Sucka
Ny medlem
Någon sov vet hur det gick för Robban i hegen
Peter
Peter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
18/8 2007
Racerapport Brno: Det gick långsamt redan från första träningen. Det hängde regn i luften så jag bestämde mig för att ta det lugnt. Jag hade aldrig kört på Brno innan så jag behövde även lära mig banan. Min kvaltid på 2.18.3 räckte till en 13 startposition.
Nu är det dags för race: Vädret var bra och allt kändes bra, trots att jag stod långt bak. Starten blev hyffsad.... In i första sväng släppte ingen på gasen och jag åkte ihop med en annan förare. Jag vet inte riktigt hur långt bak jag var efter första varvet för jag kunde inte se min pitboard. Jag hamnade bakom några förare som var lite långsammare än mig själv. Jag passerade dem, men sen kom rakan och dem passerade mig. Jag blev irriterad och bestämde mig för att passera igen och sen att jag skulle bromsa så sent att dem inte skulle vara framför mig igen. Så blev det, jag passerade och började dra ifrån dem bakom. Jag såg två andra framför mig, långt framför mig. när det var ett varv kvar så kom jag om en av dem i början på varvet. Sen resten av varvet låg jag bakom den andra och av vaktade. När sista svängen kom så hade jag samlat fart och jag körde om honom i ytterböj i sista svängen. Jag slutade på 7:e plats. Min tid på racet blev 2.15.5, alltså en enorm förbättring.
// Robban

|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”