Gulaschsoppa på burk :tummenupp

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Less på korv och makaroner så spanade jag i hyllorna på PREEM efter något som jag inte hade ätit på väldigt länge.
Anledningen till att det skulle vara snabblagat var så enkel som att jag var påväg hem från ett långt eftermiddagsskift.

Nå, hur som helst så fick jag syn på en burk FELIX Gulaschsoppa.
-Åhh, tänkte jag och funderade tillbaks på vintertider i fjällen då man kan sitta på uteserveringar och insvepa denna fantastiskt goda soppa.
Visst, man har smakat bottennapp genom åren och nu undrade jag om FELIX soppa på konservburk verkligen kunde vara något att ha.

Jaja, 35 spänn är inte så mycket att snacka om så jag testade.
Kom hem, skakade om burken och hällde upp en portion i en lagom kastrull.
5 minuter senare bubblade det och jag portionerade upp soppa samt en klick creme fraiche (ett måste!) i min fina tallrik.

Hellveete (gällivaremål) vad gott det var då!
Nog för att jag var hungrig, men det här hade jag gärna betalat en hundring för på en fjälltopp någonstans i Sverige.
En halv burk blev jag lagomt mätt på, men det var så gott så jag var tvungen att äta resten med :tummenupp

Så, där har ni ett lite udda men bra snabbmatstips.
Skippar man creme fraichen eller kör någon lättvariant så är det säkert nyttigt också.

Kom gärna med andra schyssta tipps på underskattade maträtter :)

Annat tips: på med ugnen.. ca 200 grader.

3 bitar vitt formbröd i en form med olivolja, på med senap, tomat, rödlök, skinka, och massor ost ovanpå, lite olivolja, peppar :tummenupp

sån dära runda polarbröd (man kan köpa en lång tub med 30 st i ), ös på med gårdagens köttfärssås som blev över , på med ost, lite tomatskivor om man så vill och sen lite pizzakrydda på..
in i ugnen på ca 200 grader tills osten smält... ÄT :)

Last edited:
Gulasch- och köttsoppa är för jävla lätt att göra och gott:tummenupp
Brukar oftast käka det hemma om jag inte köpt ute eller har med mig morsans hemlagade. Finns ju trots allt inget som slår mammas mat:)

Edit: Gulaschsoppan kostar typ 20-23kr på Netto och 25-26kr nånting på Ica.

skoteridioten skrev:
2437372 Less på korv och makaroner så spanade jag i hyllorna på PREEM efter något som jag inte hade ätit på väldigt länge.
Anledningen till att det skulle vara snabblagat var så enkel som att jag var påväg hem från ett långt eftermiddagsskift.

Nå, hur som helst så fick jag syn på en burk FELIX Gulaschsoppa.
-Åhh, tänkte jag och funderade tillbaks på vintertider i fjällen då man kan sitta på uteserveringar och insvepa denna fantastiskt goda soppa.
Visst, man har smakat bottennapp genom åren och nu undrade jag om FELIX soppa på konservburk verkligen kunde vara något att ha.

Jaja, 35 spänn är inte så mycket att snacka om så jag testade.
Kom hem, skakade om burken och hällde upp en portion i en lagom kastrull.
5 minuter senare bubblade det och jag portionerade upp soppa samt en klick creme fraiche (ett måste!) i min fina tallrik.

Hellveete (gällivaremål) vad gott det var då!
Nog för att jag var hungrig, men det här hade jag gärna betalat en hundring för på en fjälltopp någonstans i Sverige.
En halv burk blev jag lagomt mätt på, men det var så gott så jag var tvungen att äta resten med :tummenupp

Så, där har ni ett lite udda men bra snabbmatstips.
Skippar man creme fraichen eller kör någon lättvariant så är det säkert nyttigt också.

Kom gärna med andra schyssta tipps på underskattade maträtter :)
Håller fullständit med dej...Den där soppan är jävlit god, speciellt om man häver i lite x-tra paprikapulver och ev. pressar ner en vitlöksklyfta i om man nu vill det. Nan kan även göra egna vitlöksbröd till. Smaken på soppan e skitgod, suveränt nu till kulna höst o vinterkvällar. Slurp slurp../Nettan

skoteridioten skrev:
2437372 Less på korv och makaroner så spanade jag i hyllorna på PREEM efter något som jag inte hade ätit på väldigt länge.

BWAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA! Fy fan vad bra. :lol :lol :lol :lol

Sorry.. :D

Ponrus_J skrev:
2439757 Vad var det som var roligt med det? :va

Men vafan? :D

Han kapslar ju in alla fördomar om singelkillen som bara äter överkokt pasta med körv och handlar på.. Preem! Vem f*n handlar mat på Preem?!?! :D "i hyllorna på PREEM efter något som jag inte hade ätit på väldigt länge" liksom.. Hur mycket olika typer av mat finns det på Preems hyllor egentligen?! Fördomar om att mat köps hem i burkar och kartonger. Matenheter som öppnas och tillagas i N minuter (står ju under punkt 3 på kartongen/burken) så är de färdiga. Kom igen nu, jag tyckte det var klockrent, hehehe.

Mat i kylen?! Neeej, där har man ju bara massor med billig fuleöl. :)

Ponrus_J skrev:
2439757
Du erå bra knäpp du :tummenupp

Hade jag bara fått en 50-öring för varje gång jag fått höra detta så.. :D

Last edited:
UrbanTiger skrev:
2439679 30 stycken orkar i alla fall inte jag äta upp :näsblod

Men ditt lilla sviskonrens , bröden finns i en förpackning på 30 st.. bröd går att frysa

Mrs. Laphroaig skrev:
2440033 Men ditt lilla sviskonrens , bröden finns i en förpackning på 30 st.. bröd går att frysa

Ja, men det är inte lika gott när man sen tinat det. :mattias

Köpte nån typ av Gulaschsoppa i Toppstugan,Sälen, och den luktade tamefan gravöppning. Blev en extra öl istället och Gulaschsoppan gavs bort till polarn.

Zee skrev:
2440052 Ja, men det är inte lika gott när man sen tinat det. :mattias

äääsch, who cares.
Köper endast det brödet när jag ska laga till detta, annars bakar jag allt bröd själv och det är bra mycket godare :arsele

UrbanTiger skrev:
2440086 Men jag vill ju ha mina köttfärsspecialare varma :va

LÄS mitt recept på mackorna så ser du att dom ska vara varma och är brödet fruset så blir det likt förbannat varmt i ugnen

Mrs. Laphroaig skrev:
2440097 LÄS mitt recept på mackorna så ser du att dom ska vara varma och är brödet fruset så blir det likt förbannat i ugnen

Blir brödet fruset i ugnen?! o fi fan

Zee skrev:
2439916 Men vafan? :D

Han kapslar ju in alla fördomar om singelkillen

Sist jag kollade så hadde han ett fruntimmer.

Men mat är ett helvete fast man har tjej, iaf när inte hon är hemma och lagar. Är det bara jag som ska käka så blir det ett par mackor alt siljan charks köttbullar och makaroner.

Olsson skrev:
2440128 Sist jag kollade så hadde han ett fruntimmer.

Förtydligande:
Jag menade inget personligt mot skoteridioten. :) Känner inte ens killen.

Det bara lät så in i helzekes klockrent när man läste trådtiteln och första meningen i tråden. Hi-Score-varning direkct.

Precis avnjutit en gulaschsoppa a la burk:)
Hmm, är det därför jag har ont i magen nu?:va Suck, bara att gå och slussa igen...

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan