Gumman på Gixxern?.

OLJEKYLD GSXR skrev:
. vill inte ens tänka på vad som händer om personen bakom håller hänerna på ryggen :eek: och man måste göra en undanmanöver/inbromsning/gasa sig ur en situation.

Jag har en gammal kompis som alltsedan vi voltade med hans mustang är ganska åkrädd. Han kör själv någon typ av mesig 650 glidare och skulle vid ett tillfälle åka en sväng med sin roadracingdyrkande lillebror på dennes zx6r. Lillebror har bra fart över en bro och lägger ned hojen i den efterföljande skarpa högersvängen, bara för att upptäcka att hojen inte svänger lika skarpt som han tänkt sig och färden närmar sig obevekligen diket. Han bryter dock ned hojen och håller sig på körbanan var på han stannar vid vägkanten och finner att hans storbror lutat emot i kurvan. Han blir naturligt vis irriterad och frågar -vafaan håller du på med, varpå han får svaret -du lutar ju så mycket kurvorna!. Så det kan vara väl vär att intruera passageraren om att det är dödsstraff på att inte följa föraren i kurvorna!. :D

Hightuned skrev:
Jag har en gammal kompis som alltsedan vi voltade med hans mustang är ganska åkrädd. Han kör själv någon typ av mesig 650 glidare och skulle vid ett tillfälle åka en sväng med sin roadracingdyrkande lillebror på dennes zx6r. Lillebror har bra fart över en bro och lägger ned hojen i den efterföljande skarpa högersvängen, bara för att upptäcka att hojen inte svänger lika skarpt som han tänkt sig och färden närmar sig obevekligen diket. Han bryter dock ned hojen och håller sig på körbanan var på han stannar vid vägkanten och finner att hans storbror lutat emot i kurvan. Han blir naturligt vis irriterad och frågar -vafaan håller du på med, varpå han får svaret -du lutar ju så mycket kurvorna!. Så det kan vara väl vär att intruera passageraren om att det är dödsstraff på att inte följa föraren i kurvorna!. :D

Ja det där får man allt ta och informera passageraren om innan avfärd, en arbetskamrat berättade i veckan att han för första gången i sitt liv åkt motorcykel, då självklart bakpå.
Det gick bra tills de kom till en snäv kurva, då kände han hur "överlevnadsinstinkten tog över" som han sa ordagrant, så han gjorde det som han tyckte verkade bäst, nämligen lutade emot...... det gick ju bra ändå, men tror han fick sig en tillsägelse efteråt. :rodnar

Har man någongång haft en första gången bakpå vet men att informera om detta, tog det lungt och hade en lektion innan vi drog iväg med gumman första gången. :fakta

Har även erfarenhet av att folk lutar sig emot när det börjar luta. :crash

rougie skrev:
Mattiaz vad händer om 1 dag :confused:

Om 1 dag, dvs imorgon på midsommarafton år mitt körkort över från mellanklass till "fulleffekt", så imorgon "får" jag köra själv med R1an... har haft en grön skylt på ryggen tills nu, detta år... även fast jag haft körkort i 2 år nu, svenska reglemanten ... :rolleyes:

Iallafall.. imorgon blir det åka avv, även om det blir dåligt väder, jag är inte petig :D

Fast jag hoppas iallafall på som sämst uppehåll :rodnar

Mattiaz skrev:
Om 1 dag, dvs imorgon på midsommarafton år mitt körkort över från mellanklass till "fulleffekt", så imorgon "får" jag köra själv med R1an... har haft en grön skylt på ryggen tills nu, detta år... även fast jag haft körkort i 2 år nu, svenska reglemanten ... :rolleyes:

Iallafall.. imorgon blir det åka avv, även om det blir dåligt väder, jag är inte petig :D

Fast jag hoppas iallafall på som sämst uppehåll :rodnar

Ahhhhhaaa!! GRATTIS! :bow

Sitter här själv och undrar om dom där molnen jag ser kommer att regna eller om det kommer vara uppehåll, om inte annat lovade dom i allafall sol här i Stocktown på Söndag. :tummenupp

Fast få saker är så irriterande som när folk bak sätter ner fötterna i korsningar! Det tokvinglar ju både hit och dit när fötterna åker upp igen samtidigt som man svänger sig ur korsningen :mad:

rougie: jag har en GSXR 1000-03 och min tjej är 154 lång och hon älskar att åka med riktigt fort och kurvigt..när jag körde ifrån en Volvo med blinkande ljus häromnatten så sa jag åt henne att bara hålla i sig allt vad hon kunde runt mig och totalt skita i tanken så jag visste att hon inte riskerade att flyga av..och fick nita så bakhjulet nästan lyfte vid flera tillfällen..jag märkte inte av henne knappt..hon behöver inte hålla händerna mot tanken hur hårt jag än bromsar hi hih i känns som om man har en ryggsäck liksom..ha ha ha ha kanon..jag är ju bara 174 lång och väger nu 95 kg och hon 154 och väger runt 50 och till skillnad när jag hade R1:an så tycker jag att skjutsen känns mindre nu..men jag tror att man sitter något mer i jämnhöjd med gixxern än R1:an..jag hade 01:a dock.
Så ni som åker på norra sidan av sthlm se upp för silverfärgade och svarta volvo V70 T5 den siver färgade är en Kombi..dom åker runt och blinker på glada hojåkare och viftar åt dom..vette faan vad dom vill..men vem faan vågar stanna och fråga...dom vill kanske sno hojen..vad vet jag hi hi hi

