väl knappast finnas nån som är lika opålitlig som han. Det vore ju inte direkt första gången som han ställer in helt utan anledning.

Avanti skrev:
Exact, Axl har den bästa rock rösten ever, nackhåren reser sig!
hör på madagascar nu :Bugar

Hade den bästa rockrösten menar du väl. När dom uppträdde på VMA så sjöng han ju helt värdelöst. Kanske hade han en dålig kväll, eller så är han slut.

TurboJugend skrev:
är du berusad? :fatta!
Mer som Black Sabbath utan Tony Iommi och Bill Ward.

TurboJugend skrev:
Hade den bästa rockrösten menar du väl. När dom uppträdde på VMA så sjöng han ju helt värdelöst. Kanske hade han en dålig kväll, eller så är han slut.
Har du hört dom nya låtarna, Better, IRS etc etc, rösten är som förr.

Avanti skrev:

Ok. Nä, jag har inte hört dom. Ska ta och ladda ner dom.

Ps. Som Black Sabbath utan Ozzy.

TurboJugend skrev:
IRS var ganska bra. Annars vet jag inte. Dom kommer nog aldrig i närheten av dom gamla skivorna. Fast konserterna kan ju bli bra iaf.
Och Better? tycker den är extremt bra, låt 3. Albumet Chinese Democracy kommer i maj (crossing finger)....

Avanti skrev:
Albumet Chinese Democracy kommer i maj (crossing finger)....
Elvis lever och månlandningen är fejk också.

Edit: Hursomhelst så blir det kul att se. Risken finns ju att det är svinbra, man vet aldrig. Annars kan man ju berätta hur dåligt det var, det är kul att gnälla.

Last edited:
Avanti skrev:
Och Better? tycker den är extremt bra, låt 3. Albumet Chinese Democracy kommer i maj (crossing finger)....

Jag vet inte, så där. I en bättre version kanske. Vi får väl se hur det låter när skivan kommer.

Avanti skrev:

Nu vet jag iof inte vad du jämför med, rösten på demosen är bra men INTE som förr! Sett deras spelning från Rock in Rio senast? Kolla in den, sen jämför du med Use you illusion tour från -92.

Guns n' Roses var världens bästa band, nu är det dags att gå vidare.

Edit: Ser ändå fram emot Chinese Democracy, tror det kan bli grymt.

TurboJugend skrev:

Nej det är en jävla skillnad, hade Axl skrivit i princip alla låtar i GNR själv, samlat ihop några av hårdrocksvärldens mest överjävliga musiker och kallat det GNR så fine. Hur kan du öht jämföra Axls band med killar som Ronnie James Dio, Neil Murray,Tony Martin, Vinnie Appice och Cozy Powell?

Men som det är nu är det en samling nobodys och ett manodepressivt mega-ego, förvisso med stjärnstatus.

Avanti skrev:
Och ang Slash, Robin Finck är minst like bra som Slash, efter att jag hört dom nya låtarna säger jag bättre!

Och Yngwie Malmsteen är 300 gånger bättre än Slash. Skillnaden är att han inte har skrivit riffen till Paradise City (Det har iofs inte Slash heller, men han har åtminstone snott det), Nighttrain och My Michelle.

Men jag tycker ändå det ska bli coolt att höra Axl:s SOLOSKIVA "Chinese Democracy"

Chris Ash skrev:
Nej det är en jävla skillnad, hade Axl skrivit i princip alla låtar i GNR själv, samlat ihop några av hårdrocksvärldens mest överjävliga musiker och kallat det GNR så fine. Hur kan du öht jämföra Axls band med killar som Ronnie James Dio, Neil Murray,Tony Martin, Vinnie Appice och Cozy Powell?

Jag jämför dom inte som personer. Jag tycker bara det är ungefär samma sak. Vad spelar det för roll vem som har skrivit låtarna när resultatet ändå är dåligt? Skillnaden är väl att Axl solo verkar klara sig bättre än Black Sabbath utan Ozzy.

Chris Ash skrev:
Hur mycket du än försöker så är vi rätt många som ändå anser att sabbath utan ozzy är total dynga. :tungan

Hursomhelst så tror jag att alla kan komma överens om att guns n roses utan slash och duff inte borde få kallas för guns n roses. Blev däremot glatt överraskad över de här demolåtarna. Förväntningarna höjdes iallafall.

honkiie skrev:
Hur mycket du än försöker så är vi rätt många som ändå anser att sabbath utan ozzy är total dynga. :tungan

Det har ju dock mycket lite med saken att göra, Tony Iommi är Sabbath och kan spela in en country and western-skiva under det namnet om han vill. Axl är inte Guns n Roses, där är skillnaden.

Jonas skrev:
Ok att original uppsättningen inte är kvar men det behöver inte innebära att det blir dåligt för det......

Nej. Det har jag inte ens sagt... :tungan
Men Guns and Roses är en död grupp..så han får väl ta och byta namn...

Eller behöver han gruppnamnet för att få uppmärksamhet?? :hihi

honkiie skrev:
Synd att velvet revolver är skit också.

Tycker ju inte jag, då förståss... :pannkyss

Varför är de så kass? Ville ni ha Guns n Roses och blev besvikna?

Jag gillar ju Alice in chains med så jag blev inte jätteledsen... :tungan

Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien