Guld/brons/svart gsx-r 750 -96

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Min kompis har snöat in på en gsxr 750 från 96 som är guld eller bronsfärgad och svart...vet inte om jag någonsin sett den färgkombinationen, kan det stämma? :confused:

Hojen är i kanonskick, svensksåld, 3200 mil med nya däck och drivpaket, helt original men ett Yoshi trioval medföljer. Vad är ett rimligt pris?

Min kompis har snöat in på en gsxr 750 från 96 som är guld eller bronsfärgad och svart...vet inte om jag någonsin sett den färgkombinationen, kan det stämma? :confused:

Hojen är i kanonskick, svensksåld, 3200 mil med nya däck och drivpaket, helt original men ett Yoshi trioval medföljer. Vad är ett rimligt pris?

35k kanske?

Ok, inte mer? Killen ska ha 39k, verkar som han försöker casha in lite på den enligt honom ovanliga färgkombinationen. Tycker personligen den låter lite porrig men polaren säger att den är enormt läcker.

tycker inte den färgkombinationen e ovanlig för en 96.
tror jag bara sett den på 96or. men sen sa jag ca 35k :)
allt beror ju lite på skick och sånt.
så man kan ju säga mellan 33-40 kanske.

här har du en bild

tack kompis :tummenupp

tycker inte den färgkombinationen e ovanlig för en 96.
tror jag bara sett den på 96or. men sen sa jag ca 35k :)
allt beror ju lite på skick och sånt.
så man kan ju säga mellan 33-40 kanske.

Ok. Så det är bara jag (och kompisen) som inte har ögonen med oss? Är rätt säker på att jag aldrig sett den färgen på en gixxer 750. Men snygg var den.

Den är verkligen i toppskick, bara 4 ägare totalt, och helt oskruvad med komplett dokumentation.

Last edited:
Jag har haft en sån.
Men jag skulle köpa en nyare årsmodell.
För den motorn har smeknamnet "glasMotorn".

Jag har också varit såld på den färgkombinationen (fast jag har aldrig haft en sån) så din polare har bra smak helt enkelt :tummenupp

Vadå "glasmotorn"?? hade en 96:a innan och den plågade ja mycket och aldrig något som gick isönder:)

Var den guld eller bronsfärgad och svart ?:rolleyes:

98 kom dom med sprut vilket gjorde mellan registret trevligare. Trror man ska kontrollera kamkjedje spännaren noga också.

Tycker nog 35" är ett maxpris för en 96:a.:tummenupp

Jag har haft en sån.
Men jag skulle köpa en nyare årsmodell.
För den motorn har smeknamnet "glasMotorn".

Glasmotorn...?? Av vilken anledning? :confused:

Nästa motorgeneration kom väl 2000 (förutom sprutarna 98 men motorn var väl istort sett densamma eller?) men det har kompisen inte cash till tror jag.

Var den guld eller bronsfärgad och svart ?:rolleyes:

98 kom dom med sprut vilket gjorde mellan registret trevligare. Trror man ska kontrollera kamkjedje spännaren noga också.

Tycker nog 35" är ett maxpris för en 96:a.:tummenupp

Den ser ut som på bilden Noyah publicerade.

Mjo...jag hade dock en 98 en säsong och det var ingen höjdare i mitt mcliv. Den ryckte som i spasmer vid på/avslag...stod mest på verkstan för ommappning (tror jag var inne på AVA 3 eller 4 ggr) men riktigt bra blev det aldrig. Killen jag sålde till samma sommar älskade dock hojen (tror han har den än idag) så jag kanske var överkänslig.

Ja spännaren har jag också noterat. Men det är väl ett smygande problem som låter höra av sig....inget som bara kommer som en blixt från klar himmel?

Last edited:
Det här med glasmotor, någon annan som tycker epitetet stämmer? :confused: Kamkedjesträckaren vet jag om men har även hört att man hade vevaxelproblem på vissa modeller runt 98-98, ett fabrikationsfel eller?

Jag körde 1500 mil med en såndär (fast blå/vit, om det spelar nån roll) under 1997. Inga motorproblem annat än slirande koppling, vilket visade sig vara ett oljerelaterat problem. Nu är det ju dock tio år senare, vilket såklart visar sig i slitage på alla sätt och vis. Redan som nya höll de rätt skräpig kvalitet, dock. Saker föll av, sprack eller gjorde livet svårt för mig på andra sätt.

Kamkedjesträckaren är ett problembarn, glappande bromsskivor fram ett annat. På min föll hela undersätesplasten av efter en tid. Plåtvinkeln som håller bromsvätskebehållaren gick av, det var en spännande upplevelse på rakan på en räserbana.

Edit: För övrigt heter färgen typ "luxurious poopy brown/sparkling pee yellow".
Jag kan minnas lite fel, men brun/gul var den iaf.

Jag körde 1500 mil med en såndär (fast blå/vit, om det spelar nån roll) under 1997. Inga motorproblem annat än slirande koppling, vilket visade sig vara ett oljerelaterat problem. Nu är det ju dock tio år senare, vilket såklart visar sig i slitage på alla sätt och vis. Redan som nya höll de rätt skräpig kvalitet, dock. Saker föll av, sprack eller gjorde livet svårt för mig på andra sätt.

Kamkedjesträckaren är ett problembarn, glappande bromsskivor fram ett annat. På min föll hela undersätesplasten av efter en tid. Plåtvinkeln som håller bromsvätskebehållaren gick av, det var en spännande upplevelse på rakan på en räserbana.

Edit: För övrigt heter färgen typ "luxurious poopy brown/sparkling pee yellow".
Jag kan minnas lite fel, men brun/gul var den iaf.

Tack för infon.

Låter ju sådär måste jag säga...:gnissla år 1 av helt nya modeller kanske man ska passa sig för (även om Suzuki brukar lägga mer krut på bra motorer och lådor än detaljfinish i reglage och kåpdelarnas passform).

Men du känner inte till att just denna motor skall vara drabbad av onormalt många fel?

Men du känner inte till att just denna motor skall vara drabbad av onormalt många fel?

Jättetidiga exemplar av 96-an hade nåt vaj på toppackningen som gjorde att kolvar och ventiler blev lite för intima med varann (åtgärdades på garantin), annars är det mest kamkedjesträckaren som knasar. När den ger sig helt blir det såklart sallad av alltihop. Inte såå himla kul.

Kolla sprängskisser och jämför -96:an och -97:an.
Så ser ni att allt är lite klenare på 96:an.
Därav Smeknamnet.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...