Gixxer Mike skrev:
rougie: jag har en GSXR 1000-03 och min tjej är 154 lång och hon älskar att åka med riktigt fort och kurvigt..när jag körde ifrån en Volvo med blinkande ljus häromnatten så sa jag åt henne att bara hålla i sig allt vad hon kunde runt mig och totalt skita i tanken så jag visste att hon inte riskerade att flyga av..och fick nita så bakhjulet nästan lyfte vid flera tillfällen..jag märkte inte av henne knappt..hon behöver inte hålla händerna mot tanken hur hårt jag än bromsar hi hih i känns som om man har en ryggsäck liksom..ha ha ha ha kanon..jag är ju bara 174 lång och väger nu 95 kg och hon 154 och väger runt 50 och till skillnad när jag hade R1:an så tycker jag att skjutsen känns mindre nu..men jag tror att man sitter något mer i jämnhöjd med gixxern än R1:an..jag hade 01:a dock.
Så ni som åker på norra sidan av sthlm se upp för silverfärgade och svarta volvo V70 T5 den siver färgade är en Kombi..dom åker runt och blinker på glada hojåkare och viftar åt dom..vette faan vad dom vill..men vem faan vågar stanna och fråga...dom vill kanske sno hojen..vad vet jag hi hi hi

LOL! Well kanske får komma till Norrasidan någon dag så kan vi ta en kaffe och ljuga ikapp och köra ifrån lite Volvo pirater! :D

Gixxer Mike skrev:

Hahaha, du är lyckligt lottat om du har en tjej som inte sliter kulorna av dig när ni stannat efter att du hängt av farbror blå med henne på skuts!. -Respect :tummenupp

Gixxer Mike skrev:
dom vill kanske sno hojen..vad vet jag hi hi hi

Var det tro i förra veckan jag läste om vägpirater i aftonbladet eller var det expressen, kanske borde klippa ur det reportaget och hänvisa att man trodde dom var pirater och ville sno hojen!? :fakta

Så jävla gött!!

Abstinensen tog överhanden igår, så när klockan slog över 12, så drog jag på mig skinnstället, och gav mig ut för lite mörkerkörning.... 8 mil blev det, var tillbaka vid halv 2 :D

Imorse gick jag upp 7, och gav mig iväg vid 8, då var det uppehåll, och jag gav mig åt karlstahållet, där humlen helt plötsligt sprack upp och blottade sin bästa klarblå färg :bow

Så höll det i sig, så jag avverkade 33mil i sträck på mycket fina och kurviga vägar, fy fan va bra man mådde när man kom hem och tog sig lite "midsommarmat" och snart ska jag iväg till polarna för att fortsätta midsommarfirandet, gu va gött de e ibland! :rock

Hightuned skrev:
Hahaha, du är lyckligt lottat om du har en tjej som inte sliter kulorna av dig när ni stannat efter att du hängt av farbror blå med henne på skuts!. -Respect :tummenupp

jaa du..vet du va det sjuka va..hon ville åka meeeer likadant..hon är galen och älskar kurviga vägar och hård körning..ha ha ha
så hon va skitnöjd..och tjatar fortfarande om vi inte kan åka ut och leta efter såna där "vägpirater" eller vad det nu va så vi måste åka så där "snabbt och roligt".
Det ända som är jobbigt är just det om nåt händer så sitter man inte ensammen på hojen så brutal åka blev det inte..men hon sa att hon satt 0.5m upp i luften när vi drog över nån järnvägskorsning LOL det va det enda som hon ogillade men övrigt när man gasade så bara mös hon..:=)
hon har även åkt med bakpå i 230km/tim på slangen..och när jag kom på slangen i 200 och hon stod bredvid vägen så sa hon" faan va fort du kör på bakhjulet" då sa jag..men lilla gumman vi har åkt ännu snabbare hi hi hi "neee är det sant..gahhh " sa hon då hi hi
Så vad säger man..hon är en Ulv i fårakläder hi hi hi
:squid

Bikerbitch skrev:

jag har åkt bakpå gixxer 1100 i ett år.

SHITT!!!! :skrämd
Behövde ni aldrig tanka? Hur långt kom ni? 3 varv runt jorden eller?

Det tog nån stolle 4 år att springa runt jorden men ni måste ha hunnit med mycket........

Hade du inte rövsår efter att ha suttit ner i ett år? Nej för fan, jag vill inte se, inte nu inte sen och aldrig nånsin :zpy

Glad midsommar BB :hej

750RR

Hightuned skrev:

passageraren behöver knappt luta heller bara följa föraren, jag fick lära mig att passageraren(när denna vet och kan) skall om man svänger vänster titta över vänster axel på föraren och, när man svänger höger, vice versa då kommer allt "naturligt" är det kurvig väg o denna vet om detta och kan vägen kan det nog gå bra!

kle1991 skrev:
passageraren behöver knappt luta heller bara följa föraren, jag fick lära mig att passageraren(när denna vet och kan) skall om man svänger vänster titta över vänster axel på föraren och, när man svänger höger, vice versa då kommer allt "naturligt" är det kurvig väg o denna vet om detta och kan vägen kan det nog gå bra!

Precis, det instruerar jag alla som åker med mig första gången, så det brukar aldrig bli några problem. Regler först, åka sen :fatta!

Världens äldsta tråd typ.... men men
Damen tycker gixxern är obekväm, dock var hon gravid i sjunde månaden då vi åkte...

Får se vad hon säger till våren!

/F

Felix skrev:
Världens äldsta tråd typ.... men men
Damen tycker gixxern är obekväm, dock var hon gravid i sjunde månaden då vi åkte...

Får se vad hon säger till våren!

/F

Om din hoj e svart/gul borde du sälja den åt mig till våren... :7peta :D

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...