Gummiplutt?

Ja jag har alltid sagt till Teo att om man ska pippa russin på Östermalm är det bäst att bara ta betalt 1 gång. Inte två och tre ggr för att knäppa läpp om ambassadörshustruns drifter. Om man vill undvika behovet av 9 millimeters karosseriplugg till Forden alltså... :gnissla
Det är väl ganska lugnt med ett par 9mm hål. Det blir lite jäkligare om gubben slänger iväg ett par skott med hagelbrakaren.

Det är väl ganska lugnt med ett par 9mm hål. Det blir lite jäkligare om gubben slänger iväg ett par skott med hagelbrakaren.

Sånt blästrar bara av gorillapickisen. Tror inte slipsgubar och hyresjuggar kör slugs

Last edited:
Sånt blästrar bara av gorillapickisen. Tror inte slipsgubar och hyresjuggar kör slugs
Jag tror nog ändå att man riskerar att Von Knävelborre kan ha sin gamla klenod laddad med slugs efter senaste vildsvinsjakten.

Jag tror nog ändå att man riskerar att Von Knävelborre kan ha sin gamla klenod laddad med slugs efter senaste vildsvinsjakten.

Teo är expert på det härna med mynningsladdare, ja ha lärt han allt ja kan, det är ett stående svartkrutstema på förfesterna här i kryptan. Tror han kan ratta undan en sån bysting.

På öfre östermalm nedlåter man sig inte till slugs. Holland&holland tresjuttifem dubbelstudsare ska det vara.

Så här kan det gå!

L%C3%B6p-1.png

På öfre östermalm nedlåter man sig inte till slugs. Holland&holland tresjuttifem dubbelstudsare ska det vara.

Heter det inte Ollad & Ollad på Östermalm ?:rolleyes:

Kabelgenomföringar finns även på Elfa

En sån(?) har jag brassat satan med!
(det var någon slags storvilts bössa från den tillverkaren)

Han som ägde den (en vapensamlare) var mäkta stolt över så märkvärdig bössan det var IAF, grejen var bara att en i vårat gäng sa att "farsan har också en sån, fast en lyxigare modell...

Samlare trodde givetvis att det var bullshit, men när dom hade pratat en stund visade det sig att samlaren hade försökt få köpa den bössan i tio år :D

Världen är bra liten ibland....

De är dessa förbannade stålhagel folk tjör med nuförtiden. I begynnelsen kunde man med lite tur fly från Grevgatan med en skur rostblästring om det träffade rätt. Nu åker man på en gummipluttsjakt efter varje incident.

:mad:

Teo är expert på det härna med mynningsladdare, ja ha lärt han allt ja kan, det är ett stående svartkrutstema på förfesterna här i kryptan. Tror han kan ratta undan en sån bysting.

Jag får låna kalleankakanonen att ha som motvärn nästa gång. Eventuellt får jag låna dig med som får hålla 7.3:an varm och ladda med krut. Rätt vare ä kommer man springande med medelinkomsttagarjeansen nere vid knäna och stålhagel vinandes runt skallen. "GO! GO! GO!"

Last edited:
De är dessa förbannade stålhagel folk tjör med nuförtiden. I begynnelsen kunde man med lite tur fly från Grevgatan med en skur rostblästring om det träffade rätt. Nu åker man på en gummipluttsjakt efter varje incident.

:mad:

Jag får låna kalleankakanonen att ha som motvärn nästa gång. Eventuellt får jag låna dig med som får hålla 7.3:an varm och ladda med krut. Rätt vare ä kommer man springande med medelinkomsttagarjeansen nere vid knäna och stålhagel vinandes runt skallen. "GO! GO! GO!"

Vilken syn, Jörgen på flaket med tändluntan rykande och långforden på tomgång utanför dom finare kvarteren...

Han kan väl få en gammal stålhjälm också och vadmals uniform....

Arméuniform på en tändkulebög?
Ä du dum på rick-titt LR?
NOJE-03s36-virtanen-445_438.jpg

Det där är ju hans söndags-seglar utstyrsel, vid landbaserad tjänstgöring måste han ju ha en annan uniform.

Frågan är vilket vapenslag långforden klassas som, pansar kanske?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa