Gummihandtag till ZX9R

efji

900 Grappen
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
ZX9R
Godagens alla kunniga.

Minna handtag på hojen är mer eller mindre helt slut nu så skulle behöva köpa nya. Då skulle jag kunna åka till närmaste MC butik och be dem lösa mitt problem men min känsla då är att det inte blir den bästa och mest ekonomiska lösningen. Så nu ber jag er hjälpa mig i stället. Vart köper jag några sjysta handtag till min hoj?

//Fredrik

Ett par handtag kostar ju inte mer än 100-200:- i butik...? Är det så mycket att bråka om? Hursom haver, riv av de gamla handtagen, och om de sitter enormt hårt får man skära bort dem med kniv. När Du ska få på Dina nya handtag, använd rikligt med saliv antingen på styret eller inne i de nya handtagen. Salivet gör att de glider på lätt när Du ska vrida på handtagen, och när saliven sedan torkar/dunstar sitter handtagen som berget.

M.v.h.

Yes låter inte som någon höjdare och är det ont om saliv så finns det en mkt bättre lösning, kallas hårsprej, glider fint när det är nypålagt och klistrar bra sen. Problemet med andra lösningar som ska dunsta är att handtag är av GUMMI och vanlig vätska dunstar INTE genom GUMMI :fatta!

Yes låter inte som någon höjdare och är det ont om saliv så finns det en mkt bättre lösning, kallas hårsprej, glider fint när det är nypålagt och klistrar bra sen. Problemet med andra lösningar som ska dunsta är att handtag är av GUMMI och vanlig vätska dunstar INTE genom GUMMI :fatta!

Inte genom, men uppenbarligen ut genom sidorna eftersom saliv har funkat för mig i över 20 år... :-)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman