Gummit uppe vid svingen, behövs det??

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Hej,

Håller på och kollar kedja och drivpaket på Suzuki gsx 750f -89.
Såg då att gummit som sitter uppe på svingen ( antagligen som ett extra skydd så att kedjan inte ska nöta mot metallen på svingen) har torkat sönder och i princip lossnat och fyller absolut inte sin funktion snarare tvärtom. Farligt om den börjar härja och fastna i drev osv. Kan jag kasta den åt fanders och köra utan?

Det sitter där för att skydda svingen, kedjor älskar att käka sving till frukost, lunch och kvällsmat.

Nja, vid gasavslag så fladdrar kedjan på ovansidan av svingen.
Nu vet jag ju inte vilken vinkel du har på din sving, men på min är gummit nött iaf.

Haha!! Aa precis, jag kunde tänka mig att följderna kan bli något åt det håller. Problemet är ju bara det att gummit är helt torkat och slappt och löst och allmänt dåligt skick. Men jag får ta fram silvertejp och superlim och försöka laga. För en sak är säker .. Gå det inte att fixa med tejp JA då är det trasigt för all framtid!

Köp nytt?
Måste väl gå att få tag i o inte kosta så mycket?

Skaffa en skärbräda av billig plastkvalisort och kapa till med sågen, borra hål för skruvar och smäll dig. Funkar galant.

Skaffa en skärbräda av billig plastkvalisort och kapa till med sågen, borra hål för skruvar och smäll dig. Funkar galant.

Jag limmade ihop skiten får vi se hur länge det håller. Man måste ju riva halva hojen för att byta det där och det gör man ju inte om man absolut inte måste!

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard