Less på korv och makaroner så spanade jag i hyllorna på PREEM efter något som jag inte hade ätit på väldigt länge.
Anledningen till att det skulle vara snabblagat var så enkel som att jag var påväg hem från ett långt eftermiddagsskift.
Nå, hur som helst så fick jag syn på en burk FELIX Gulaschsoppa.
-Åhh, tänkte jag och funderade tillbaks på vintertider i fjällen då man kan sitta på uteserveringar och insvepa denna fantastiskt goda soppa.
Visst, man har smakat bottennapp genom åren och nu undrade jag om FELIX soppa på konservburk verkligen kunde vara något att ha.
Jaja, 35 spänn är inte så mycket att snacka om så jag testade.
Kom hem, skakade om burken och hällde upp en portion i en lagom kastrull.
5 minuter senare bubblade det och jag portionerade upp soppa samt en klick creme fraiche (ett måste!) i min fina tallrik.
Hellveete (gällivaremål) vad gott det var då!
Nog för att jag var hungrig, men det här hade jag gärna betalat en hundring för på en fjälltopp någonstans i Sverige.
En halv burk blev jag lagomt mätt på, men det var så gott så jag var tvungen att äta resten med
Så, där har ni ett lite udda men bra snabbmatstips.
Skippar man creme fraichen eller kör någon lättvariant så är det säkert nyttigt också.
Kom gärna med andra schyssta tipps på underskattade maträtter
Anledningen till att det skulle vara snabblagat var så enkel som att jag var påväg hem från ett långt eftermiddagsskift.
Nå, hur som helst så fick jag syn på en burk FELIX Gulaschsoppa.
-Åhh, tänkte jag och funderade tillbaks på vintertider i fjällen då man kan sitta på uteserveringar och insvepa denna fantastiskt goda soppa.
Visst, man har smakat bottennapp genom åren och nu undrade jag om FELIX soppa på konservburk verkligen kunde vara något att ha.
Jaja, 35 spänn är inte så mycket att snacka om så jag testade.
Kom hem, skakade om burken och hällde upp en portion i en lagom kastrull.
5 minuter senare bubblade det och jag portionerade upp soppa samt en klick creme fraiche (ett måste!) i min fina tallrik.
Hellveete (gällivaremål) vad gott det var då!
Nog för att jag var hungrig, men det här hade jag gärna betalat en hundring för på en fjälltopp någonstans i Sverige.
En halv burk blev jag lagomt mätt på, men det var så gott så jag var tvungen att äta resten med

Så, där har ni ett lite udda men bra snabbmatstips.
Skippar man creme fraichen eller kör någon lättvariant så är det säkert nyttigt också.
Kom gärna med andra schyssta tipps på underskattade maträtter