Gummihårdhet på Michelindäck?

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Jag undrar om nån kan ange siffror på gummiblandningarna / hårdhet / grepp på följande Michelindäck.

1. Pilot Power
2. Pilot Power 2CT (både mitt och sidor)
3. Pilot Road 2 (både mitt och sidor)

Informationen är tänkt att användas för att bestämma vilket däck jag vill ha bak då framdäcket är ett Pilot Power. Valet står imellan Power 2CT och Road 2. Ja, jag vet att det var nyligen en jättetråd om dessa två däck nyligen, men jag minns inte att det förekom några siffror på gummiblandningarna.

Tankarna jag har runt detta är; Jag vill inte att det ska släppa först fram utan minsta varning bak. Jag har inga större problem med kraftigt slitage på sidorna på bakhjulet inuläget. :näsblod Jag kör mycket så jag tenderar lite åt att vara snål. Jag har en däckbudget på 5-6000kr i år och det ser inte bra ut...

Siffror eller tankar och ideér?

Kör du en zr7s?

I så fall skulle jag definitivt välja Road2, med det chassiet finns där ingen poäng att åka runt på mjukare däck.

"Släpp" är inget som händer oförklarligt vid normal gatkörning. Skulle det hända är det ändå inget som har att göra med vilken gummiblandning du har. För gatkörning finns ingen bra anledning att köra på nånting annat än Road 2 eller motsvarande.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda